تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816645256




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گاف در آخرین فیلم جیمز باند


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
گاف در آخرین فیلم جیمز باند




اسپکتر، جدید‌ترین نسخه از مجموعه فیلم‌های جیمز‌باند شاید نقاط قوت بسیاری داشته‌باشد، اما براساس گزارشی جدید این فیلم در بخش آناتومی عصبی، دچار ضعفی عظیم است.





همشهری آنلاین: اسپکتر، جدید‌ترین نسخه از مجموعه فیلم‌های جیمز‌باند شاید نقاط قوت بسیاری داشته‌باشد، اما براساس گزارشی جدید این فیلم در بخش آناتومی عصبی، دچار ضعفی عظیم است.

در جديد‌ترين نسخه از مجموعه فيلم‌هاي جيمز‌باند، تبهكار اصلي داستان كه ارنست استاورو بلوفلد نام دارد و كريستف والتز نقش او را بازي مي‌كند،‌باند، با بازي دنيل كريگ را در صحرايي در مغرب دستگير كرده و او را روي صندلي روباتيكي مي‌نشاند درحالي‌كه دستها، پاها و سرش بسته شده و قدرت حركت ندارند و پس از آن نقشه شومش را بيان مي‌كند: وي مي‌خواهد از دريل‌هاي روباتيك اين صندلي براي سوراخ كردن جمجمه باند و پاك كردن حافظه وي از چهره‌هاي تمامي انسان‌هايي كه در طول زندگي‌اش ديده‌است، استفاده كند.

اما به گفته مايكل كوزيمانو، جراح اعصاب بيمارستان سن ميشل در تورنتو، محاسبات بلوفلد در تعيين نقطه‌ دقيقي كه آسيب ديدن آن منجر به پاك شدن حافظه تصويري باند مي‌شد، كاملا اشتباه است. به گفته كوزيمانو نقطه‌اي كه در فيلم براي پاك‌كردن حافظه باند در نظر گرفته‌ شده‌بود، به هيچ‌وجه به حافظه آسيبي وارد نمي‌كرد و در عوض مي‌بايست به سرخرگ مهره‌اي وي، يكي از اصلي‌ترين شريان‌ها كه وظيفه خون رساني به مغز را به عهده دارد، آسيب وارد مي‌كرده و در دم جان او را مي‌گرفت.

اين جراح مغز و اعصاب مي‌گويد شخصيت منفي داستان براي پاك كردن حافظه باند از صورت افراد بخش درستي از مغز را تشخيص داده و نام مي‌برد، چين دوكي‌شكل جنبي مغز، منطقه‌اي كه مسئوليت شناسايي چهره‌ها را به عهده دارد. اما در عمل دريل وارد بخشي نادرست از مغز باند شده و بايد به سكته سريع مغزي و خونريزي شديد منجر مي‌شد كه اين اتفاق نيافتاد.

به بياني ديگر كارگردان منطقه‌اي از مغز كه آسيب‌ديدن آن مي‌تواند منجر به از بين رفتن حافظه تشخيص صورت در انسان شود را به درستي تشخيص داده‌است اما جاگيري دريل در فيلم نادرست بوده‌است و اين يك اشتباه بزرگ پزشكي در فيلمي محبوب و هيجاني است.

در واقعيت، چين دوكي‌شكل جنبي در لوب گيجگاهي مغز و درست در مقابل گوش چپ قرار گرفته‌است اما بلوفلد دريل را زير گوش چپ باند قرار مي‌دهد، يعني در برابر شريان سرخرگي و استخوان گردن كه در زبان جراحي امروزي، اين نقطه هيچ ارتباطي با مغز ندارد. كوزيمانو دانش عصب‌شناسي بلوفلد در اين فيلم را قابل توجه مي‌داند اما مي‌گويد اگر وي يكي از دانشجويانش مي‌بود، قطعا از درس آناتومي اعصاب مي‌افتاد.

كوزيمانو مي‌گويد از آنجايي كه چين دوكي‌شكل جنبي در حافظه انسان نقش دارد، در تئوري اين امكان وجود دارد كه بتوان توانايي تشخيص چهره‌ها را در يك فرد از بين برد و بيماراني وجود داشته‌اند كه دچار كور‌چهره‌اي بوده‌اند.






تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن