تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802970050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی: اقتصادی‌سازی باغات باید توسعه یابد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی:
اقتصادی‌سازی باغات باید توسعه یابد
مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی بر اقتصادی‌سازی باغات به عنوان یکی از منابع مهم در پیشرفت امور باغی کشور تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: اقتصادی‌سازی باغات باید توسعه یابد



به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر رمضان رویین‎تن ظهر امروز در نشست تحقیقاتی مسئولان پژوهشکده انگور در دانشگاه ملایر اظهار کرد: طبق آمارهای جهاد کشاورزی در حال حاضر حدود 290 هزار هکتار از سطح اراضی کشور زیر کشت انگور است. وی افزود: انگور به عنوان یکی از مهمترین محصولات اقتصادی و استراتژیک در کشور بوده که از اولویت‌های باغبانی و کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود. مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به ظرفیت‌های ارزش محصول انگور در کشور سطح زیرکشت و پتانسیل آن، تولید کنونی کافی نیست، اظهار کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای بالا بردن سطح زیر کشت و کیفیت محصول استفاده کرد. وی بهترین، کم‌هزینه‌ترین و مفیدترین کار را افزایش دانش فنی در این زمینه دانست و گفت: همیشه مشکل باغات ما کم‌آبی نیست و در مواردی آبیاری بیش از حد باعث آسیب رساندن به باغات خواهد بود. رویین‌تن مدیریت منابع آبی را در این زمینه مهم برشمرد و تصریح کرد: هر اقدامی در باغ باید توسط مدیریت تلفیقی باغات صورت گیرد و اگر مدیریت تلفیقی باغات نباشد نمی‌توان کاری از پیش برد. وی برداشت بیش از انتظار از باغات را توسط  باغداران گنج پنهان و حاصل زحمات باغدار دانست و بیان کرد: در این زمینه باید به همه باغداران روش‌های علمی برای بالا بردن میزان برداشت و باکیفیت‌تر محصول توسط محققین صورت گیرد. مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: نیاز است در این زمینه  شرایطی فراهم شود تا محققان در کنار باغدار برای تولید محصول با کیفیت در کنار یکدیگر باشند. وی بیان کرد: امروز یکی از رویکردهای مهم در وزارت جهاد کشاورزی اصلاح باغات موجود است که در این زمینه به دنبال برنامه‌های علمی و عملی در باغات هستیم. رویین‌تن هدف وزارت جهاد کشاورزی در بحث باغبانی را توسعه واحدهای گلخانه‌ای و توسعه باغات در اراضی شیب‌دار برشمرد و افزود: این مهم می‌تواند در توسعه و کیفیت امور باغبانی کشور تاثیر بسزایی را داشته باشد. وی اقتصادی‎سازی باغات را یکی از مسائل و مباحث مهم در وزارت کشاورزی دانست و گفت: این مهم باید در رأس امور باغبانی در کشور قرار گیرد. مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: نیازمند دانش علمی هستیم تا بتوانیم با توجه به هزینه‌ها و شرایط اقلیمی میزان تولید را در واحد زمان بالا ببریم. وی خاطرنشان کرد: باید در چارچوب اقتصاد مقاومتی چهار ویژگی درون‎زا، برون‎زا، دانش بنیان و مشارکت مردم را برای پیشرفت کنار هم داشته باشیم.

94/10/22 - 11:54





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن