تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821080871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسیدی شدن محیط دهان با این نوشیدنی ها


واضح آرشیو وب فارسی:دکتر سلام:
567

 بهتر است از مصرف برخی نوشیدنی های مضر برای دندان هایتان پرهیز کنید و مانع از بین رفتن آن ها شوید برخی نوشیدنی ها اسیدی هستند و می توانند محیط دهان را نیز اسیدی کنندو به مینای دندان ها آسیب برنند
 امیدرضا رکن پزشک متخصص دندانپزشک گفت: نوشابه‌هایی که به علت داشتن اسید زیاد و افزایش نیرو به مینای دندان آسیب می‌رساند، همانند نوشابه‌های انرژی‌زا و ورزشی که بیشتر جوانان و نوجوانان از آنها استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: در یک آزمایش که متخصصان انجام داده‌اند به مدت 15 دقیقه مینای دندان را در نوشیدنی‌های انرژی زا و ورزشی قرار دادند و سپس 2 ساعت در بزاق مصنوعی و این عمل روزانه 4 بار و به مدت 5 روز انجام شد، بعد از گذشت این 5 روز آسیب‌هایی که به مینای دندان آمد قابل مشاهده شد و به این نتیجه رسیدند که نوشابه‌های انرژی‌زا 2 برابر نوشیدنی‌های ورزشی موجب از بین رفتن مینای دندان می‌شود.

رکن اظهار داشت: هرچه قدر که مینای دندان آسیب ببیند و تحلیل و فرسایش در آن ایجاد شود دیگر قابل بازگشت نیست و بیشتر موجب پوسیدگی و افزایش حساسیت به سرما می‌شود.

متخصص دندان‌پزشک خاطرنشان کرد: هرچه قدر که بعد از آشامیدن این نوشیدنی‌ها، بتوانیم آدامس بدون قند بجویم این عمل خود باعث می‌شود که بزاق در دهان زیاد شود و بر اسیدهای نوشابه‌ها اثر بگذارد، بنابراین به کاهش سطح اسیدها در دهان کمک می‌کند و با شستن آب نیز می‌توان این اثرات اسیدی را کم کرد.
باشگاه خبرنگاران جوان


22 دی 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دکتر سلام]
[مشاهده در: www.hidoctor.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن