تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804002373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محوریت بودجه سال آینده تبریز، آماده سازی شهری برای سال 2018 خواهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: سرپرست سازمان گردشگری شهرداری تبریز: محوریت بودجه سال آینده تبریز، آماده سازی شهری برای سال 2018 خواهد بود سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز گفت: همت و تلاش مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز سوق دادن محوریت بودجه سال آینده شهر جهت آماده سازی تبریز برای سال 2018 خواهد بود.
۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ دي ساعت 08:47

خبرگزاری پانا+محوریت بودجه سال آینده تبریز، آماده سازی شهری برای سال 2018 خواهد بود

 به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، رضا خلیلی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری شهرهای اسلامی در سال 2018 فرصتی مهم و سکوی پرش تبریز به سمت توسعه و کسب درآمدهای پایدار شهری خواهد بود.
سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز همچنین برنامه ریزی برای توسعه زیرساختهای گردشگری شهر را دغدغه مسئولان شهری برشمرد و افزود: بر این اساس بسیاری از پروژه ها در جهت توسعه زیرساختهای گردشگری و همچنین آمادگی عناصر و اجزای مورد نیاز تبدیل شهر به یک مرگز گردشگرپذیر اجرایی خواهند شد.
خلیلی با ذکر اینکه 53درصد گردشگران ورودی به تبریز از مسیر هوایی وارد شهر می شوند گفت: ورود بیش از نصف گردشگران به تبریز از طریق پرواز و خط هوایی ضرورت توسعه فرودگاه تبریز به بزرگترین فرودگاه منطقه را دوچندان نموده است و در این راستا علاوه بر توسعه فرودگاه تبریز باید با ارائه مشوق هایی شرکت های بزرگ هواپیمایی و ایرلاینها را برای ایجاد خطوط و دفتر هواپیمایی در تبریز ترغیب نماییم.
وی با اشاره به پتانسیل ها و مزیت های تبریز برای جذب گردشگر اظهار داشت: از مزیت های تبریز همسایگی و هم مرز بودن با کشورهایی نظیر عراق، ترکیه، جمهوری خودمختار نخجوان، آذربایجان، ارمنستان و گرجستان می باشد که این کشورها ظرفیت های بالقوه برای جذب گردشگر به تبریز را دارا می باشند.
سرپرست سازمان گردشگری شهرداری تبریز همچنین با اعلام اینکه جاذبه های تاریخی و فرهنگی عامل ورود 40 درصد از گردشگران به تبریز می باشد گفت: در کنار این عامل وجود آب و هوای مناسب در طول فصول مختلف بخصوص فصول گرم سال انگیزه اصلی 40درصد دیگر از گردشگران ورودی به تبریز راتشکیل می دهد.
خلیلی در ادامه با اشاره به تشکیل کارگروه گردشگری 2018 تبریز گفت: اولین جلسه این کارگروه با تقسیم وظایف بین سازمان میراث فرهنگی و شهرداری تبریز برگزار شد و بر اساس تصمیم صورت گرفته بحث های نظری و نرم افزاری و سیاست گذاری بر عهده سازمان میراث فرهنگی و بحث سخت افزاری و اجرایی نیز به شهرداری تبریز محول شده است.
وی با اشاره به برنامه شهرداری تبریز درخصوص برندسازی گردشگری در این شهر گفت: بازاریابی گردشگری و استفاده از ظرفیت بسیار بالای بخش خصوصی در این امر در کنار بحث برندسازی در تبریز بسیار ضروری می باشد.
خلیلی با اشاره به اینکه اتفاقات و رویدادهای بزرگی در سال 1394 در شهر تبریز بوقوع پیوست گفت: حضور و سخنرانی شهردار تبریز به عنوان نماینده شهرداران شهرهای اسلامی در مقر سازمان ملل، انتخاب تبریز به عنوان دبیرخانه اطلس شهرهای اسلامی، انتخاب تبریز به عنوان زیباترین و توسعه یافته ترین شهر کشور، عضویت شهرداری تبریز در شورای جهانی صنایع دستی و در نهایت انتخاب تبریز به عنوان پایتخت نگارگری اسلامی از جمله اتفاقات مهمی بود که در سال جاری اتفاق افتاد.
وی یادآور شد: همانطور که کسب این عناوین در سایه همدلی و همکاری های مشترک حاصل شده است از این پس و برای ارتقای جایگاه جهانی تبریز و رسیدن به استانداردهای جهانی تا سال ۲۰۱۸ باید همکاری های مشترک بین نهادهای دولتی و غیر دولتی و بخش خصوصی حاصل شود.
سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز با اشاره به سخن استاندار آذربایجان شرقی در خصوص ا ینکه شهرداری تبریز یار و همراه دستگاههای اجرایی و دانشگاههای استان در برگزاری همایش های مختلف بود گفت: تغییر سیمای شهری تبریز و سرمایه گذاری گسترده در زیرساختهای شهری از برکات انتخاب شهر به عنوان پایتخت گردشگری شهرهای اسلامی در سال 2018 خواهد بود و در این زمینه شاهد همدلی و اراده جمعی نهادها و سازمان های خدمتگذار هستیم.
سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز افزود: در سایه همدلی و همگرایی بوجود آمده در بین مدیران شهری، شورا، شهروندان و مدیران دستگاههای اجرایی شهر تبریز در چند سال اخیر قدم در مسیر توسعه گذاشته است.
وی با اشاره به آمارهای جهانی گردشگری اظهار داشت: سهم کشورمان از یک میلیارد و 135 میلیون گردشگر جهانی کمتر از 44صدم درصد بوده است وهمچنین کشورمان علی رغم داشتن جاذبه های مختلف گردشگری از کل درآمد یک میلیاردو 261 میلیون دلاری گردشگری دنیا رقم بسیار پایینی جذب کشور می شود.
خلیلی با اشاره به اینکه در سال 2014 میلادی 5 میلیون گردشگر وارد کشورمان شدند گفت: این رقم با مد نظر قرار دادن اینکه کشورمان از لحاظ میراث طبیعی تمدنی در رده پنج و ده کشور اول دنیا قرار دارد رقم بسیار پایینی می باشد.
وی همچنین گفت : از ۱ میلیارد و ۳۵ میلیون نفر گردشگری که در سال ۲۰۱۴ سفر کرده اند ، کشور ما تنها توانسته 5 میلیون نفر آن را جذب کند ، سال ۲۰۱۸ فرصت مناسبی است که بتوانیم ورود گردشگری خارجی به کشورمان به ویژه به تبریز را افزایش دهیم.
وی با اشاره به پارامترهای انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری شهرهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ خاطر نشان کرد:وجود ۲۰ درصد آثارتاریخی ثبت جهانی کشور در این شهر ، وجود چند صد اثر تاریخی ثبت ملی ، قدمت ۳ هزار و ۵۰۰ ساله ، پاکیزگی شهر ، وجود طرح جامع گردشگری تبریز و چندین عنوان دیگر باعث شده است که تبریز به عنوان کاندیدای گردشگری شهرهای اسلامی مطرح شود.
خلیلی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری شهرهای اسلامی گفت: خوشبختانه این اتفاق قبل از تنظیم بوده جال آینده شهر اتفاق افتاد و به همین دلیلی اعضای شورا و شهرداری تبریز با همدلی و وفاقی که دارند به دنبال محوریت دادن به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری شهرهای اسلامی در بودجه سال آینده هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن