تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819439415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادامه برنامه کنترل جمعیت چین تا30سال آینده


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: ادامه برنامه کنترل جمعیت چین تا30سال آینده
دولت چین روز دوشنبه اعلام کرد که سیاست های کنترل جمعیت خود را تا 30 سال آینده تغییر نخواهد داد.
به گزارش نامه نیوز به نقل از رویترز از پکن، یک مقام ارشد چینی با رد نگرانی ها پیرامون سیاست کنترل جمعیت چین که گفته می شود موجب کاهش نیروی کار جوان و پیری جمعیت دراین کشور شده است، گفت که محدودیت اعمال شده برای تعداد فرزند هر خانوار را تا حداقل 30 سال آینده تغییر نخواهد داد.

سال گذشته حزب حاکم کمونیست چین سیاست تک فرزندی که برای بیش از 35 سال در این کشور برقرار بود را لغو و اعلام کرد که از این پس همه خانواده ها می توانند دو فرزند داشته باشند.

با این حال کارشناسان معتقدند که این تصمیم دیرتر از آن گرفته شده است که بتواند مانع عدم توازن جمعیت در این کشور شود چرا که به رغم تصویب قانون جدید، بسیاری از خانواده ها تمایلی به داشتن فرزند بیشتر ندارند.

با توجه به روند کنونی رشد جمعیت، جمعیت چین تا سال 2050 میلادی به حدود 1 میلیارد و 450 میلیون نفر خواهد رسید که پیش بینی می شود در آن زمان از هر 3 نفر، 1 نفر بالای 60 سال سن داشته باشد و نیروی کار بزرگسال برای حمایت و جایگزینی این افراد وجود نخواهد داشت.

"وانگ پی ان" معاون وزیر کمیسیون ملی تنظیم خانواده و بهداشت چین امروز در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: "این جهت گیری درازمدت تا حداقل 20 یا 30 سال آینده پابرجا خواهد بود."
وی در ادامه گفت: "دولت با گذشت زمان و با استفاده از تغییرات ایجاد شده در نمودارهای آماری و وضعیت توسعه اقتصادی – اجتماعی جمعیت، سیاست جمعیتی متفاوتی اتخاذ خواهد کرد."

او با اعلام این موضوع که نمی توان به طور دقیق موعد معینی برای اتمام محدودیت ها در این زمینه تعیین کرد گفت: این موضوعی است که باید با گذشت زمان به آن رسیدگی شود.

"تای" با اشاره به این موضوع که پیری جمعیت یک "مشکل جهانی" و "روندی اجتناب ناپذیر" است اظهار داشت: "چین به لحاظ تعداد نیروی کار مشکلی ندارد، بلکه بالا بردن کیفیت کار کارگران غایت نهایی برنامه های دولت است".

سیاست تک فرزندی در چین با هدف کنترل و جلوگیری از افزایش جمعیت از سال 1979 در این کشور پهناور آسیایی اجرایی شد و بر اساس آن هر خانواده مجاز به داشتن تنها یک فرزند بود و با متخلفان برخورد می شد.



منبع: ایرنا


۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن