تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818779160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امريكا ديگر به نفت و گاز عربستان نياز ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: امريكا ديگر به نفت و گاز عربستان نياز ندارد
با توجه به اينكه امريكا ديگر به نفت و گاز عربستان احتياجي ندارد، حاكمان عربستان به دنبال نقش جديدي مي‌گردند كه البته كارهايشان مخالف ثبات صلح و امنيت است.


با توجه به اينكه امريكا ديگر به نفت و گاز عربستان احتياجي ندارد، حاكمان عربستان به دنبال نقش جديدي مي‌گردند كه البته كارهايشان مخالف ثبات صلح و امنيت است.
به گزارش ايرنا، اين مطلب را گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان روز گذشته در ديدار با رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام عنوان كرد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين ديدار با انتقاد از سياست‌هاي جنگ طلبانه حاكمان بعد از ملك عبدالله در عربستان، گفت: حاكمان جديد پول زيادي دارند و چون كسي از آنان بازخواست نمي‌كند، در سياست‌هاي داخلي و خارجي دست به اقداماتي مي‌زنند كه امنيت منطقه را به خطر مي‌اندازد.
هاشمي رفسنجاني در خصوص تنش‌هاي جديد در روابط ايران و عربستان كه مورد سؤال صدراعظم سابق آلمان بود، گفت: مسئله ايران و عربستان عجيب است و بي تجربگي و تندروي بر دامنه آن افزوده، در حالي كه بيشترين ضرر را در اين مسئله جهان اسلام مي‌بيند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين اعدام آيت‌الله نمر را مصداق روشن بي‌خردي دانست و گفت: آقاي نمر كه نه اهل ترور بود و نه حزب و تشكيلاتي داشت و فقط سخنراني و انتقاد مي‌كرد، از سال‌ها پيش محكوم به اعدام شده بود كه همان موقع به ملك عبدالله نامه نوشتم، پيغام دادم و تلفني صحبت كردم كه اعدام چنين شخصيتي كه توده مردم حرف هايش را قبول دارند و در سراسر دنيا طرفداراني دارد، به مصلحت نيست كه البته ملك عبدالله جريان اعدامش را متوقف كرده بود.
هاشمي رفسنجاني با تأكيد بر اين جمله كه معلوم بود شيعيان جهان، مردم ايران و شيعيان عربستان به خاطر اين كار عصباني مي‌شوند، گفت: حاكمان سعودي اگر كمي بلوغ سياسي نشان مي‌دادند، دچار اين وضع هولناك نمي‌شدند. وي كارشكني‌هاي پي درپي در طول مذاكرات هسته‌اي ايران با كشورهاي 1+5 را از ديگر سياست‌هاي غلط حاكمان سعودي، مخصوصاً پس از برجام دانست و گفت: به‌‌رغم ادعاي تضادي كه با اسرائيل دارند، در اين موضوع كاملاً با صهيونيست‌ها همراهي كردند كه البته براساس يك اشتباه محاسباتي غلط بود، چون كشورهاي همسايه و مسلمان هميشه در اولويت سياست خارجي ايران بوده و هستند.
گرهارد شرودر در اين ديدار، ثبات صلح و امنيت در منطقه را به صلاح همه كشورهاي جهان دانست و با اشاره به اوضاع به هم ريخته سوريه گفت: به نظر ما بايد گفت‌وگوهاي وين براي حل مشكل سوريه بدون توجه به سياست‌هاي كوتاه مدت بعضي از كشورها، به خاطر امنيت منطقه و جهان، به عنوان سياستي پايدار ادامه يابد. صدراعظم آلمان با تأكيد بر اين جمله كه گاه در سياست مواضع عجيب و غريبي اتخاذ مي‌شود به نگراني‌هاي عربستان براي حل مشكل هسته‌اي ايران با امريكا و غرب اشاره كرد و گفت: توافق ايران با غرب، عربستان را دچار احساس ناامني كرده كه شايد به خاطر تزلزل در روابط آنها با امريكا باشد.
‌  
عربستان بايد بين بي‌ثبات‌سازي و مسير تعامل يكي را برگزيند
عربستان سعودي بايد از ميان حمايت از گروه‌هاي تكفيري و بي‌ثبات‌سازي منطقه و يا در پيش گرفتن مسير تعامل سازنده و مشاركت واقعي در ثبات آفريني و ايجاد امنيت يكي را برگزيند.
به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، علي شمخاني، نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي صبح ديروز در ديدار گرهارد شرودر، صدر اعظم سابق آلمان كه در صدر هيئتي 20 نفره از مقامات صنعتي، تجاري و اقتصادي آلمان به ايران سفر كرده است، با تقدير از نقش سازنده آلمان در جريان مذاكرات هسته‌اي نزديك شدن به زمان اجراي برجام را فرصت مناسبي براي سرعت دادن به روند همكاري‌هاي اقتصادي ميان ايران و كشورهاي اروپايي به ويژه آلمان عنوان كرد و گفت: سياست‌هاي ثبات‌ساز جمهوري اسلامي ايران در منطقه و اهتمام به ايجاد فضاي امن سرمايه‌گذاري و كسب و كار موجب اقبال شركت‌هاي خارجي به سرمايه‌گذاري در داخل كشور شده است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با تأكيد بر ضرورت جلوگيري از تلاش عوامل مخرب منطقه‌اي و بين‌المللي در مسير اجراي برجام شامل عربستان سعودي و رژيم صهيونيستي و همچنين نومحافظه‌كاران افراطي در ايالات متحده امريكا افزود: برخلاف برخي لابي‌ها و مسئولان امريكا كه حيات و منافع خود را در ايجاد چالش و بحران براي ديگران مي‌بينند، ما علاقه‌مند به توسعه روابط و همكاري براي حل بحران‌ها هستيم. وي با اشاره به تصويب قانون اخير امريكا براي محدوديت ارائه ويزا گفت: اين رفتار امريكا كه نقض تمام ادعاهاي مربوط به جريان بازار آزاد و قوانين سازمان تجارت جهاني است، نشان داد كه هيئت حاكمه اين كشور تعهد لازم به روح برجام و اقدام بر اساس حسن نيت را ندارد.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به نقش ايران به عنوان قدرت منطقه‌اي ثبات‌ساز در مبارزه واقعي و تأثير‌گذار با افراط‌گرايي و تروريسم خاطرنشان ساخت: گسترش ناامني‌هاي ناشي از تروريسم تكفيري تا قلب اروپا نشانه ناكارآمدي ائتلاف ادعايي امريكا براي مقابله با حاميان و عاملين تروريسم در منطقه است. وي با تأكيد بر سياست غيرقابل تغيير جمهوري اسلاني ايران در زمينه توسعه مناسبات همه‌جانبه با كشورهاي همسايه، ضرورت مقابله منطقه‌اي و بين‌المللي با كشورهايي كه بايد از آنها به عنوان كارخانه داعش‌سازي نام برد را مورد اشاره قرار داد و افزود: عربستان سعودي بايد از ميان حمايت از گروه‌هاي تكفيري و بي‌ثبات‌سازي منطقه و يا در پيش گرفتن مسير تعامل سازنده و مشاركت واقعي در ثبات‌آفريني و ايجاد امنيت يكي را برگزيند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به برخي رخدادهاي اخير در تعرض به سفارت عربستان سعودي در تهران بر تعهد ايران در اجراي كنوانسيون‌هاي بين‌المللي و برخورد با عاملين اينگونه اقدامات تأكيد كرد و افزود: فضاسازي دولت عربستان سعودي و تلاش براي بسيج كشورهاي عربي و اسلامي عليه ايران به بهانه تعرض به سفارت اين كشور ضمن آنكه مورد اقبال قرار نگرفت به طور قطع مسيري سازنده به حساب نمي‌آيد.
گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان نيز در اين ديدار با تقدير از تلاش‌هاي مؤثر جمهوري اسلامي ايران در عرصه‌هاي سياسي، امنيتي و نظامي براي مقابله با تهديدات گروه‌هاي تروريستي بر توسعه همكاري‌هاي اقتصادي، تجاري و فرهنگي ميان دو كشور در فضاي پسا برجام تأكيد كرد. وي با محكوم كردن اقدام عربستان سعودي در اعدام شيخ نمر باقر النمر، اين‌گونه اقدامات را مغاير با ثبات‌آفريني و كاهش تشنج عنوان كرد و افزود: موضع آلمان و كشورهاي اروپايي مخالفت با هرگونه اقدامي است كه به گسترش اختلافات قومي و مذهبي دامن بزند.


منبع : ايــرنا



تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن