تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803174064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاریجانی: کشورهای منطقه اشتباه‌های صدام را تکرار نکنند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: لاریجانی: کشورهای منطقه اشتباه‌های صدام را تکرار نکنند
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: صدام پس از پایان جنگ در پی‌‌ همان روحیه سلطه‌گری به کویت نیز حمله کرد و امروز هم کشورهای دیگر اگر همین تصور را داشته باشند مرتکب‌‌ همان اشتباه‌های صدام می‌شوند.
به گزارش نامه نیوز به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی امروز در دیدار با مدیران و پیشکسوتان جهاد و مقاومت دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس یک موضوع عام برای مردم و مسلمانان است بنابراین باید در همین سطح نیز مسئولان اهتمام کنند و ما امیدواریم تلاش‌ها در طریقه دفاع مقدس به ثمر بنشیند چرا که دفاع مقدس باید برای نسل آینده یک راه روشنی را ترسیم کند.
 
 
تاریخ دفاع مقدس و حفظ ارزش‌های آن میراثی گرانقدر برای ملت است
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: البته باید به دفاع مقدس نگاه چند وجهی داشت چون موضوعی بسیار مهم است و ابعاد مختلفی دارد، بنابراین باید به همه وجوه آن توجه کرد که تاریخ دفاع مقدس و حفظ ارزش‌های آن میراثی گرانقدر برای ملت است.
 
لاریجانی ادامه داد: در جنگی که صدام پرچم دار آن بود، جنگ عراق علیه ایران نبود بلکه یک جنگ جهانی بود چراکه در جنگ‌های جهانی معمولا چندین کشور حضور دارند و در جنگ تحمیلی نیز همه کشورها در مقابل ایران قرار داشتند. به عبارت بهتر در اردوگاه صدام بودند البته شاید چند کشور کوچک نیز بودند که خارج از این موضوع قرار داشتند اما آن‌ها هم با ملاحظه با ما کار می‌کردند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی کشورها در جنگ تحمیلی ساکت بوده و یا کمک اندکی به ایران داشتند، گفت: اگر جنگ تحمیلی در یک اشل جنگ جهانی ترسیم شود می‌توان به اهمیت کار ملت ایران در دفاع مقدس پی برد و اینکه ملت ایران چگونه در مقابل این صف جهانی ایستادگی کردند.
 
وی با بیان اینکه در آن شرایط کشورهای مختلفی به صدام کمک اطلاعاتی می‌کردند، گفت: تا اواخر جنگ نیز بسیاری از کشورها امکانات نظامی به صدام می‌دادند و حتی برخی کشورها نیز برای اولین بار هواپیما به صدام اجاره دادند و در این میان آلمان‌ها نیز سلاح‌های شیمیایی به صدام دادند بنابراین شرایط از نیمه جنگ تغییر کرد و حتی برخی کشورهای مهم اسلامی نیز نیرو به صدام می‌دادند.
 
ملت ایران در مقابل هیچ تجاوزی کوتاه نمی آید
 
لاریجانی تاکید کرد: در یک سفرم به کشور سعودی از یکی از مسئولان ارشد این کشور پرسیدم که چرا به صدام در جنگ علیه ایران کمک کردید و این مقام مسئول گفت که ما اشتباه کردیم و فقط 40 میلیارد دلار در این جنگ به صدام کمک کردیم البته همین کشورهای خرده ریز در منطقه نیز کم به صدام کمک نکردند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صدام بیشتر سلاح برای جنگ با ایران را از کشور شوروی سابق تامین می‌کرد، افزود: شوروی نیز در آن زمان در کنار صدام بود اما باید دید که چه عواملی باعث شد که این صحنه بوجود آید و چه عواملی باعث گردید که صدام این اشتباه را انجام دهد چراکه ملت ایران در مقابل هیچ تجاوزی کوتاهی نمی‌کند بنابراین اینکه حتی پس از جنگ نیز هیچ کشوری جرأت نمی‌کرد به ایران تجاوز کند نتیجه مقاومت ملت ایران بود.
 
وی ادامه داد: یکی از دلایلی که در آن زمان باعث شد عراق به ایران حمله کند این بود که آن‌ها تصور می‌کردند نیروهای مسلح در ایران دچار آشفتگی هستند و حتی سپاه پاسداران نیز در آن زمان به طور کامل شکل نگرفته بود بنابراین سپاه تنها در درگیری‌های داخلی فعال بود اما هیچ گروهی در جنگ‌های کلاسیک نداشت بنابراین تقویت بنیه دفاعی کشور امروز نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است بنابراین اگر کشوری هرچند دارای آرمان‌های بلند باشد اما از بنیه دفاعی بازدارنده برخوردار نباشد کشورهای دیگر را دچار توهم می‌کند که می‌توانند به این کشور حمله کنند.


منبع: خانه ملت


۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن