تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802518807




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد از بستن میله‌گرد برای بالا رفتن وزن تا اهدای تندیس سردار نقدی به خانواده شهدا


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
از بستن میله‌گرد برای بالا رفتن وزن تا اهدای تندیس سردار نقدی به خانواده شهدا
در مرحله سوم گزینش برای جذب در سپاه پاسداران شهید صحرایی دست به یک حرکت جالب زد و پوتین سنگین دوره خدمت خود را به پا کرده و دو عدد میله‌گرد کوچک ولی سنگین را در جوراب و پوتین خود جاسازی کرد و محکم بند پوتین را بست تا با این حرکت حدود یک کیلوگرم وزنش از میزان معمول بیشتر شد.

خبرگزاری فارس: از بستن میله‌گرد برای بالا رفتن وزن تا اهدای تندیس سردار نقدی به خانواده شهدا



به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، امنیت، اسایش، آرامش و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را مدیون شهدایی هستیم که مردانه مقابل دشمنان با دست خالی ایستادگی کردند تا ملت سر ذلت جلوی اجانب فرود نیاورند. شهدای کشورمان نه تنها در ایام انقلاب و جنگ تحمیلی، بلکه پس از پیروزی مقابل رژیم بعثی نیز فرهنگ ایستادگی و دشمن‌ستیزی را بلندآوازه نگهداشتند و هم‌اکنون در خارج از مرزها برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) از جان مایه می‌گذارند و هستی‌شان را بر کف می‌گیرند. لشگر 25 کربلای استان مازندران از لشگرهای نظامی ظفرمندی است که علاوه بر جنگ تحمیلی این روزها در خارج مرزها برای دفاع از بارگاه امامان و معصومین جدیت زیادی داشته و زبانزد است. شهرستان آمل که به دیار علویان، مهد هزارسنگر و مامن مردان پرافتخار حماسه اسلامی ششم بهمن سال 1360 شهرت دارد و تقدیم بیش از 40 شهید توسط این ملت در یک نیم‌روز باعث ثبت و درج تاریخی نام آن در وصیت‌نامه سیاسی الهی بنیانگذار کبیر انقلاب شد، در دفاع از حرم اهل بیت (ع) پیش‌گام بوده و نخستین شهید مازندران در این جبهه با شهادت سردار حاج اسماعیل حیدری تقدیم شد.

هم‌اکنون آخرین شهید مدافع حرم اهل بیت (ع) در سوریه نیز به نام شهید روح‌الله صحرایی در مازندران ثبت شده است تا ولایتمداری، شهادت‌طلبی و دشمن‌ستیزی مردم این دیار را بیش از گذشته به رخ بیگانگان و استکبارگران بکشاند. سید‌جواد حسینیان مسئول سازمان بسیج ورزشکاران مازندران به همراه محمود نائیج رئیس اداره ورزش و جوانان آمل و دیگر مسئولان این بار به دیدار به دیدار دو خانواده شهید رفتند که مسیر نخست راه بیت شهید روح‌الله صحرایی از مدافعان آملی حرم حضرت زینب (س) در روستای پلک را در پیش گرفتند. خانواده شهید صحرایی هم با گرمی و گشاده‌رویی منتظر مسئولان بوده و از آنها با آغوش باز استقبال کرده و از روزهای خوش با روح‌الله بودن گفت.

شهید روح‌الله صحرایی از مدافعان جوان حرم بوده که با شهادت‌اش آمار تعداد شهدای شهر هزار سنگر به عدد یک‌هزار و 40 رسیده و پدرش هم از رزمندگان جبهه هشت سال دفاع مقدس بوده که به ندای روح‌الله (ره) زمان و بنیانگذار کبیر انقلاب لبیک گفت. پدر شهید صحرایی که خنده از لب‌هایش کنار نمی‌رفت، به همراه مادر، همسر و بردار شهید سعی در پذیرایی مهمانان داشتند و از خاطرات‌شان می‌گفتند. محمدرسول کودک سه ساله و یادگار شهید صحرایی نیز با به دست داشتن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی نشان داده در کودکی نشان از پدر دلاور خود دارد. پدر شهید صحرایی در این دیدار صمیمانه مسئولان گفت: روح‌الله حدود 10 سال در سپاه پاسداران فعالیت داشت و کار خود را از تیپ مالک اشتر در چالوس آغاز کرده و نیروی تکاور بود.

غلام صحرایی با اشاره به اینکه شهیدش روحیه ویژه‌اش داشت و حاضر به استخدام در ادارات و نهادهای دولتی نشد، افزود: روح‌الله با انتخاب خود پاسداری را برگزید و برای این مهم مراحل سختی را پیش‌رو داشته و آنها را پشت سر گذاشت. وی با بیان خاطره‌ای شیرین از شهید صحرایی گفت: برای جذب در سپاه پاسداران سه مرحله گزینش سخت داشت که به دلیل وزن کم طی دو مرحله مردود شده و تنها به یک مرحله دلخوش بود. این پدر شهید ادامه داد: در مرحله سوم گزینش برای جذب در سپاه پاسداران شهید صحرایی دست به یک حرکت جالب توجه زد و پوتین سنگین دوره خدمت خود را به پا کرده و دو عدد میله‌گرد کوچک ولی سنگین را در جوراب و پوتین خود جاسازی کرد و محکم بند پوتین را بست تا با این حرکت حدود یک کیلوگرم وزنش از میزان معمول بیشتر شد که نشان از عشق و علاقه بالا برای خدمت به وطن بود.

پدر شهید صحرایی با اعلام اینکه در جنگ تحمیلی جانباز شده و می‌توانستم از آن برای معافیت فرزند شهیدم استفاده کنم، خاطرنشان کرد: ولی شهید اصرار داشت تا به خدمت سربازی رفته و خدمت کند که در منطقه بیرجند پادگان ارتش جمهوری اسلامی به خدمت سربازی مشغول شد. وی با اشاره به اینکه شهید از روحیه بالایی برخوردار بود و با نشاط، بشاشیت و انگیزه بالا کارهای خود را دنبال می‌کرد، تصریح کرد: شهید صحرایی با توجه به قرار داشتن در سن جوانی علاقه زیادی به خانواده داشت و به والدین بسیار احترام می‌گذاشت. پدر شهید صحرایی با تاکید بر اینکه شهید یک فرزند سه ساله به نام محمد رسول دارد و یک نوزاد دیگر هم از او در راه است، بیان کرد: شهید صحرایی قبل اعزام به سوریه در منطقه پیران‌شهر خدمت داشت که 15 روز در منطقه، 15 روز در استراحت و 15 روز در لشگر 25 کربلا فعالیت داشت که حتی از زمان استراحت خود برای کار می‌گذاشت. وی با اعلام اینکه شهید صحرایی در محل زندگی با دوچرخه رفت و آمد و با همه مردم و هم‌محلی‌ها معاشرت و مراودت داشت، تصریح کرد: چندین بار اصرار کردم که شهید برای خود خودرو تهیه کند و ایشان قول خرید خودرو را به بعد ایام اربعین و شهادت پیامبر اسلام موکول کرد. پدر شهید صحرایی تاکید کرد: فرزندم طی یک مرحله به سوریه اعزام شده و در دفاع از حرم اهل بیت به شهادت رسید.

وی از اطلاع‌رسانی ضعیف و مظلوم واقع شدن فرزند شهیدش گلایه داشت و بیان کرد: در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی پوشیدن لباس بسیجی افتخار بود، ولی امروزه جوانان و مردم کمتر رمق می‌کنند تا این لباس مقدس را در جامعه به تن کنند که این مهم نیز از خواسته‌های اجانب و تلاش آنها در تهاجم فرهنگی علیه ایران است، ولی ما امروزه باید گوش‌مان را به لسان رهبر انقلاب متوجه کنیم تا به این مملکت آسیبی نرسد. یکی از همرزمان شهید صحرایی در این دیدار خاطرنشان کرد: این شهید جوان فردی مومن، مودب، متدین و کارآمد بود و به اهل بیت ارادت خاصی داشت. ذوالفقاری افزود: ارتباط مستقیمی با شهید و دیگر همرزمان تکاور داشتم هر چند شهید صحرایی لحظه‌ای برای خدمت آرام و قرار نداشت و همیشه در حال کار بود. وی ادامه داد: با توجه به اینکه این شهید مدتی در نیروی انسانی تلاش داشت با جدیت پیگیر حق و حقوق پرسنل بوده و در قبال مراحل سازمانی و درجه‌ای توجه ویژه داشت، در سوریه تیربارچی بوده و حتی در مراحل سخت رزم به فکر دیگر همرزمان بود. حسینیان مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه کربلای مازندران نیز در این دیدار لوح یادبود و تندیس سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین را به خانواده و پدر شهید صحرایی تقدیم کرد.

خانواده سردار شهید اسماعیل حیدری نخستین شهید مدافع حرم مازندران هم میزبان مسئولان بود که پدر شهید با توجه به کهولت سن و گشاده‌رویی از مهمانان پذیرایی کرد. این پدر شهید، از رشادت فرزندانش در میادین جنگ تحمیلی و نبرد با دشمنان حرم اهل بیت (ع) در خارج مرزها گفت. پدر سردار شهید حیدری با اشاره به اینکه اسماعیل و ابراهیم دو فرزند پسر دو قلوی من هستند، تصریح کرد: ابراهیم نیز در زمان جنگ تحمیلی بیش از 6 ماه در داخل خاک عراق مشغول نبرد با دشمنان بود. وی با تاکید بر اینکه شهید اسماعیل دارای مدارج علمی و دانشگاهی بود، گفت: این شهید از مداحان برجسته اهل بیت بوده و در ماه محرم نوحه‌سرایی می‌کرد. این پدر شهید با اعلام اینکه فرزندم بیش از 30 سال خدمت داشته و 17 ماه در داخل سوریه خدمت کرد، بیان کرد: شهید حیدری نخستین شهید مدافع حرم از مازندران در سوریه بوده که در پنج عملیات سخت فرماندهی را برعهده داشت. وی با اشاره به اینکه باید امروزه مردم در مورد علت ورود رزمندگان به خارج مرزها آگاهی داشته و توجیه شوند، گفت: حضور رزمندگان در خارج مرزها به علت مسائل مالی نیست، بلکه در این راه عشق، اعتقاد و ریشه عمیق معنوی مطرح است. پدر سردار شهید حیدری با اعلام اینکه دو فرزند دختر و یک فرزند پسر از این شهید به یادگار مانده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه شهید حیدری سالیان زیادی در تهران مشغول به خدمت هستند، ولی خانواده وی در تهران مستاجر بوده و فرزندان شهید با توجه به دارا بودن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد بیکار هستند. مسئول سازمان بسیج ورزشکاران مازندران نیز در این مراسم اظهار کرد: شهدای ورزشکار زیادی در مازندران تقدیم شدند و افتخارات زیادی از آنها نقل می‌شود.

سیدجواد حسینیان ادامه داد: مردم کشورمان معتقد و ولایتمدار هستند و اصل نظام را قبول دارند، هر چند در این بین به دلیل معضلات فرهنگی ممکن است اندکی فاصله ایجاد شده باشد. وی با اشاره به اینکه شهدا همیشه زنده بوده و نزد خداوند رزق و روزی دارند، خاطرنشان کرد: شهدا دارای ویژگی‌های بارزی هستند که در زمان جنگ تحمیلی دفاع از وطن را برعهده داشته و هم‌اکنون دفاع از حریم ولایت را عهده‌دار هستند. رئیس اداره ورزش و جوانان آمل نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه ورزشکاران باید از شهدا و رزمندگان الگو گیرند، اظهار کرد: امروزه دشمنان برای نسل جوان این مملکت برنامه‌های مدون دارند. محمود نائیج افزود: تعداد زیادی از ورزشکاران شهید این شهرستان شناسایی شده و مدارک آنها در حال دسته‌بندی و جمع‌بندی است. به گزارش فارس، لوح یادبود و تندیس سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین از سوی رئیس هیئت بسیج ورزشکاران مازندران به خانواده و پدر سردار شهید اسماعیل حیدری تقدیم شد. ---------------------------- گزارش از قربانعلی مسافر ----------------------------

94/10/21 - 13:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن