تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802740565




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزرای اقتصاد و ارتباطات در پنجمین همایش بانکداری الکترونیک


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: وزرای اقتصاد و ارتباطات در پنجمین همایش بانکداری الکترونیک


وزرای اقتصاد و دارایی و ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی این دو نهاد برای کمک به نظام بانکی کشور به ویژه در عرصه بانکداری الکترونیک سخن گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی طیب نیا، وزیر امور اقتصاد و دارایی در پنجمین همایش بانکداری الکترونیک گفت: ‌حل و فصل مشکل بدهی و نظام بانکی در پسا تحریم اولویت اول کشور خواهد بود.
علی طیب نیا، وزیر امور اقتصاد و دارایی در پنجمین همایش بانکداری الکترونیک

وی با بیان اینکه دولت مصمم به سامان دهی بدهی ها است گفت:‌ ایجاد بازار بدهی و تبدیل بدهی دولت به اوراق بهادار با قدرت نقد شوندگی بالا از رویکردهای جدی دولت در برنامه ششم است.
طیب نیا افزود: در پسا تحریم و برنامه ششم باید توجه ویژه ای به تنگناهای اعتباری داشته باشیم و اولویت اول کشور پرداختن به این موضوع باشد زیرا دستیابی به رشد اقتصادی مستمر و پایدار بدون توجه به این عوامل امکان پذیر نیست.
وزیر اقتصاد در این همایش همچنین از بدهی های به ارث  گذاشته شده برای دولت سخن گفت.
طیب نیا با بیان اینکه بدهی گسترده ای برای دولت به ارث گذاشته شده است گفت:‌ تا امروز ساختار و سازمانی برای احصا و مدیریت این بدهی ها در کشور وجود نداشته است.
وی افزود: سال گذشته دفتری در وزارت امور اقتصادی و دارایی ایجاد شد تا بدهی دولت را احصا کند ولی هنوز عدد نهایی را محاسبه نکرده ایم.
وی گفت:‌ اما برآوردها نشان می دهد دولت و شرکتهای دولتی حداقل 380 هزار میلیارد تومان بدهی دارند .
طیب نیا افزود:‌ اگر بدهی 160 هزار میلیارد تومانی شرکت ملی نفت ایران را به آن اضافه کنیم این عدد واقعی تر می شود.
وی با بیان اینکه نرخ سود باید متناسب با تورم کاهش یابد گفت : اما کاهش نرخ سود بدون توجه به این عوامل امکان پذیر نیست . وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات هم  با  بیان اینکه آماده کمک به نظام بانکی هستیم تا وارد مراحل بعدی در عرصه بانکداری الکترونیک و بانکداری همراه شود، گفت: دنبال این هستیم که شبکه پهن باند کشور گسترش یابد زیرا باعث رشد اقتصادی ، ‌ارتقای بهره وری و افزایش خدمات عمومی خواهد شد.
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در پنجمین همایش بانکداری الکترونیک
وی گفت : تاثیرات این فن آوری تغییر در روابط شهروندان و دولت و ایجاد دنیای مجازی کنار دنیای حقیقی و تحول در آینده تجارت و کسب و کار است.
محمود واعظی با اشاره به اینکه دنیا هر روز استفاده از نرم افزارهای مختلف تلفن همراه در حال افزایش است، گفت:‌ پهنای باند بین المللی در ابتدای دولت 72 گیگابایت بر ثانیه بود که آن را به 276 گیگابایت رسانده ایم.
وی افزود:‌ ظرفیت ip داخل کشور 624 گیگابایت بر ثانیه بود که امروز به 3 هزار رسیده و تا دهه فجر به 4 هزار گیگابایت خواهد رسید.
سیف: بازسازی بانک مرکزی کلید خورد      
رئیس کل بانک مرکزی هم گفت: بازسازی بانک مرکزی به عنوان ناظر در روابط بانک ها و در قالب طرح بانک مرکزی 1400 کلید خورد و شروع شده است.
سیف ، رئیس کل بانک مرکزی در پنجمین همایش بانکداری الکترونیک

ولی الله سیف در پنجمین همایش بانکداری الکترونیک افزود: براساس نقشه راه بانک مرکزی 54 طرح تعریف شده که بیش از نیمی از آنها مربوط به بازسازی نهادی بانک مرکزی و ارتباط آن با بازارهای پولی و مالی است.
وی گفت: مهمترین چالش نظام بانکی نگرش ها در وضع مقررات و سیاست گذاری است به همین خاطر معتقدیم نقشه راه بانک مرکزی می تواند الگویی مناسب برای بانک ها باشد که اگر این کار را شروع نکرده اند بهتر است هرچه سریعتر شروع کنند.
سیف با اشاره به اجرای برجام افزود: ما در آستانه اجرای برجام هستیم و در چند روز آینده مردم ایران شاهد عملیاتی شدن آن خواهند بود.
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در شرایط پسا تحریم شاهد برقراری ارتباط و تعامل کامل با بازارهای بین المللی خواهیم بود گفت: بیش از یک دهه است که نظام بانکی از غافله تحولات بانکی بین المللی به دور بوده و در تعاملات خرد نظیر کارت های بین المللی دو دهه عقب هستیم.
سیف با بیان اینکه در توسعه نظام پرداخت های الکترونیک در یک محیط بسته ، گلخانه ای قرار داشته ایم افزود: این موضوع باعث شده هزینه های زیادی تحمل کنیم و از تجربیات بین المللی استفاده نکنیم.
رئیس کل بانک مرکزی افزود: در احیای روابط بین المللی توجه به کارمزد محور بودن از خدمات باید به جای واسطه گری بانک ها قرار بگیرد.
وی از تکروی در ایجاد رابطه با نهادها و موسسات جهانی به عنوان متضرر شدن کل کشور بیان کرد و گفت: در نظام بین المللی درآمدهای اصلی بانک ها از ارائه خدمات بانکی حاصل می شود و ما باید به این سمت حرکت کنیم.
 


دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن