تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820563859




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاریجانی: با طرح‌های تحریمی امریکا مقابله‌به‌مثل می‌کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: لاریجانی: با طرح‌های تحریمی امریکا مقابله‌به‌مثل می‌کنیم
رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد كه عملكرد مقامات سعودي در روزهاي اخير نشان‌دهنده رفتار سياسي سبك آنها و از سر دشمني با ملت ايران است.


به گزارش فارس، علي لاريجاني در نطق پيش از دستور خود در جلسه علني ديروز مجلس گفت: دولت سعودي با اعدام سبوعانه روحاني برجسته شيخ نمر و عده‌اي ديگر، وجدان عمومي امت اسلامي را آزرده ساخت و با مخلوط كردن اين اقدام غيرانساني با اعدام عده‌اي تروريست تلاش كرد ماجرا را سرهم‌بندي كند.
وي ادامه داد: اين اقدام عربستان براي وي ثمري نداشت و صحنه بين‌المللي نيز به اين اقدام وحشتناك واكنش نشان داد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: به دنبال اين حادثه و به بهانه حمله به سفارت عربستان در تهران، اين كشور رابطه سياسي و اقتصادي خود را با تهران قطع كرد و با فشار به تعدادي از كشورها آنها را تحريك به قطع يا كاهش رابطه با ايران كرد و از طرفي ديگر با اقدامي ماجراجويانه در يمن كراراً به اطراف سفارت ايران حمله نظامي كرد تا آسيب‌هايي به سفارت وارد شود كه همگي اين اقدامات نشان‌دهنده رفتار سياسي سبك و از سر دشمني با ملت ايران است.
 
  سعودي‌ها امريكايي‌ها را عليه ايران تحريك كردند
لاريجاني با بيان اينكه ما در گذشته هم شاهد عداوت و دشمني‌هاي آل‌سعود با جمهوري اسلامي ايران بوده‌ايم، خاطرنشان كرد: در موضوع جنگ تحميلي سال‌ها بعد از جنگ يكي از مسئولان سعودي گفته بود ما دو اشتباه در منطقه انجام داديم؛ يكي اينكه در جنگ صدام عليه ايران 40‌ميليارد دلار به صدام كمك كرديم و ديگر اينكه به طالبان كمك كرديم.
وي ادامه داد: از ديگر اقدامات سعودي‌ها اين بود كه امريكايي‌ها را عليه ايران تحريك كردند به طوري كه يكي از صاحب‌منصبان امريكايي در خاطرات خود نوشته: در ملاقات با مسئولان ارشد سعودي آنها نظير مسئولان رژيم‌صهيونيستي ما را تحريك مي‌كردند كه با ايران درگيري نظامي ايجاد كنيم كه برحسب نوشته او، اعتراض كرده كه شما رقابت‌هاي خود را مي‌خواهيد با هزينه ما به پيش ببريد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: همين‌طور در جنگ 33 روزه كه قلوب همه ملت‌هاي مسلمان در كنار مقاومت لبنان و حزب‌الله قهرمان مي‌تپيد، سعودي‌ها برحسب اطلاعات به دست آمده، به رژيم‌صهيونيستي كمك اطلاعاتي مي‌كردند و دهها مورد ديگر نيز نظير اين وقايع وجود دارد. لاريجاني خاطرنشان كرد: سؤال مهم اين است كه دولت سعودي با اين كارنامه در سال‌هاي گذشته چه نفعي برد، آيا با اينگونه رفتارها عظمت پيدا كرد يا در بين مسلمانان يك كشور مسئوليت‌شناس تلقي شد يا گامي در همبستگي امت اسلامي برداشت؟
وي افزود: آيا حادثه منا و كشته‌شدن هزاران نفر حاجي و بعد مخفي‌كردن آن باعث بی‌آبرویي آنها نشد؟ آيا دخالت نظامي در بحرين، قدرتمندي آنها را نشان داد؟ يا وحشت آنها را بيشتر نمايان ساخت؟ رئيس قوه مقننه اظهار داشت: آيا بيش از چهار سال دخالت در سوريه براي آل‌سعود نتيجه‌اي دربرداشت؟ جز اينكه عده زيادي از مردم سوريه را گرفتار پديده شوم تروريسم ساخت.

   حمله عده‌اي به سفارت عربستان اشتباه بود
لاريجاني خاطرنشان كرد: حمله عده‌اي به سفارت عربستان كار اشتباهي بود و بايد وزارت كشور با كساني كه از نظر ايجاد امنيت در آنجا قصور داشته‌اند برخورد كند و مجلس نيز موضوع را پيگيري خواهد كرد تا ريشه اينگونه رفتارها در كشور از بين برود.
وي ادامه داد: اقدامات مقامات سعودي موضوع اساسي ديگري است كه ريشه‌هاي چندين ساله دارد، البته در يك سال اخير مخصوصاً بعد از حملات نظامي به يمن، ابعاد گسترده‌اي پيدا كرده است. رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: چرا بايد دولت سعودي كه نماينده مردم سرزمين وحي است از خود چهره يك كشور ماجراجوي بي‌فكر را نشان دهد كه هم به خودش لطمه حيثيتي و اقتصادي وارد مي‌كند و هم به ديگران.
وي افزود: سعودي‌ها بايد اين معنا را درك كرده باشند كه ملت ايران ملت توانمند، هوشمند و بافرهنگي است و در شرايط سخت‌تر اهداف انقلاب را به پيش برده است و اينگونه اقدامات موذيانه هيچ‌گاه سد راه اين ملت نخواهد بود.
لاريجاني خاطرنشان كرد: بدون ترديد امروز رژيم‌صهيونيستي و استكبار جهاني از اين آشفتگي دنياي اسلام بيشترين بهره را مي‌برد و همگان مي‌بينند كه چگونه رژيم‌صهيونيستي در چنين فضايي انواع ستم‌ها را به مردم مظلوم فلسطين وارد كرده است و به حول و قوه الهي، ملت فلسطين با انتفاضه خود پاسخ اين گستاخي‌ها را خواهد داد.
وي افزود: تعجب‌آور اين است كه در چند هفته اخير، مقامات سعودي با وزير خارجه و سفير ما مذاكره داشتند تا از طريق مذاكره اختلافات حل و فصل شود و از جانب ديگر، با اين اقدامات غيراخلاقي و ماجراجويانه مواجه مي‌شويم كه نشانگر آشفتگي در تصميم‌گيري‌هاست.
 
  قصد امريكا تخريب حل و فصل پرونده اتمي است
لاريجاني خاطرنشان كرد: نكته ديگر، اقدامات اخير برخي از نمايندگان امريكا و طرح‌هاي سرهم‌بندي شده آنان است. در هر سه طرح مطرح شده توسط اين نمايندگان نامي جز ايذاء نمي‌توان بر آن نهاد كه قصدشان تخريب حل و فصل پرونده اتمي است كه ايران و 5+1 به ثمر رسانده‌اند.
وي افزود: اگر حكومت امريكا از يكپارچگي در تصميم‌گيري برخوردار نيست، هزينه آن را ساير ملت‌ها نبايد بدهند، اقدامي كه چندي پيش در مورد رواديد در خلال بودجه امريكا انجام شد قطعاً مخالف روح برجام بود و اگر آن را اصلاح نكنند، از طرف ايران مقابله به مثل خواهد شد و در اين زمينه تدبير شده است. رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: در مورد چند طرح نمايندگان امريكا چنانچه دولت اين كشور مانع نشود، نمايندگان ملت در مجلس شوراي اسلامي طرح‌هاي مقابل آن را به اجرا درخواهند آورد.
لاريجاني خاطرنشان كرد: چه معنايي دارد در مورد سپاه پاسداران و نيروي قدس كه چشم و چراغ ملت ايران در تأمين امنيت كشور هستند، با گستاخي طرح‌هاي ناشيانه مطرح مي‌كنند. وي افزود: اگر نيروي قدس در مقابل تروريست‌ها در منطقه حضور نداشت كه شما دهها حادثه شبيه پاريس را مشاهده كرده بوديد. سپاه و نيروي قدس مستحق تحقير جيره‌بگيران صهيونيست در كنگره و سنا نيستند بلكه CIA يك نهاد تروريستي است كه در ماجراي افغانستان و عراق به كرات با تروريست‌ها زد و بند داشته است. رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: ارائه‌كنندگان طرح‌هاي سخيف در مورد بنيه دفاعي كشور به ويژه در زمينه موشكي و همينطور طرحي در مورد سوابق هسته‌اي ايران پشيزي نزد ملت ايران محل اعتنا نخواهد بود بلكه ملت ايران را در تقويت بنيه دفاعي كشور مصمم‌تر مي‌كند و چنانچه اين مسير را دنبال كنند، ما چه در زمينه دفاعي و چه در فعاليت هسته‌اي تجديدنظر مي‌كنيم.
لاريجاني با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ديدار مردم قم خاطرنشان كرد: سخنان ايشان از نظر ماهيت انقلاب اسلامي كه به دليل اسلاميت و اهداف بلند آن ماندگاري يافته است و صيانت از اين امر فهم درست، بصيرت و حضور به موقع در صحنه را نيازمند است و در مورد انتخابات آينده نيز نكات راهگشايي را بيان فرمودند كه همه جريان‌هاي سياسي و رسانه‌ها بايد بدان توجه تام داشته باشند. وي ادامه داد: رهبري مخصوصاً نماد مجلس آتي را در شجاعت، استقلال و آزاد بودن آن تعريف كرده‌اند كه در شرايط فعلي كشور، كليد رستگاري ملي خواهد بود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: اين سه ويژگي هم كارآمدي مجلس را تضمين مي‌كند و هم در فضاي آشفته بين‌المللي و منطقه‌اي براي ريل‌گذاري قواي ديگر براي مجلس شوراي اسلامي آتي بااهميت است. لاريجاني در پايان گفت: اميدواريم با رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب، شاهد انتخاباتي پرشور، همراه با نتايج درخشان براي ملت ايران باشيم.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن