تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820677701




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شبکه‌هایی که بدبینی و سوءظن را بین زوجین ترویج می‌دهند!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: شبکه‌هایی که بدبینی و سوءظن را بین زوجین ترویج می‌دهند!
برقراری رابطه غیرمتعارف با افراد ناشناس در شبکه‌های مجازی و عدم رعایت حریم شخصی موجب بروز بدبینی و سوءظن در بین زوجین و در نهایت از هم گسیختگی پیوند زناشویی می‌شود.

شبکه‌هایی که بدبینی و سوءظن را بین زوجین ترویج می‌دهند!
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛سوءظن و بدبینی این روزها یکی از مشکلات و مسائلی است که زندگی زناشویی بسیاری از زوجین جوان و حتی میانسال را در برگرفته است.



یکی از علل و عواملی که در حال حاضر موجب برهم خوردن پیوند زناشویی و در نهایت بروز پدیده و معضل طلاق می‌شود، بدبینی است.


چندسالی است که با رواج شبکه‌های اجتماعی و گسترش استفاده کاربران اینترنتی از این فضاها رفتار و شیوه‌های برقراری ارتباط بین افراد نیز تحت تأثیر قرار گرفته و تغییراتی را به همراه داشته است.


گاهی این حس تا حدی شدت می‌یابد که هر یک از طرفین نسبت به دیگری دچار شکاکیت‌های پی‌درپی و غیرقابل کنترل می‌شود و در نهایت با کوچک‌ترین مسأله ای هر یک از آن‌ها نسبت به همسر خود و بازخواست وی تحریک می‌‌شوند.


** مخفی کاری‌ها و بروز بدبینی در زوجین


در اغلب اوقات حس بدبینی همسران به یکدیگر از وجود برخی رفتارهای غیرمتعارف و پنهان‌کاری و مخفی‌کاری‌هایی که زن و شوهر نسبت به هم دارند نشأت می‌گیرد.


در بیشتر مواقع دیده می‌شود که زن و مرد در بسیاری از رفتارهای روزانه و معاشرت‌های خود دقت نکرده و به علت عدم رعایت برخی اصول و قوانین که عرف جامعه است، عمل می‌کنند.


در نتیجه با عدم حریم ارتباطات خود موجب فراهم شدن بستر نامناسب برای برهم زدن پیوند زناشویی و ایجاد اختلاف در زندگی می‌شوند.


این روزها با گسترش افراد جامعه از فضاهای مجازی و اینترنتی و اشتراک آن‌ها در گروه‌های مختلف اجتماعی در این قبیل شبکه‌ها به راحتی بستری برای دوستی‌های بی‌قید و بند ایجاد شده است.


در این شبکه‌ها کاربران به راحتی و بدون اینکه مزاحمتی از طرف نزدیکان و اطرافیانشان داشته باشند با افرادی که هیچ‌گونه آشنایی نسبت به آن‌ها ساعت‌ها و وقت خود را مشغول گفت‌وگو و چت کردن با کسانی هستند که هیچ‌گونه سنخیتی و ارتباط خانوادگی و فامیلی ندارند.


بسیاری از زوج‌های جوان با عضویت در گروه‌های مختلف اجتماعی به جای آنکه ساعت‌های اولیه زندگی مشترک را برای در کنار هم بودن صرف کنند آن را خرج چت‌های بی‌مورد و افراد ناشناس می‌کنند.


** سردی روابط زن و شوهر و دوستی‌های مجازی


در نتیجه در بسیاری از موارد این دوستی‌های مجازی با افراد ناشناس منجر می‌شود تا رابطه‌ عاطفی بین زن و شوهر سرد شده و به مرور زمان از یکدیگر فاصله گیرند.


با وجود این وضعیت به مرور زمان رفتارهایی از زوجین نسبت به یکدیگر سر می‌زند که منجر به دعوا و در نهایت جدایی می‌شود.


این فضاها موجب شده تا زن و مرد هر کدام با افرادی غیرهمجنس خود دوست شوند که می‌خواهند با یکدیگر ارتباط داشته باشند و کم‌کم این دوستی‌های مجازی به دوستی‌هایی در فضای واقعی زندگی تبدیل می‌شود و افراد بعد  از اندک زمانی برای ملاقات یکدیگر قرار می‌گذارند و روابط جدیدی بین آن‌ها حاکم می‌شود.


متأسفانه رواج استفاده از وسایل ارتباطی مثل موبایل و کامپیوتر و فضاها و شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام و لاین و... موجب شده تا قبح بسیای از مسایل و ارزش‌ها و اعتقادات در نظر کاربران وخانواده‌ها ریخته شود تا جایی که بسیاری از زنان و مردان جوان و متأهل به راحتی علی‌رغم متعهدی که نسبت به همسر خود دارند با فردی غریبه به دور از چشم دیگران رابطه برقرار می‌کنند غافل از اینکه لطمه بزرگی را به زندگی خود می‌زنند.


در نتیجه روزبه روز از همسر خود فاصله می‌گیرند و پنهان‌کاری‌ها و رفتارهای مشکوک آن‌ها باعث ایجاد بدبینی و سوءظن نسبت به هم می‌شود.


** گسست روابط زوجین هدف فضاهای مجازی


آغاز بروز اختلافات کوچک و بزرگ و در نهایت برهم زدن پیوند زناشویی یکی از نتایج شوم استفاده از فضاهای مجازی و اشتراک در شبکه‌های اجتماعی است.


حال با توجه به اهمیت نهاد خانواده و پایبندی به یک سری قواعد و ارزش‌های اخلاقی که از گذشته تا به حال در بین اقوام و خانواده‌های مختلف اهمیت داشته است و همه برای حفظ حریم خانه و خانواده تلاش می‌کردند اما این روزها شاهد هدف قرار گرفتن آرامش خانواده‌ها و گسست روابط صمیمی و عاطفی بین زوجین توسط این قبیل وسایل ارتباطی هستیم. تا حدی که این مسأله در سال‌های اخیر باعث افزایش آمار طلاق و جدایی زوجین شده است.


حال با توجه به اینکه در عصر ارتباطات هستیم و فضاها و شبکه‌های مجازی به خوبی در زندگی روزمره جا باز کرده‌اند و موجب برهم زدن روابط عاطفی زوجین و باعث اختلافات شدید بین آن‌ها شده‌اند شاهد جدایی و از هم پاشیدن نهاد خانواده‌ها هستیم.


با این وجود جای بسی تأمل است که چرا قبل از اینکه استفاده از تکنولوژی‌های جدیدی مثل فضای مجازی و شبکه‌های نوین در بین کاربران رواج یابد آموزش و آگاهی لازم در جهت استفاده صحیح از آن‌ها توسط نهادها و ارگان‌های مرتبط صورت نمی‌گیرد تا اینگونه شاهد بروز معضلات زیانباری همچون طلاق و از هم گسستگی خانواده نباشیم.


چرا که شبکه‌های اجتماعی امروز نقش مهمی را در جدایی زوج‌ها پیدا کرده‌اند آن هم به این دلیل که بر تمامی روابط انسانی در جامعه اثرگذار هستند.


انتهای پیام /















اشتراک گذاری









مطالب مرتبط

چگونه در زندگی مجردی شاد باشیم؟
راه و رسم انتقاد سازنده/ ازپذيرفتن نقد مخرب معذوريم، حتی ازشما همسر عزيز
زنگ خطر تعهدهای فراموش شده/ تعصب‌زدایی و خیانت؛هدیه ماهواره به خانواده‌های ایرانی
ریشه اصلی سرد شدن روابط زناشویی چیست ؟
افسردگی همسرتان را کاهش دهید
سایه سنگین فضای مجازی بر زندگی زناشویی













۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن