واضح آرشیو وب فارسی:نواندیش: وی شهادت مظلومانه شیخ نمر را بدون توجیه تلقی کرد و یادآور شد: حکم اعدام شیخ نمر در حالی صادر شد که تنها اظهار کرده بود حکومت آل سعود را قبول ندارد. او هیچ اقدام جنگی نیز انجام نداده بود. چرا اکنون که مردم در برابر این عمل واکنش نشان داده اند آنان را تندور، قانون شکن و افراطی می دانند و محکوم می کنند؟ از این مملکت می روند؟ بروند به جهنم. جامعه انقلابی ما چه نیازی به شما دارد؟ جز وزر و وبال و نکبت برای اسلام چیز دیگری نیستید.امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه قطع روابط بین ایران و عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی جزو افتخارات ملت است، گفت: این مهم به برکت شهادت شیخ نمر و موقعیت شناسی مردم محقق شده است. به گزارش ایسنا، منطقه خراسان، آیت الله سید احمد علم الهدی در مراسم گرامیداشت شیخ نمر که در محل مهدیه مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه این ملت آنقدر پاک و با اخلاص بودند که آن موجودات نتوانستند با آنان بسازند، اظهار کرد: این واقعه در تاریخ ثبت خواهد شد. تمام این ها از برکت شهادت مظلومانه شیخ نمر و موقعیت شناسی مردم است. ما در این انقلاب و در تاریخ اسلام شهید و حتی روحانی شهید زیاد داشته ایم و شهادت این علما افتخار ماست. وی با اشاره به تفسیر آیه 22 سوره احزاب ادامه داد: در این آیه شریفه خداوند در مقام تبیین انسان های مومن و خالص در رکاب رسول الله در برابر تهاجم سنگین و جنگ نابرابر میان کفر و اسلام می فرماید، زمانی که مسلمانان هماهنگی میان جبهه کفر و شرک را در این جنگ دیدند اظهار کردند این همان چیزی است که خدا و پیامبر خدا وعده داده بودند. عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه اضافه کرد: مشاهده قدرت یکپارچه بین کفر، شرک و نفاق نه تنها مسلمانان را نترساند و نسبت به عقایدشان مردد نکرد بلکه بر ایمان و باورمندی آن ها افزود. آن وحدت عمومی میان شرک و کفر مشرکین، بت پرستان و یهودیان که خود را امتی ویژه در بین امم و تنها پاسدار توحید می دانستند در برابر اسلام، سبب تسلیم شدن مسلمانان نشد و حتی ایمان و اراده آنان را در برابر اراده حق افزایش داد. علم الهدی در خصوص معنا و ماهیت واقعی قدرت خاطرنشان کرد: تمام جنگ ها و کشت و کشتارها از روز اول خلقت تاکنون متاثر از قدرت بوده اند به طوری که یا افراد و گروه های قدرتمند در صدد حفظ قدرت خود جنگ به پا می کردند و یا اشخاص فاقد قدرت برای دست یابی به آن به چنین اقدامی دست می زدند. در زمینه چیستی قدرت، آن را می توان از دو منظر از جمله قدرت نسبت به خداوند و قدرت نسبت به مخلوق مورد بررسی قرار داد. وی قدرت برای انسان و یا هر مخلوق دیگری را توانایی انجام کاری که فرد به آن اراده کرده است، دانست و تصریح کرد: این اراده و توانایی محدود است. موجودی وجود ندارد که قادر به انجام هر عملی باشد. قدرت در غیر خدا جریانی نسبی است حال آنکه در خداند نفی العجز است. قدرت خداوند مطلق بوده و در هر چه تصور کنید تواناست. در هیچ موجودی غیر از خداوند قدرت مطلق وجود ندارد. امام جمعه مشهد با ارائه تفسیر دیگری برای قدرت مبنی بر عرصه ظهور آن یادآور شد: قدرت در عرصه زندگی حیوان به گونه ای تعریف شده است که آن موجود هر آنچه را اراده کند با به خاک و خون کشیدن به دست می آورد. تفسیر قدرت او در دنیای جنگل این است که هر حیوانی را می تواند پاره پاره کند. این قدرت در جامعه جنگل از هیچ قانون و شرطی برخوردار نیست و حد و مرزی ندارد تا آنجا که بتواند توانمندی خود را مورد اجرا قرار دهد؛ این در حالی است که تفسیر این مهم در جوامع انسانی کاملا متفاوت است. علم الهدی قدرت را در جامعه انسانی حاکمیت اراده و خواست بر خواسته ها و اراده ها تلقی کرد و گفت: دنیای انسان دنیای حکمت است، قدرت در این دنیا این است که فرد اراده اش را بر اراده ها حاکم کند. بنابراین تفسیر قدرت در جامعه بشری بدین صورت است که جریانی پدیدار شود و یا عنصری ظهور کند که خواست آن بر تمام خواست ها حاکم شود. وی با تاکید بر حدیثی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه باطل جولان دارد اما دولت از آن حق است، ادامه داد: در این حدیث پیامبر اعظم در جهان اسلام قدرت را به دولت تعبیر می کند. باطل در جهان اسلام نمی تواند بر اراده و خواسته ها مسلط شوند. دولت یعنی قدرت پایدار مربوط به موجود و جریانی که حاکمیت به خواست ها و اراده ها دارد و آن جریان حق است. جریانی که با اسلحه و زور بر مردم مسلط می شود جبلان است زیرا ضد فطرت انسان است به همین دلیل پایدار نخواهد بود. عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنانی از حضرت زینب (س) در زمان اسارت بیان کرد: آن حضرت به یزید می گوید که تو نمی توانی کاری کنی که مردم ذکر ما را فراموش کنند زیرا ذکر ما، حق است. همچنین به یزید یادآوری می کند تا مپندارد که قطرهای زمین و افق های آسمان را از آنان گرفته است. این یک ادعا نیست. این بیان یک تز و تبیین یک واقعیت در جهان اسلام است. دولت از آن حق است و گستره این دولت محدوده جغرافیایی ندارد، به اندازه تمام افق ها و قطرهای زمین است. همانطور که حضرت زینب (س) اظهار کرده است، جولان باطل یک ساعت اما دولت حق تا روز قیامت پایدار است زیرا منطبق بر فطرت انسان هاست. علم الهدی نابودی را عاقبت باطل دانست و اظهار کرد: سرنوشت به تمام قدرت های ناشی از جنایات، فتنه ها و توطئه ها خاتمه می دهد. دولت حق را پایانی نیست. زمانی که در جریان جنگ احزاب مسلمانان قدرت یکپارچه یهودیان و مشرکان را مشاهده کردند گفتند که این همان باطلی است که خداوند و پیامبرش وعده داده بودند. یک ضربه تمام این جولان را از بین می برد. وی آنچه را که امروز در مقابل جمهوری اسلامی قرار گرفته است را باطل تلقی کرد و افزود: کمپین طاغوتی که امروز اسرائیل و انگلیس ضد جمهوری اسلامی به راه انداخته اند با یک حرکت نابود می شود. این قدرت ها واقعی نیستند. همه مردم و مسئولان باید این مهم را باور کنند که این جولان باطل است. نباید دستپاچه شد و یا به دنبال میانجی بود تا تنش ها را برطرف کرد. این اعمال نشان از خداناباوری دارد. امام جمعه مشهد عنوان کرد: مردم در این شرایط وظیفه مجاهدت و مقاومت دارند. جبلان باطل عرصه فداکاری را فراهم می کند. یک سکوی پرش و پرواز برای افراد است. از روی این سکو می توان مسیری که در 70 سال عمر طی می شود با یک پرش طی کرد و به اوج سعادت رسید. این سکو همان چیزی است که خداوند و رسولش به بندگان وعده داده اند. خداوند دشمنان را به ورطه نابودی خواهد کشاند اما مردم نیز موظف اند غیر خدا را زیر پا گذاشته و اعتقاداتشان را در برابر زرق و برق دشمن حفظ کنند. جوهره ایمان و خداباوری مجاهدت و مقاومت است و علت لزوم این امر آن است که عشق و دلدادگی به حق در انسان ها مورد آزمایش قرار می گیرد تا ثابت شود. علم الهدی با بیان اینکه امروز در برخورد با شهادت شیخ نمر دو نگرش وجود دارد، ادامه داد: عده ای معتقدند که شیخ نمر باید به عبادت خود می پرداخت و مخالفتی با حکومت نمی کرد که این بینش ابن عباسی است که امام حسین (ع) را از جنگ باز می داشت و به عبادت در سکوت و صلح دعوت می کرد. اما عده ای بینش حسینی دارند. ما نیز باید مسیرمان را مشخص کنیم. وی شهادت مظلومانه شیخ نمر را بدون توجیه تلقی کرد و یادآور شد: حکم اعدام شیخ نمر در حالی صادر شد که تنها اظهار کرده بود حکومت آل سعود را قبول ندارد. او هیچ اقدام جنگی نیز انجام نداده بود. چرا اکنون که مردم در برابر این عمل واکنش نشان داده اند آنان را تندور، قانون شکن و افراطی می دانند و محکوم می کنند؟ از این مملکت می روند؟ بروند به جهنم. جامعه انقلابی ما چه نیازی به شما دارد؟ جز وزر و وبال و نکبت برای اسلام چیز دیگری نیستید. وی تاکید کرد: حضور دولت های عرب، مزدور و ناپاک اهانت به قرآن است. این دولت ها لکه ننگی بیش نیستند. بعد از اینکه ما در این مملکت انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندیم و دولت ستم شاهی را ساقط کردیم و مزدوران شاه را با نکبت و ذلت از کشور بیرون راندیم، پس از همه این افتخارات برای ملت انقلابی این افتخار دیگری برای ماست که ذرات ناپاک، نجس و مزدور آمریکایی و اسرائیلی را از کشور بیرون کردیم. آن ها با این ملت نتوانستند زندگی کنند.
پنجشنبه ، ۱۷دی۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نواندیش]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]