تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803667485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی گزارش حسابرسی ۳ سازمان زیر مجموعه شهرداری


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در صحن شورا ی شهر تهران ،انجام شد؛
بررسی گزارش حسابرسی ۳ سازمان زیر مجموعه شهرداری

جلسه شورای شهر تهران


شناسهٔ خبر: 3019044 - چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷
جامعه > شهری

گزارش حسابرسی سازمان های تاکسی رانی؛ پارکها و مشاور فنی و مهندسی شهر تهران صبح امروز در دویست و بیست و دومین جلسه رسمی شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری مهر، در ابتدای این جلسه علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گزارش حسابرسی سازمان پارکها بیان داشت: گزارش حسابرسی سازمانهایی که امروز در صحن قرائت می شود نسبت به گزارش های قبلی بهتر هستند حتی سازمان پارک ها و تاکسی رانی جزو سازمان هایی بودند که می توانستند مقبول باشند اما حسابرس ایراداتی را به صورت های مالی آنها وارد کرده است. وی با اشاره به موارد ذکر شده در گزارش حسابرسی سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران اظهار داشت: این سازمان در سهام شرکت همشهری شریک است و باید از سود این شرکت نیز بهره مند شود اما مجمع همشهری بعد از مجمع این سازمان تشکیل شده است.

دبیر تصریح کرد: واریز نشدن طلب های سازمان پارک ها از سوی مناطق و همچنین ایراداتی که حسابرس منتخب به شیوه اجرای پروژه ها و ترک تشریفات وارد کرده؛ از بندهای دیگر حسابرسی این سازمان است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه یادآور شد: دو ایرادی که به این سازمان وارد است نپرداختن طلب پیمانکاران و انجام نشدن پلاک کوبی باغات و سیستماتیک کردن روند ثبت باغات است.

در ادامه گزارش حسابرس مستقل درباره صورت های مالی سازمان پارک ها با مبنای اظهار نظر مشروط قرائت شد و حکیمی پور سوالی را درباره اصلاح شدن بندهای حسابرسی این گزارش مطرح کرد و گفت: آنچه که مهم است دانستن روند حرکت این سازمان است. آیا این موارد در سالهای بعد اصلاح شده است؟

چمران نیز تاکید کرد: شورا به گزارش مقایسه ای هم نیاز دارد و باید بدانیم عملکرد مالی این سازمان به نسبت سال ۹۱ چه تغییری کرده است این می تواند راهگشا باشد.

دبیر توضیح داد: انجام حسابرسی صورت های مالی سال ۹۳ سازمان ها را نیز همین موسسه انجام می دهد و حتما در گزارش های بعد این مقایسه را تهیه خواهیم کرد.

رحمت اله حافظی رییس کمیسیون سلامت شورا ، با شفاف تر دانستن گزارش حسابرسی سازمان پارک ها در مقایسه با سایر سازمان ها عنوان کرد: اغلب قراردادهای این سازمان در قالب ترک تشریفات انجام شده است.

اقبال شاکری نیز با اشاره به ایراد وارد شده درخصوص ترک تشریفات در این سازمان توضیح داد: قراردادهای سال ۹۲ عمدتا با ترک مناقصه و مجوز هیات مدیره سازمان بوده است. البته ترک تشریفات به معنی واگذاری نیست. به معنای این است که ما تمام استدلال های مناقصه را به کار ببریم و کار را به شخص واگذار کنیم که این موضوع باید بازنگری شود.

این عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا ادامه داد: با وجود سختی های برگزاری مناقصه شهرداری تهران نباید به سمت روش های سهل الوصول سوق پیدا کند.

قناعتی نظر متفاوتی با شاکری داشت و گفت: اگر کار به پیمانکارانی سپرده شود که صلاحیت دارند و کارشان را می شناسند اشکالی ندارد. رییس فدراسیون بدنسازی که به ایران آمده بود از نگهداری فضای سبز تهران در شرایط آب و هوایی این شهر تعجب کرده بود و من پیشنهاد می کنم این سازمان را مقبول بدانیم.

در ادامه علی محمد مختاری توضیحاتی را درباره ایرادات وارد شده ارائه داد و سپس گزارش حسابرسی سازمان تاکسی رانی توسط حسابرس منتخب شورا قرائت شد.

بر اساس این گزارش اظهارنظر حسابرس درباره صورت های مالی سازمان تاکسی رانی نیز همانند سازمان پارکها نشان دهنده مشروط بودن نتیجه بررسی های انجام شده بود.

علیرضا دبیر با اشاره به شکایت ایران خودرو از سازمان تاکسی رانی؛ این موضوع را مهم ترین مساله این سازمان دانست و گفت: هر چقدر هم شهردار تهران بر شفافیت مالی شهرداری تاکید کند اما بازهم بر اساس گزارش های حسابرسی تاکید می کنیم که در شهرداری تهران شفافیت لازم وجود ندارد اما اگر کاری خوب باشد از عملکرد شهرداری در آن حوزه تشکر می کنیم. سازمان تاکسی رانی نیز عملکرد خوبی داشته است.

در ادامه علیرضا دبیر با اشاره به یکی از نقاط قوت سازمان تاکسی رانی گفت:‌ بر اساس گزارش حسابرس سازمان تاکسی رانی یکی از سازمان هایی است که خودشان صورت های مالی شان را تهیه می کنند و این از نقاط قوت سازمان است. در حال حاضر در مناطق این ظرفیت وجود ندارد و برای تهیه صورتهای مالی پیمانکار می گیرند. من از مناطق هم می خواهم نیروها را تربیت کنند و خودشان صورت های مالی شان را تهیه کنند.

چمران از رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا خواست این نکته را به صورت کتبی به هیات رییسه اعلام کند.
دبیر در ادامه ایرادات وارد شده به سازمان تاکسیرانی را برشمرد و گفت:‌ در اساسنامه این سازمان بازرس اختیار انتخاب حسابرس را نداشته اما این کار را انجام داده اند .

دبیر افزود: بر اساس بندهای اساسنامه مصوب شورا؛ بازرس سازمان به انتخاب شهردار تهران از میان مدیران مطلع و با تقوا برای مدت یک سال تعیین خواهد شد و تجدید بازرس برای سال بعد بلامانع است. اما در جایی نوشته نشده که بازرس حق انتخاب حسابرس را دارد.

وی با انتقاد از رفتار دوگانه سازمانها گفت: هر کجا لازم باشد سازمانها مستقل می شوند و هر کجا لازم باشد وابسته. در ماده یک قانون ۷۱ شوراها نوشته شده انتخاب حسابرس با شورای شهر است. این موضوعی حقوقی است و در قانون نیز درج شده است.

حسابرس نیز در تایید سخنان دبیر اظهار داشت: انتخاب حسابرس طبق قانون تجارت ارتباطی به بازرس ندارد و این تصمیم جزو شرح وظایف بازرس دیده نشده است. از سوی دیگر طبق اساسنامه انتخاب حسابرس با شورای شهر تهران است.

علیرضا دبیر نیز افزود: مجمع یک موسسه را به عنوان حسابرس و بازرس انتخاب می کند اما انتخاب حسابرس با این روش قانونی نیست. همانطور که در مناطق صفر تا صد انجام حسابرسی در اختیار شورا است انتخاب حسابرس در سازمان ها نیز از اختیارات شورا است. در حالی که شورا تا به حال این موضوع را جدی پیگری نکرده و ما الان به این موضوع ورود کرده ایم.

چمران بر ضرورت بررسی مبانی قانونی این موضوع تاکید کرد و بیان داشت: این موضوع باید بررسی شود ولی به طور کلی حسابرس نظر قانونی خودش را اعلام می کند و این حق را دارد.

دنیامالی با بیان اینکه سازمان تاکسی رانی کاری خارج از روال انجام نداده تصریح کرد: ما اداره کلی داریم که وظیفه آن اداره امور مجامع است. در سازمان ها و شرکت های شهرداری روال انجام کار متاثر از دستورالعمل هایی است که این اداره کل به آنها می دهد. درباره سازمان ها؛ هم حسابرس و هم بازرس توسط مجامع انتخاب می شود و این مغایر با انتخاب حسابرس توسط شورا نیست.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا ادامه داد: در شورای دوم هم این موضوع مورد توجه قرار گرفته بود و تاکید شد که این روال حسابرسی باید ادامه پیدا کند. این روال حدود ده سال است که در شهرداری وجود داشته است.

در ادامه گزارش حسابرسی مربوط به سازمان مشاور فنی و مهندسی با مبنای اظهارنظر مشروط قرائت شد.

علیرضا دبیر درباره این گزارش توضیح داد: سازمان مشاور فنی و مهندسی حجم کار زیادی نداشته اما خوب عمل کرده است. در هر حال سطح اهمیت موارد بالا نیست اما ما وظیفه داریم موارد را بگوییم تا دوستان هم در جریان باشند.

وی تاکید کرد: نمود پیدا کردن موضوعاتی که تاکنون در شهرداری روال بوده ولی در شورا مطرح نشده به این دلیل است که کمیسیون برنامه و بودجه می خواهد اعضا در جریان این موضوعات قرار گیرند.

دبیر افزود: من در موضوع حسابرسی ها بسیار سختگیر هستم و معتقدم اگر تفاهم نامه امضا شده اجرا شود و یک حسابرس با رای شورا انتخاب شود در شهرداری این اتفاقات نمی افتد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد:‌ این تفاهم نامه آرزوی شورای سوم بود و شهرداری گام بزرگی برداشت که بالاخره این تفاهم نامه را امضا کرد. دوستانی که نامه را امضا کرده اند می توانند درباره تعداد اعضای شورا در کمیته تجدید نظر کنند. در غیر این صورت این اختلافات ادامه خواهد داشت.

چمران درباره موضوع انتخاب حسابرس مشترک گفت: این موضوع را به کمیسیون ها ارجاع داده ایم اما کمیسیون ها هنوز پاسخ های مکتوب شان را ارائه نداده اند تا این موضوع در صحن بحث شود.

مجتبی شاکری نیز در ادامه با اشاره به اختلاف پیش آمده درباره انتخاب حسابرس توسط بازرس گفت: در اساسنامه سازمان ها انتخاب بازرس درج شده اما اشاره ای به انتخاب حسابرس نشده است. بر این اساس اگر بازرسی تشخیص بدهد که برای بازرسی به حسابرس نیاز دارد نمی توانیم مانع انتخاب حسابرس شویم.

این عضو کمیسیون فرهنگی شورا افزود: بنابراین از نظر من بازرس می تواند حسابرس بگیرد و منافاتی با انتخاب حسابرس توسط شورا ندارد.

احمد دنیامالی درباره گزارش حسابرسی سازمان فنی و مشاوره گفت:‌ حسابرس در گزارش به موضوع درآمدی اشاره کرده که بر اساس آن درآمد سازمان به حساب خزانه شهرداری واریز نشده است. اما سوال من این است که این سازمان درآمدی ندارد و همیشه کمک به گیر شهرداری است و چه چیزی را باید به حساب شهرداری واریز می کرد؟


چمران با اشاره به درآمد ۱۶ میلیون تومانی این سازمان اظهار داشت: موضوع میزان درآمد نیست بلکه مشکل از روش اجرای قانون است. درآمدها باید به طور مستقیم به حساب خزانه شهرداری واریز شود. این موضوع در سازمان تاکسی رانی نیز دیده شده و باید روال اصلاح شود.

نماینده شهرداری در ادامه توضیح داد که این روال در سالهای بعد اصلاح شده است.

در ادامه رییس کمیسیون سلامت و خدمات شهری گفت: شورا شهرداری را ملکف کرده درآمدهای سازمان ها را به حساب هایی واریز کنند که مصوبه شورا را دارند. در حالی که این موضوع رعایت نشده و درآمد سازمان به حساب غیرمصوب واریز شده است و این تخلف است.

وی تاکید کرد:‌ به استناد گزارش حسابرس در سال ۹۲ سپرده ای در حدود ۱۳۵ میلیود تومان برای تضمین وام پرسنل در یکی از بانک ها مسدود شده و بر اساس آن به پرسنل وام داده اند. باید ببینیم آیا این از اختیار سازمان ها هست یا خیر؟

اقبال شاکری نیز اظهار داشت: در بند ث مورد چهار به موضوع عدم افشای معاملات با شرکت های وابسته اشاره کرده اند. ضروری است حسابرس محترم توضیح بدهد نکته این موضوع و معاملات چه چیزی بوده است؟

در ادامه علیرضا دبیر نیز تصریح کرد: در عین حال که ما به شفافیت شهرداری نقد جدی داریم اما اجازه نمی دهیم کار مردم در شهر به مشکل بخورد و اجرای کار مردم قفل شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: متاسفانه برنامه و بودجه در شرکت ها و سازمان ها جدی گرفته نمی شود. شورا مخالف اجرای برنامه های شهرداری نیست و حتی برنامه ۵ ساله را با سیاست های پیشنهادی شهرداری تهیه کرده ایم. تمام تاکید ما این است که شهرداری باید به برنامه و بودجه مقیدتر شود.

دنیامالی نیز با اشاره به بند دیگری از گزارش حسابرسی سازمان فنی و مشاور ، گفت: اضافه شدن ۷۰ نفر نیروی رسمی در طول یکسال در سازمانی که ۲۴۰ نیرو دارد؛ غیر متعارف است.

در ادامه احمدپور مدیرعامل سازمان توضیحاتی را در خصوص ایردات وارد شده ارايه داد .مهدی چمران نیز برای جمع بندی مباحث مطرح شده گفت: مسدود کردن حسابها و پرداخت وام و موضوع انتخاب حسابرس توسط بازرس باید استعلام شود و این اشکالات را باید تعیین تکلیف کنیم.

اقبال شاکری نیز پیشنهاد کرد: آیین نامه مالی و معاملاتی منبع استناد شورای شهر تهران قرار گیرد و بر اساس این آیین نامه باید دو موضوع مسدود کردن حسابها و پرداخت وام و نیز موضوع انتخاب حسابرس توسط بازرس رسیدگی شود.

وی تاکید کرد: یکی از علت های تورم نیرو در این سازمان و شهرداری تهران لایحه های متعدد موازی است که ما برای انجام پروژه ها ایجاد کرده ایم. از مشاور تا کارگزار و گرفتن پیمانکار و … برای خود پروژه ها تورم سنگینی را به نیروی انسانی و بودجه تحمیل کرده است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن