تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820285806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روستای اولتان - تجربه سفری آسان


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ایزی تراول: جاهای دیدنی اردبیل: روستای اولتان   اولتان روستایی است که در استان اردبیل، شهرستان پارس‌آباد، بخش مرکزی، دهستان قشلاق شمالی قرار دارد که در فاصله ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر پارس ‌آباد واقع شده است.  آب و هوای اولتان در بهار و تابستان معتدل و در پاییز و زمستان مطبوع و خنک است. قدمت این روستا با توجه به بقایای قلعه تاریخی اولتان، به دوران پیش از اسلام مربوط می‌شود. روستای دشتی اولتان با بافتی متمرکز، بر شیبی ملایم و با جهت شمالی ـ جنوبی استقرار یافته است. این روستا با راه مناسب و آسفالت، از طریق شهر پارس‌ آباد مغان قابل دسترسی است.  
جاهای دیدنی اردبیل روستای اولتان (۳)
  قابلیت‌های زراعی اراضی این روستا، موجب اجاره و کشت زمین‌های زراعی روستا توسط برخی از زارعان اردبیلی شده است. لذا به تعبیری این روستا مهاجرپذیر است. کار مردم این روستا زراعت و دامداری میباشد. محصولات زراعی روستاییان شامل گندم، پنبه، چغندرقند و انواع صیفی جات میشود. قلعه تاریخی اولتان در ۵۰۰ متری روستای اولتان، در کنار رود ارس قرار دارد. بقایای این قلعه تاریخی به‌ صورت تپه‌ ای در پایین جاده آسفالته اردبیل ـ پارس‌آباد واقع شده است. وضع ظاهری قلعه، یادآور قلعه‌های نظامی دوره ساسانی است. برخی‌ منابع بانی این قلعه را اشکانیان معرفی‌ می‌کنند. این قلعه به علت استحکام و موقعیت مناسب، تا قرن دوازدهم ‌هجری مورد استفاده حاکمان محلی بوده است.



VN:F [1.9.16_1159]
زیبایی و جذابیت





فاصله مناسب از شهر





مسیر دسترسی مناسب





ارزش بازدید







امتیاز: 0.0 از 5 (از مجموع 0 رای داده شده)

ثبت رای













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ایزی تراول]
[مشاهده در: www.iraneasytravel.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن