تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821121271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسناد تاریخی تجلی هویت و جایگاه جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


اسناد تاریخی تجلی هویت و جایگاه جامعه است استان‌ها > مازندران - ربیع‌فلاح در بازدید از مرکز اسناد و کتابخانه مازندران اظهار کرد: تنها مرکزی که بعد از انقلاب اسلامی توانستیم در مازندران شعبه داشته باشیم از سوی مرکز اسناد و کتابخانه ملی انجام شده است.

به گزارش خبرانلاین ازساری وی با بیان اینکه پژوهش‌گران و دانشجویان می‌توانند در این مرکز حضور یافته و از اسناد نگهداری شده در این مرکز استفاده کنند، افزود: اقدامات مرکز اسناد و کتابخانه مازندران باید در استان توسعه یابد.
استاندار مازندران درباره احداث ساختمان مناسب برای مرکز اسناد و کتابخانه مازندران گفت: تاکنون اعتبار خاصی برای مرکز اسناد دریافت نکردیم و از امکانات موجود استان استفاده کردیم در حالی که مرکز اسناد باید ساختمان مجهز و استاندارد داشته باشد.
مقام عالي دولت در استان با اشاره به اینکه مرکز اسناد محل تجلي و معرفي افتخارات مازندران است، تصریح کرد: در اسناد می‌بینیم که علما، مسئولان و افراد صاحب نفوذ در زمان خود، اقداماتی را انجام داده و نسبت به مسائل استان بی‌تفاوت نبوده‌‌اند.
فلاح با بیان اینکه امروز میراث‌دار بزرگان گذشته هستیم، ادامه داد: باید با حفظ جایگاه، اعتقادات و فعالیت‌هایی که انجام دادند در این برهه استمرار این تلاش‌ها را داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه اسناد و سوابق تاریخي و فرهنگي مازندران بايد در دسترس علاقه‌مندان قرار گيرد خاطرنشان کرد: تاریخ همیشه گویای شخصیت و فرهنگ آن جامعه است که باید بازگو شده و در دسترس همه افراد جامعه باشد.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه تنگناهای متعددی درباره بودجه و اعتبارات داریم، افزود: در تلاش هستیم نیازمندی‌های اولیه مرکز اسناد را تامین کنیم.
فلاح با بیان اینکه جمع‌آوری اسناد از ضروریات این مرکز باشد، گفت: رسانه‌ها و صداوسیما در این زمینه به مرکز اسناد کمک کنند.
وي بر استفاده از ظرفيت خيرين براي توسعه اين مركز تاكيد كرد و گفت : اسناد تاريخي تجلي هويت و جايگاه جامعه است و مركز اسناد در انتقال فرهنگ و تاريخ جامعه نقش مهمي دارد .
استاندار مازندران در پايان خواستار معرفي بيشتر مركز اسناد به دانشگاهيان و پژوهشگران شد. در اين بازديد لطف‌الله محمدنژاد رئیس مرکز اسناد و کتابخانه مازندرانطي گزارشي گفت : استاندار مازندران به شدت پیگیر این مسئله بود که شعبه مرکز اسناد و کتابخانه ملی در استان راه‌اندازی شود. وی با بیان اینکه مرکز اسناد، شناسنامه فرهنگی استان و هویت مردم است، افزود: این مرکز به واقع کانون اندیشه و آرشیو افرادی است که سال‌ها برای تاریخ و فرهنگ استان قلم زدند. رئیس مرکز اسناد و کتابخانه مازندران با اشاره به اینکه در این مرکز، اندیشه استخراج می‌شود و صرف کتابخانه نیست، گفت: دفتر مطالعات تاریخ و پژوهش مازندران را در این مرکز راه‌اندازی کردیم و در طول یک‌سال‌ و نیم اخیر اقدامات گسترده‌ای در این حوزه انجام شده است. این مسئول با بیان اینکه کار فرهنگی را باید به اهل آن سپرد تا آسیبی به فرهنگ وارد نشود، تصریح کرد: دفتر مطالعات تاریخ و پژوهش مازندران در مرکز اسناد، پژوهش‌های به روز و متناسب با نیاز نسل امروز انجام می‌دهد. در پايان اين بازديد لوح تقدير مركز اسناد و كتابخانه ملي به استاندار مازندران اهداء شد.  

کلید واژه ها: استان مازندران -




چهارشنبه 16 دی 1394 - 12:55:53





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن