تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818828271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون فرماندار شهرستان نور: حمایت از مشاغل خانگی باعث ماندگاری مردم در روستاها می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون فرماندار شهرستان نور:
حمایت از مشاغل خانگی باعث ماندگاری مردم در روستاها می‌شود
معاون فرماندار شهرستان نور با اشاره به طرح حمایت از مشاغل خانگی، گفت: این طرح سبب افزایش امید به زندگی در روستا و کاهش مهاجرت می‌شود.

خبرگزاری فارس: حمایت از مشاغل خانگی باعث ماندگاری مردم در روستاها می‌شود



به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، سعید یزدانی عصر امروز در جلسه طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: عوامل مختلفی مانند افزایش سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال، حمایت از بخش کشاورزی و افزایش درآمد در روستا سبب متوقف شدن مهاجرت از روستا به شهر و حتی برگشت به روستا می‌شود. وی افزود: حمایت از مشاغل خانگی بین خانواده و اشتغال پیوند می‌زند و سبب استحکام پیوند خانواده شده و امید به زندگی در روستا را افزایش می‌دهد. معاون فرماندار شهرستان نور با اشاره به اینکه خانواده‌های نیازمند و زیرپوشش نهادهای حمایتی باید در اولویت این طرح قرار گیرند، از متولیان امر خواست تا با شناسایی این افراد و اطلاع‌رسانی به آنان، فرصت‌های شغلی و اعتبار لازم را در اختیارشان قرار دهند تا این خانواده‌ها از کفالت نهادهای اجتماعی خارج و مستقل شوند. این مسئول تصریح کرد: فلسفه طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، ایجاد درآمد برای خانواده‌های نیازمند و بیکار است تا ضمن برآوردن نیازهای خود سبب کاهش بیکاری شده و درگیر معضل بیکاری در روستاها نباشیم. یزدانی خاطرنشان کرد: براساس آمار دریافتی از دستگاه‌های متولی به ویژه تعاون، کار و رفاه اجتماعی میزان بیکاری در شهرستان نور 13.5 درصد است و نکته حائز اهمیت اینکه بیشترین درصد بیکاری متعلق به روستاها است که خود مولد و محل اشتغال هستند. وی با اشاره به اینکه جمعیت روستایی و شهری در مازندران با نسبت 50 درصد با هم برابر است، افزود: این آمار در شهرستان نور 65 درصد روستایی و تنها 35 درصد شهری است ولی ما نتوانستیم برای این جمعیت مستعد فرصت شغلی تعریف کنیم و عدم استفاده از این فرصت سبب افزایش بیکاری شد. معاون فرماندار شهرستان نور تصریح کرد: افزایش بیکاری سبب شد تا ناهنجاری اجتماعی و بزه در سطح روستاها نیز افزایش یابد. وی در پایان با اشاره به تخصیص اعتبار بیش از 11 میلیارد تومانی حمایت از مشاغل خانگی به استان مازندران، و سهم 359 میلیون تومانی از این مبلغ به شهرستان نور، گفت: سهم تخصیصی به شهرستان بسیار ناچیز است و فارغ از شاخص‌هایی مانند جمعیت روستایی، وسعت شهرستان، استعدادهای موجود و ... باید حداقل یک بیست و دوم از کل اعتبار به این شهرستان تعلق می‌گرفت.

94/10/14 - 17:01





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن