تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803888609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مومنی شریف در مراسم بزرگداشت سمیر قنطار: مادر معنوی داعشی ها و تکفیری ها آل سعود است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مومنی شریف در مراسم بزرگداشت سمیر قنطار:
مادر معنوی داعشی ها و تکفیری ها آل سعود است
رییس حوزه هنری در مراسم شهید سمیر قنطار گفت: با شهادت آیت الله نمر باقر النمر همه فهمیدند که مادر معنوی داعشی ها و تکفیری ها آل سعود است.

خبرگزاری فارس: مادر معنوی داعشی ها و تکفیری ها آل سعود است



به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری، مراسم نکوداشت و رونمایی کتاب «حقیقت سمیر» به منظور گرامیداشت یاد و نام شهید «سمیر قنطار» رزمنده حزب الله روز یکشنبه سیزدهم دی ماه با حضور سید رضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، محسن مومنی شریف، محمد حمزه زاده، شیخ رائل علی معاون امور حوزه علمیه های حزب الله، فاضل نظری، علیرضا قزوه، محمد علی مهتدی، یعقوب توکلی نویسنده و جمعی از نویسندگان ادبیات انقلاب اسلامی برگزار شد.

رئیس حوزه هنری ضمن خیر مقدم به حضار با اشاره به اتفاقات این روزهای جهان اسلام اظهار داشت: این روزها، روزهای خاصی برای جهان اسلام است روزهایی که هم در داخل مرزها و هم در خارج از مرزهای جغرافیایی خود بوی شهادت به مشاممان می رسد. در حیرت و بهت فاجعه به خاک و خون کشیدن شیعیان نیجریه بودیم که ناگهان خبر شهادت سمیر قنطار را شنیدیم. شهیدی که بعد از شهادتش برای تخریب شخصیت او رسانه های صهیونیستی دست به کار شدند. از همین  رو در صدد این برآمدیم که مراسم پاسداشتی برای این شهید والا مقام بگیریم. در تدارک این مراسم بودیم که خبر شهادت شیخ نمر جهان را تکان داد.
مومنی گفت: با شهادت آیت الله نمر باقر النمر همه فهمیدند که مادر معنوی داعشی ها و تکفیری ها آل سعود است. شهید قنطار را دوبار زیارت کردم. بار اول در لبنان و بار دیگر در حوزه هنری در جلسه ای لذت بخش و صمیمانه که دو نکته مهم از شخصیت او را دریافتم. اولا او انسانی با ایمانی بود که هدفش را باور داشت و در همه حال از رهبر حزب الله لبنان مشورت می گرفت. دوم اینکه او برخلاف آنچه که رابطه با او در این روزها شنیدیم خیلی مهربان و خوش قلب و یک مجاهد حقیقی بود.
وی افزود: او بارها در صحبت هایش گفته بود که حتما شهید می شود. این شهید والا مقام بعد از آزادی نیز بلا فاصله در زیر پرچم حزب الله به راهش ادامه داد و آموزش مجاهدان را شروع کرد. وقتی به تهران آمده بود مدام می گفت که فرصتی برای مسافرت و این جور گعده ها را ندارم. زمانی که همکاران ما کتاب را تایپ می کردند و به قسمت شکنجه سمیر قنطار رسیده بودند هفته ها تحت تاثیر این مطالب قرار گفته بودند. این کتاب فرصتی برای آشنایی با محور مقاومت است و از فضای داخل زندان گزارش های دسته اولی به دست ما می رساند. *ابتکار عمل در دست حزب الله است

در بخش دیگری از این مراسم محمد علی مهتدی کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار داشت: توطئه های جهانی همراه با همکاری چند کشور عربی، مانند شهادت آیت الله شیخ نمر در پیش داریم که قصد دارند جنگ شیعه و سنی به راه بیفتد. البته ابتکار عمل در دست مقاومت است. البته شهدایی که تقدیم می شوند چراغ راه ما هستند. اما درباره شهید قنطار باید بگویم که اهمیت این شهید این است که او در ۱۶ سالگی مقاومت را در اردن شروع می کند. سپس  وارد یکی از جبهه های فلسطین می شود که ایدئولوژی آن مارکسیستی بود. اما آن تفکر را نمی پسندد و به جبهه آزادی بخش فلسطین که غیر از سازمان آزادی بخش فلسطین است ملحق می شود.
وی ادامه داد: در آن جا عملیاتی برنامه ریزی کردند که یکی از فرماندهان شهید قنطار بود. او با  یک قایق لاستیکی با سه تن از همرزمانش برای گروگانگیری تعدادی از اسرائیلی ها عملیات را شروع می کنند. بعد از درگیری زیاد در حالی که یک نفر را گروگان گرفته بود همرزمانش کشته می شوند و سمیر اسیر می کنند و عملیات  شکست خورد. سمیر به ۴بار به زندان محکوم می شود. شهید قنطارمی بایستی ۴۵۴سال در زندان می ماند و قاضی حکم کرده بود که وقتی هم مرد باید جنازه اش را در سردخانه نگهدارند تا روحش در عذاب باشد. او سرانجام توسط حزب الله آزاد می شود و به عمید الاسرا یعنی شیخ اسرا معروف شد.

این نویسنده در ادامه با اشاره به اجرای عملیات های خاص توسط رزمندگان حزب الله گفت: سمیر قنطار مانند عماد مغنیه فرصت آموزش دیدن را نداشت چون از جوانی در زندان بود خیلی ها می گویند او که اثری در مقاومت نداشته است. اولا هر مقاومتی ایدئولوژی دارد که عملیات ها در چارچوب آن انجام می شود، ایدئولوژی سمیر قنطار زندگی اش و شب و روزش مقاومت است.
وی با اشاره به عشق قنطار به فلسطین گفت: وقف کردن زندگی خود برای آزادی فلسطین ویژگی مهمی بود. حتی مسئولین مقاومت از این مقاومت ها استفاده می کردند. نکته بعدی شکنجه  وحشتناک صهیونیست ها در این طول دوران اسارت شهید سمیر قنطار بوده که به نوعی خاص بوده به طوری که آن ها شکنجه هایی را ابداع می کنند.
مهتدی در ادامه گفت: آنقدر در این شکنجه ها وحشتناک است که گاهی فرد خود را فراموش می کند و در اثر شست و شوی مغزی حتی خود را به شکل حیوان فرض می کند.اما قنطار از طریق اعتراض و اقدامات در زندان مقاومت را ادامه داد و شکنجه ها را تحمل کرد.
این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به ویژگی های مذهبی شهید قنطار تصریح کرد: در فلسطین ۱۶ فرقه دینی داریم که هویت آن ها محسوب می شود. او دروزی بود اما وارد حزب الله می‌شود و در نهایت عاشق اهل بیت علیهم السلام می شود. سمیر پس از آزادی مامور می شود تا مقاومت را در جنوب سوریه در حومه جولان راه بیاندازد. چون زمینه مشترک فرهنگی با اهالی آنجا دارد. اما وقتی دفن می شود با تشریفات مراسم اسلامی در کنار شهید مغنیه به خاک سپرده می شود.
وی در پایان گفت: علامه سید حسن نصرالله پس از شهادت سمیر قنطار دو بار تاکید کرد که حتما تلافی خواهیم کرد. این تهدید چنان ترسی در جامعه صهیونیستی ایجاد کرده که آن ها خواب ندارند. آن ها به سخنان سید حسن معتقدند و به راستگویی او ایمان دارند.

*پرچم مقاومت با ترور قنطار برافراشته تر می شود
شیخ وائل علی در ابتدای صحبت های خود با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: اگر در برابر خواسته های دشمنان خود مقاومت کنید آنها نمی توانند نقشه های خود را عملی کنند. «حقیقت سمیر» یعنی سمیر قنطار عاشق فلسطین بود شهید قنطاراز همان ابتدای آزادی آمادگی خود را برای هرگونه ایثارگری اعلام کرده بود. پرچم مقاومت با ترور قنطارها پایین کشیده نمی شود. رژیم صهیونیستی در زمان آزادی سمیر قنطار، تحلیل مفصلی از او داشت و می دانست که علیرغم ۳۰سال اسارت او هنوز روحیه مبارزه دارد.

معاون امور حوزه علمیه های حزب الله اظهار داشت: شهید قنطار برنامه های مفصلی برای جذب جوانان دروزی منطقه جبل الشیخ داشت. با شهادت او یک قهرمان دیگر به قهرمانان حزب الله اضافه شد. ما در حزب الله شریک در جهاد، برادری، آرزوها و سرنوشت مستضعفین هستیم. و در محضر فرزندان روح الله کبیر و امام خامنه ای عزیز ایستاده ایم و قدرت می گوییم که به لانه عنکبوت و ملت های مستکبر می گوییم ما خانه عنکبوتی شما را خراب می کنیم و دل امام زمان( ع) را شاد خواهیم کرد رهنمودهای امام راحلمان را جامه عمل می پوشانیم و روزی اسرائیل را از حذف خواهیم کرد.
حجت الاسلام والمسلمین تقوی رئیس ائمه جماعات کشور در بخش دیگری از مراسم با تسلیت و تبریک شهادت سمیر قنطار و آیت الله شیخ نمر گفت: امیدوارم که شهادت این عزیزان سر فصل جدیدی باشد برای آگاهی ها، آزادی ها و آبادی ها که صد البته خون شهید چنین اثری را دارد. این ها تا مقام عند ربهم یرزقون پیش رفتند.
وی در ادامه با تاکید براینکه شهید به ایمان راسخ می رسد و سپس به شهادت می رسد تاکید کرد: شهید به مقام ایمان می رسد و سپس پا به منزل بعدی می گذارد، سالک الی الله باید منزل اول را طی کرد تا به منزل بالاتر برسد. باید منیت را در خود کشت تا به منزل بعدی رسید. اگر به همه جاذبه های دنیایی نه گفتیم می توانیم به آزادی برسیم. تا بتوانیم در میدان جهاد وارد شویم. اولین منزل سخت ترین منزل است که باید بت نفس را شکست تا چشم دل انسان را باز شود.

وی افزود: مقام و مرتبت این بزرگواران بالاست می توان گفت فرشتگان در برابر این عظمت تسلیم می شوند و مجد و عظمت را اگر می خواهی ببینی باید در میدان جهاد وارد شوید. اگر کسی از منزل ایمان بگذرد به منزل هجرت می رسد و کسی که به این مقام برسد جهاد می کند و سپس در این میدان به مقام شهادت می رسد.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه گفت: امروز موج انقلاب اسلامی مرزها را در نور دیده و به کشورهایی همچون نیجریه رسیده است. غربی ها با درست کردن داعش می خواهند جلوی آن را بگیرند. وقتی این شکوه عظمت جهاد را در عالم می بینیم که باید خدا را شاکر باشیم  که شیخ نمرها را می سازد که در برابر استکبار مقاومت کنند و سمیر قنطار ها را به میدان نبرد می فرستد و فرزندان عاشورایی حزب الله لبنان را روبروی چهارمین ارتش مقاوم دنیا قرار می دهد
یعقوب توکلی نویسنده کتاب حقیقت سمیر اظهار داشت:: خوشحالم که توانستم خدمتی را به حوزه مقاومت بکنم. شنیده بودم که قنطار تفکرات مارکسیستی داشته است، خیلی ها می گفتند او چه چیزی برای گفتن می تواند داشته باشد؟ غیر از اتفاقات روزانه زندان چه اتفاق دیگری می توانست برای او بیفتد. گفتم: شما۳۰سال در زندان بودی و خاطرات زیادی در ذهن داری. وقتی در جوانی نلسون ماندلا گزارش روزهای زندانی اش  را خواندم آن اتفاقات را به خوبی به یاد دارم. از او خواستم که با هم گفت و گو طولانی مدت داشته باشیم و گفتم مبادا از بازجویی سخت من اذیت نشوید.
وی افزود: او به خوبی و بدون مکث جواب داد، ذهن آماده و اهل مطالعه ای داشت، این کتاب انسان واره ای از یک زندگی برای دفاع از مظلوم است. او آرام آرام در زندگی اش به نهج البلاغه و امیر مومنان رسیده بود. در جریان اعتراض اعتصاب غذا در حالی که دو تن از نمایندگان اسرائیلی به زندان آمده بودند  با  نماینده دشمن دست نداد و دست در جیب گذاشت و مذاکره نکرد. چندبن بار قاضی اسرائیلی به او گفته بود از کاری که انجام داده ای عذر خواهی کن اما تا آخر مقاومت کرد.
این نویسنده و پژوهشگر تاریخ در ادامه با یادی از مادر شهید قنطار گفت: او بسیار مودب بود و در طول ۵۰ جلسه رسمی غیر رسمی همیشه مادرم مادرم می گوید. بعدا فهمیدم او نامادری شهید قنطار است. از کودکی به او قول دادم که جز مادر به او نگویم. قنطار همیشه آماده شهادت بود، وقتی زخمی شد باز هم به مقاومت ادامه داد. در روزهای قبل از آزادی مردم اسراییل برای آزادی او تظاهرات کردند  تا او را آزاد کنند و از تحرکات حزب الله در امان باشند. او آزاد شد و راه معمول زندگی را شروع کرد و برای آزادی لبنان و سوریه جنگید و دوره جدیدی از حیات معنوی با شهادت رقم خورد.


94/10/14 - 12:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن