تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820089568




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهداف ترکیه از حضور در شمال عراق


واضح آرشیو وب فارسی:اسلام تایمز: اسلام تایمز: هدف آنکارا بطور کلی حفظ و گسترش نفوذش در خاورمیانه است به ویژه در عراق و سوریه. ترکیه تحت رهبری اردوغان امیدوار است که نهایتا بتواند تنها کشور مهم منطقه در عراق و سوریه باشد تا بتواند منافع ایران را در این دو کشور به حاشیه براند.
«نادر انتصار» به تشریح اهداف ترکیه از حضور نظامی در شمال عراق پرداخته و اهداف ترکیه را هم تاکتیکی و هم استراتژیک دانست.
به گزارش اسلام تایمز، استقرارحدود ۱۵۰ نیروی نظامی ترکیه به همراه ادوات سنگین شامل ۲۰ تا ۲۵ تانک و نفربر در پایگاه بعشیقه در حدود ۱۵ کیلومتری شمال شرق شهر موصل عراق واکنش هایی را از سوی دولت مرکزی عراق، اتحادیه عرب و برخی هم پیمانان آنکارا در پی داشت.
حضور نظامی ترکیه در مناطق اقلیم کردستان عراق سابقه دارد ولی استقرار این نیروها در نزدیکی موصل که خارج از مناطق تحت کنترل دولت اقلیم کردستان این کشور است از سوی دولت مرکزی این کشور تجاوز به خاک این کشور قلمداد شده است بطوریکه موجب شکایت دولت عراق از ترکیه در شورای امنیت سازمان ملل شد.
در خصوص حضور نظامی ترکیه در شمال عراق و گسترش همکاری های این کشور با دولت اقلیم کردستان این کشور خبرنگار مهر گفتگویی با پروفسور «نادر انتصار» رئیس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آلابامای جنوی آمریکا انجام داده که در زیر مشروح آن آمده است. کتاب «سیاست کردها در خاورمیانه» نوشته انتصار از جمله آثار مهم حوزه مطالعات کردی است.

*ترکیه روابط خود ... [ مشاهده متن کامل خبر در اسلام تایمز ]
اهداف ترکیه از حضور در شمال عراق






یکشنبه ، ۱۳دی۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اسلام تایمز]
[مشاهده در: www.islamtimes.org]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن