تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804331418




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احزاب کجا از مردم جا ماندند؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: احزاب کجا از مردم جا ماندند؟
رهبر شیعیان یکی از کشورهای منطقه بر خلاف اصول اولیه انسانی گردن زده شد. مردم و چهره‌های سیاسی واکنش نشان دادند. امواج خبری رسانه های غربی به راه افتاد. اما هنوز صدایی از این همه حزب و جبهه سیاسی بلند نشده است.
کد خبر: ۵۵۸۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ - 03 January 2016


رهبر شیعیان یکی از کشورهای منطقه بر خلاف اصول اولیه انسانی گردن زده شد. مردم و چهره‌های سیاسی واکنش نشان دادند. امواج خبری رسانه های غربی به راه افتاد. اما هنوز صدایی از این همه حزب و جبهه سیاسی بلند نشده است.
به گزارش «تابناک» همچنان واکنش ها به اعدام روحانی بزرگ شیعه در عربستان از سوی مسئولان سیاسی کشوری روی داده و یا افراد از جایگاه شخصی خود، به اعلام نظر می پردازند. اما احزاب سیاسی در حالی که در اوج رقابت های انتخاباتی خود قرار دارند، در میان ناباوری هیچ جهتگیری مشخصی نسبت به این مسئله نشان نداده و این بی تفاوتی آنها نشانگر ضعف بالای تحزب در ایران است. این در حالی است که هر یک از آنها خود را نماینده مردم می دانند. نخست باید دقت داشت که در این واقعه، احزاب از مردم عقب افتادند. احزاب که وظیفه دارند تقاضا و افکار عمومی را شکل داده و آن را مدیریت کنند، در این بازی، زمان را از دست دادند. نه اصولگرا و نه اصلاح طلبان رسما به اعدام واکنش نشان ندادند. حتی طی روز گذشته هیچ جریانی با صدور بیانیه از حمله به سفارت عربستان یا اعتراضات مردمی حمایت یا آن را نقد نکرده یا تلاشی برای شکل دادن به مسیر اعتراضات مردمی نیز رخ نداد. عدم آمادگی این احزاب برای واکنش سریع به این واقعه نیز از دو منظر قابل تحلیل است: عدم آگاهی به شرایط پیرامونی و عدم قدرت تصمیم گیری در شرایط بحرانی. در کنار این موضوع، باید توجه کرد که جریانات سیاسی داعیه به دست گرفتن مجلسی را دارند که وظیفه تصویب قوانین کشور را بر عهده دارد. بنابراین اصولگرایان و اصلاح طلبان باید از هم اکنون برنامه های مشخصی برای حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و به ویژه سیاست خارجی داشته باشند. آنها باید از امروز بدانند که در برخورد با عربستان، امارات متحده و یا دیگر کشورهایی که در بازی انتقال ایران به انزوای جدید حضور دارند، باید چه واکنشی نشان دهند. اما متاسفانه هنوز هم نمی توان نشانه ای از آگاهی و هشیاری جناح راست و چپ نسبت به برنامه ها و طرح های پیشنهادی آنها در مجلس آینده مشاهده کرد. سومین نقد وارده به این سکوت، این است که چرا سیاسیون ایرانی، در تخصیص بهینه ارزشها و منابع در دسترس، این چنین بی تدبیر هستند. انتشار شایعات متعدد علیه جبهه مقابل، تخریب چهره های سیاسی داخلی، جنجال آفرینی های خبری تنها انرژی آنها را هدر خواهد داد و هزینه وارده بر نظام اداره سیاسی کشور را افزایش می دهد. بنا بر این گزارش، واکنش جدی و شفاف جریانات سیاسی به وقایع حتی خارجی می تواند جدیت امر سیاسی در ایران را به دیگران نشان دهد. یعنی چگونه است که کنش احزاب جمهوری خواه و دموکرات کشوری چون آمریکا می تواند بر رفتار سیاسیون و رسانه های ما اثر بگذارد و آنها را به واکنش وادارد؛ اما احزاب و جریانات ما آن قدر انسجام ندارند که موضعی جدی و علنی را در قبال یک بحران با این درجه از اهمیت اتخاذ نموده و موازنه بازی را به سود کشور تغییر دهند. لذا اعدام باقر النمر هشداری به جریانات سیاسی ایران بود که سکوت معنادار و تلخشان، نشان از فقدان سرعت عمل و درایت در مدیریت شرایط پیچیده سیاسی توسط احزاب دارد. خلاصه آن که، در حالی که احزاب می توانستند با سازماندهی واکنش مردم به اعدام مظلومانه شیخ نمر النمر در عربستان می توانستند به کمک دیپلماسی کشور بیایند تا از حقوق ملتها حمایت کنند؛ اکنون به تماشاگرانی صرف در یک امر مهم سیاسی تبدیل شده اند.






















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن