تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هيچ باطلى نيست كه در برابر حق بايستد مگر آن كه حق بر باطل چيره مى شود و اين سخن خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804641064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیانیه پایانی اولین اجلاس سراسری استادان دانشگاه فرهنگیان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: بیانیه پایانی اولین اجلاس سراسری استادان دانشگاه فرهنگیان اولین اجلاس سراسری استادان دانشگاه فرهنگیان در مشهد مقدس با حضور استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه با صدور بیانیه پایانی به کار خود خاتمه داد.
۱۳۹۴ يکشنبه ۱۳ دي ساعت 16:06

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:  
به نام دانای توانا
بیانیه پایانی اولین اجلاس سراسری استادان دانشگاه فرهنگیان
 
خداوند سبحان را شکرگزاریم که "اولین اجلاس سراسری استادان دانشگاه فرهنگیان"، در راستای تحقق شعار "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" درکلام مقام معظم رهبری و با هدف " ایجاد فضای مناسب همدلی و همزبانی و تکریم استادان دانشگاه فرهنگیان و استفاده از خرد جمعی و مشارکت آنان در فرایندهای تصمیم سازی و تصمیم گیری دانشگاه با رویکرد اصلاح رویه ها و فرایندها و تدارک ساز وکارهای اداره مطلوب دانشگاه و تقویت توانمندی های همه جانبه استادان و با اعتقاد به اینکه کشورتوسعه یافته نتیجه آموزش وپرورش پیشرفته و تربیتِ معلمِ دانا لازمه جامعه توانا می باشد؛ در روزهای دهم و یازدهم دی ماه 1394 در جوار حرم مطهر ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، با حضور مشاور محترم مقام معظم رهبری، معاون محترم رئیس جمهور در امور مجلس، وزیر محترم آموزش و پرورش، دبیرکل محترم شورایعالی آموزش و پرورش، استاندار محترم استان و با همکاری اعضای هیات رئیسه، مدیران و کارشناسان محترم سازمان مرکزی و مدیریت امور پردیس های استان خراسان رضوی و با اجرای سخنرانی های راهبردی و بیان دیدگاه های مسئولان ارشد نظام در حوزه تربیت معلم و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و اجرای کارگروه های تخصصی؛ با موفقیت برگزار شد.
 
اجتماع استادان سراسر کشور، موجب احساس بیشتر و عمیق ترِ عظمت و اقتدار جمعی دانشگاه و تکمیل تصویر احیاناً ناقص و ناتمامی بوده که پیش از این در ذهن همه، وجود داشت.درک این قوت و عظمت، انگیزه و انرژی مضاعف سازمانی ایجاد کرده و انشاالله به عزم راسخ تر برای تاثیرگذاری افزونتر در جریان توسعه و تعالی دانشگاه منجر خواهد شد.
 
ما استادان دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه فرهنگیان را دانشگاهی مادر برای تربیت معلمان و دبیرانی دلسوز، متعهد و متخصص در راستای اسناد بالادستی و اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران دانسته و بر نکات ذیل تاکید می کنیم:
 
مراتب قدرشناسی خود را نسبت به تائیدات و حمایت های راهگشا و ارزنده مقام معظم رهبری و سایر مسئولان نظام از دانشگاه فرهنگیان ابراز داشته، ضمن اعلام آمادگی همه جانبه برای عملیاتی کردن سیاست های دانشگاه در حوزه های مختلف فرهنگی، آموزشی، فناوری و پژوهشی؛ بر این باوریم که با توجه به تاکیدات معظم له در خصوص توجه به آرایش درونی این دانشگاه، خود را ملزم به ارائه نوع و سطحی از عملکرد فاخر آموزشی، پژوهشی و فرهنگی می دانیم که تامین کننده انتظارات ایشان از این دانشگاه ماموریت محور باشد.
 
تلاش می کنیم باحفظ ارزشهای اسلامی ، در ارتقای جایگاه علمی وتربیتی دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک دانشگاه سرآمدکوشا بوده ، نسبت به تربیت معلمانی متدین، متعهد، فکور، خلاق و پژوهشگر اهتمام ورزیده و با مجهز کردن خود به علم وتقوی، الگوی مناسبی برای دانشجویان باشیم.
 
متعهد می شویم در جهت عملیاتی نمودن سند اسلامی شدن دانشگاه؛ با تلاش هایی پیگیرانه، گامهایی استوارتر، برداریم.
 
معتقدیم که سندتحول بنیادین آموزش و پرورش، با تلاش استادان فرهیخته و متعهد دانشگاه فرهنگیان با تربیت معلمانی فکور، به بار نشسته و نقش دانشگاه به عنوان "رکن تحول و تعالی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران" محقق می شود.
 
باور داریم که دانشگاه فرهنگیان کانون تجلی مرتبه قابل قبولی از حیات طیبه در ابعاد فردی و اجتماعی در امر تربیت معلم بوده و زمینه ­ساز تکوین و تعالی هویت یکپارچه انسانی، اسلامی، ایرانی، انقلابی و حرفه ای دانشجومعلمان و فرهنگیان است.
 
بر توسعه مشارکت استادان و دانشجو معلمان در فرآیندهای تصمیم سازی و تصمیم گیری دانشگاه، تاکید می ورزیم.
 
تقویت و ارتقای جایگاه پژوهش، نوآوری و تولید علم و فناوری در حوزه تربیت معلم و دانش میان رشته ای آموزش در سطح ملی را در دانشگاه فرهنگیان، در زمره رسالت های خود می دانیم و از دانشگاه انتظار پشتیبانی همه جانبه داریم.
 
فراگیر شدن  فضای فرهنگی - اجتماعی و تربیتی متناسب با ماموریت و چشم انداز دانشگاه را خواستاریم.
 
بر نهادینه سازی رویکرد معلم پژوهنده (فکور) در فرآیندهای آموزشی دانشگاه تاکید داشته و توسعه تولیدات علمی و پژوهشی دانشگاه با اتکا به ظرفیت اعضای هیات علمی و دانشجو معلمان را یک الزام می دانیم.
 
باور داریم که شایستگی های معلمی و تربیت معلمانی با صلاحیت؛ مرهون حضور دانشجو معلمان در محیط های واقعی یادگیری و توسعه و تقویت نظام ارتباط دانشگاه با مدرسه(کارورزی) و نظارت مستمر بر افزایش کیفیت آنست.
 
معتقدیم که برنامه ریزی برای بالندگی حرفه ای اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان، یک ضرورت انکارناپذیر است که علاوه بر برنامه ریزی های سازمان مرکزی، اقدامات خودجوش و خودانگیخته استادان را طلب می نماید.
 
دستیابی به سطح بهینه نظام پشتیبان با تاکید بر کاربرد فناوری در ابعاد تربیتی، آموزشی و پژوهشی در دانشگاه را ضروری می دانیم.
 
انتظار داریم دانشگاه امکان استفاده عادلانه از بورس و فرصت های مطالعاتی را برای ارتقای سطح تحصیلی استادان، اصلاح هرم هیات علمی و آشنایی با تجارب و شیوه های نوین تربیت معلم در کشورهای پیشرو، فراهم نماید. 
 
توجه به شأن و مرتبه استادان توانا و با سابقه مراکز تربیت معلم سابق و دانشگاه فرهنگیان را که باعث ایجاد انگیزه و ثبات همه جانبه دانشگاه و رشد علمی و آموزشی و پژوهشی آن می شود، ضروری می دانیم.
 
برنامه ریزی برای بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های استادان برای توسعه فعالیت های فرهنگی- اجتماعی یا اجرای برنامه درسی غیر رسمی و کیفیت بخشی به ساعات فرهنگی در برنامه های هفتگی دانشجو معلمان را خواستاریم.  
 
با توجه به اهمیت و جایگاه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، انتظار داریم برای ارزیابی فعالیت های داوطلبانه و اختیاری دانشجو معلمان، در طرح ارزیابی صلاحیت های حرفه ای آنان، ملاک ها و شاخص های قابل سنجش و دقیق تری طراحی و تدوین شود.  
 
بر ایجاد محیطی پاکیزه و سالم، آراسته و زیبا، امن و ایمن و سرشار از امید و نشاط برای دانشجو معلمان، تاکید داشته و صمیمیت، همدلی، اعتماد و درک متقابل بین "استاد و دانشجو" را سرلوحه رفتارخود در دانشگاه قرار می دهیم.
 
بر پیگیری و پیشنهاد سازوکارهای قانونی برای تامین حقوق و مسئولیت های استخدامی مدرسان تطبیق یافته متناسب با اقتضائات بومی دانشگاه به مراجع ذی صلاح، تاکید داریم.
 
بر آنیم تا با اتکاء به ظرفیت های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی خود، زمینه جذب منابع و تحصیل درآمد اختصاصی برای دانشگاه را فراهم نماییم.
 
از شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزرای محترم آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری انتظار داریم به حمایت های بی دریغ خود از دانشگاه فرهنگیان به شکل برجسته تر و گسترده تر از گذشته ادامه دهند.
 
در پایان، ما استادان دانشگاه فرهنگیان، مراتب حمایت خود را از دیدگاه های راهبردی مدیریت دانشگاه در تعقیب منویات تحولی رهبر فرزانه انقلاب و توسعه کیفی دانشگاه ، اعلام نموده و بر تلاش خویش در جهت کسب قله های افتخار و عزت این دانشگاه در پرتو سیاست های کلی علم و فناوری ابلاغی از سوی معظم له، تأکید می نماییم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن