تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804368594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراض علمای اهل سنت ایران به عربستان


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
اعتراض علمای اهل سنت ایران به عربستان
اعتراض علمای اهل سنت ایران به عربستان جمعی از علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان ضمن محکومیت اعدام شیخ نمر یادآور شدند: جهل، اسلام را به مخاطره انداخته و باید در برابر این توطئه ها هوشیار بود.


به گزارش فرهنگ نیوز ، اعدام شیخ نمر توسط آل سعود موجی از اعتراض‌های مردمی را در میان طوایف و مذاهب مختلف استان سیستان و بلوچستان به راه انداخت و موجب موضع گیری بسیاری از علمای اهل تشیع و تسنن شد.

علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با شنیدن خبر اعدام شیخ نمر این روحانی مجاهد مسلمان عربستانی توسط آل سعود در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن محکومت این جنایت، آن را جهل کامل آل سعود دانستند که وحدت جهان اسلام را به خطر می‌اندازد.

* راه‌حل اختلاف‌ها در کشتار نیست

امام‌جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان در این‌باره اظهار داشت: اعدام یک عالم و شخصیت بزرگ که جمع کثیری از مردم آن را باور دارند تأسف‌آور است و جامعه اهل سنت ایران در پی این اتفاق متأثر است.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی تأکید کرد: به‌رغم تلاش و پيگيری انجام‌شده از سوی چهره‌های تقريبی جهان اسلام، متأسفانه دولت سعودی به نگرانی علما در اين خصوص توجه نكرد و اقدام به اعدام شيخ نمر كه از علمای مطرح بودند، نمود.

وی افزود: اکنون جهان اسلام در شرايط فعلی اوضاع خوبی ندارد و تنها قدرت‌های جهانی و استکبار گران هستند كه به منافع خود در جهان اسلام دست‌یافته‌اند و باید در این زمینه هوشیار بود.

* آل سعود در پی اجرای سیاست های دشمنان اسلام است

مشاور سابق رئیس‌جمهوری در امور اهل سنت کشور نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بدانید هیچ خون بی‌گناهی پایمال نخواهد شد و خون این شهید آزاده نیز برای آل سعود عواقب سو خواهد داشت.

مولوی اسحاق مدنی گفت: آل سعود در حال تکمیل متن دیکته شده دشمنان اسلام در منطقه است که اعدام اخیر شیخ نمر گواهی بر این ادعا است که این حکومت در راستای خاص آن دشمنان حرکت می‌کند.

وی تأکید کرد: رخ دادن چنین اتفاقی به‌خوبی در راستای پیش برد اهداف شوم دشمنان در راستای ایجاد نفاق، برادرکشی و دشمن‌تراشی در منطقه خواهد بود و باید در این زمینه آگاه بود.

عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: هنوز در حال گذر از هفته وحدت بودیم که این اتفاق رخ داد که ضد تقریب مذاهب است.

به گفته مولوی مدنی افراد نادان در اسلام كه فكر می‌كنند حق، در جنگ كردن و اختلاف كردن و تك‌روی و احترام نگذاشتن به عقاید یكدیگر است زمینه را برای تفرقه و نفاق فراهم می‌کند.

وی افزود: این نادانان فكر می‌كنند اگر بخواهند مذهب خودشان را تبیین كنند و رشد بدهند، راهش این است كه مذاهب دیگر را بكوبند و رد كنند! اگر بخواهند خودشان در دنیا بمانند، باید دیگران را از بین ببرند.

مشاور سابق رئیس‌جمهوری در امور اهل سنت کشور یادآور شد: اندیشه تقریب وابسته است به اندیشه خود مسلمانان و اسلام، هرچه تقریب را تقویت كنیم، آینده جهان اسلام موفق‌تر به نظر می‌رسد؛ هرچه دنبال تفرقه باشیم، امكان ندارد كه آینده خوبی داشته باشیم؛ یعنی دین‌گریزی بیشتر می‌شود.

* تجاوز به حقوق انسان‌ها و مسلمانان حرام است

امام‌جمعه اهل سنت گشت شهرستان سراوان نیز گفت: دشمنان اسلام، این نیروی‌های اجیرشده استکبار و صهیونیزم با کشتار مسلمانان اخوت امت اسلامی را نشانه رفته‌اند.

مولوی عبدالصمد ساداتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اکنون‌که در ماه ربیع ماه دوستی و برابری هستیم می‌بینیم که دشمنان وحدت امت اسلامی جان مسلمانان بی‌گناه را می‌گیرند که این امر از سوی هر دین و مذهب و انسان آزاده‌ای محکوم است.

امام‌جمعه اهل سنت گشت سراوان تأکید کرد: کشتار انسان‌های بی‌گناه از سوی هر دین و آئینی محکوم است و نباید گذاشت که این‌گونه جنایت علیه بشریت صورت بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت وحدت گفت: اگر کشورهای مسلمان و مسلمانان باهم متحد شوند دیگر هیچ قدرتی در پی مقابله با اسلام نیست اما افسوس که آنان در پی تفرقه هستند و از این تفرقه توطئه‌های شوم خود را پیش می‌برند.

مولوی ساداتی گفت: هر انسان وظیفه دارد که امربه‌معروف و نهی از منکر داشته باشد، نمی‌شود در برابر این توطئه‌ها ساکت بود.

* اعدام شیخ نمر تیر خلاصی به دولت عربستان است

امام‌جمعه زابل نیز به خبرنگار مهر گفت: رژیم آل سعود باید بداند که اعدام شیخ نمر سبب افزایش تفرقه میان امت می‌شود؛ این دسته از اقدامات سبب می‌شود که مذاهب مختلف روبه‌روی هم قرارگرفته، چنددستگی افزایش پیداکرده و وحدت امت که بسیار مورد تأکید است، تهدید می‌شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر کیخا بیان کرد: این جنایت به‌خوبی توطئه‌های دشمنان را در منطقه نشان می‌دهد که به نام دین و اسلام برادرکشی را به راه انداختند.

وی افزود: بدانید با این اعدام نه‌تنها بیداری اسلامی خاموش نمی‌شود بلکه قول می‌دهم خون این مظلومان ملت‌های مسلمان را بیدارتر می‌کند.

امام‌جمعه زابل بیان کرد: امام خمینی(ره) در شهادت دکتر بهشتی این جمله را فرمودند که با کشتن ما، مردم بیدارتر می‌شوند، این شهادت‌ها خون‌هایی هستند که در انقلاب‌ها جاری می‌شوند و شیخ‌ نمرهایی سربلند می‌سازند که نمونه‌های آن را دیگر بلاد اسلامی خواهیم دید.

وی با اشاره به سکوت سازمان‌های بین‌المللی در مقابل جنایات آل سعود بیان کرد: سازمان‌های بین‌المللی در اختیار صهیونیست‌ها قرار دارد که هزاران نفر بدون هیچ بهانه‌ای کشته می‌شوند.
 

منبع: مهر


94/10/13 - 09:42 - 2016-1-3 09:42:40





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن