تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804067702




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روسیه جیش الاسلام و احرارالشام را از گروه های تروریستی می داند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: روسیه جیش الاسلام و احرارالشام را از گروه های تروریستی می داند «اولگ سرومولوتوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد کشورش بر گنجاندن نام گروه های جیش الاسلام و احرار الشام در فهرست گروه های تروریستی سازمان ملل و مبارزه همه جانبه با این گروه ها تا محو و نابودی آنها اصرار دارد.
۱۳۹۴ جمعه ۱۱ دي ساعت 12:48

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس سیاسی پانا ، سرومولوتوف امروز (جمعه) در گفت و گو با خبرگزاری ایتارتاس با اشاره به پایان نیافتن مذاکرات بین المللی در مورد تنظیم فهرست سازمان های تروریستی در سوریه گفت: این کار دشواری است. تنظیم فهرست گروه های تروریستی در سوریه بخش جدایی ناپذیر روند حل و فصل سیاسی مسایل این کشور است که تروریست ها در آن هیچ جایگاهی ندارند.
وی افزود: پیشنهاد روسیه در مورد گروه های تروریستی در سوریه را که باید در فهرست اضافه کرد اعلام نمی کنم زیرا این مساله بخشی از تلاش ها برای هماهنگی مواضع کشورهای عضو گروه حامیان سوریه است و شتاب زدگی و اعلام علنی فهرست پیشنهادی را در شرایط کنونی جایز نمی دانم.
معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: اما گروه های جیش الاسلام و احرار الشام باید در فهرست گروه های تروریستی سازمان ملل قرار گیرند. با این گروه های جنایتکار باید مبارزه و آنها را نابود کرد و اقدامات آنها باید هر چه سریعتر متوقف شود.
مقام روس ادامه داد: روسیه شواهد انکارناپذیری برای تروریستی خواندن این گروه ها دارد که شرکای ما هم از آن مطلع هستند.
سرومولوتوف خاطرنشان کرد: گروه جیش الاسلام فهرست طولانی از اعمال تروریستی دارد. این گروه در ماه جولای 2012 مسئولیت انفجار مقر مرکز ملی امنیت سوریه را در دمشق برعهده گرفت که بر اثر آن شماری از مقام های ارشد سوری ازجمله وزیر دفاع این کشور کشته شدند.
وی ادامه داد: تروریست های جیش الاسلام شهر عدرا را در سال 2013 در شمال دمشق اشغال کردند و شمار زیادی از علوی ها و اسماعیلی های ساکن این شهر قتل عام شدند. در ماه مه سال 2015 هم چندین گلوله خمپاره به ساختمان سفارت روسیه در دمشق پرتاب کردند.
معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: گروه جیش الاسلام حملات تروریستی متعددی مرتکب شده و برای درک عمق جنایات این گروه تروریستی و نفرت آن از افرادی که عقایدش را نمی پذیرند، کافی است در شبکه اینترنتی به بیانیه های زهران علوش رهبر معدوم این گروه توجه کنید که اخیرا در جریان بمباران هوایی کشته شد.
وی از جمله جنایت های ضدبشری این گروه را به اعدام سربازان دستگیر شده سوری و زنان و کودکان آنها و قرار دادن آنها در قفس و گرداندن در شهرها قبل از قتل اشاره کرد و گفت: هیچ شک و تردیدی در تروریستی بودن گروه جیش الاسلام وجود ندارد و باید با این گروه تا نابودی کامل آن مبارزه کرد.
سرومولوتوف افزود: احرار الشام هم مانند جیش الاسلام موارد متعدد اعمال تروریستی مرتکب و شمار زیادی را از جمله غیرنظامیان در سوریه به قتل رسانده است.
این مقام دیپلماتیک روسیه گفت: امریکا این گروه را میانه رو نمی داند اما پیشنهاد می کند در باره گنجاندن نام این گروه ها در فهرست گروه هایی که در مذاکرات سوری شرکت می کنند، مذاکره شود. این موضع را نمی پذیریم و صریحا مخالفت خود را با رویکرد طرف آمریکایی به اطلاع آنها رسانده ایم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا مرز و وجه تمایزی بین گروه های تروریستی و گروه های معارض میانه رو در سوریه وجود دارد ، اظهار داشت: بله وجه تمایز وجود دارد و هر ناظر واقع بینی می تواند آن را ببیند. گروه های تروریستی در سوریه و در راس آنها داعش و جبهه النصره علاقمند به حل و فصل سیاسی مسایل سوریه نیستند.
سرومولوتوف افزود: برای این گروه های تروریستی اختلافات در سوریه بهانه ای است تا در مسیر اهداف جهانی خود حرکت کنند. این گروه ها می خواهند در کشورهای دیگر هم آتش جنگ و خونریزی و کشتار بیافروزند و در این مسیر ضدبشری حرکت می کنند.
معاون وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: اما در سوریه گروه های سیاسی معارض زیادی وجود دارد که علاقمند به پایان یافتن بحران در کشور خود هستند و این گروه ها برای حل و فصل مسایل کشور خود تلاش می کنند.
روسیه پیش تر نیز از تلاش برخی کشورهای اردوگاه ضدسوری به ویژه عربستان سعودی انتقاد کرد که به تحمیل گروه های تروریستی مورد حمایت خود در روند حل و فصل سیاسی مسایل سوریه می پردازند.
«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه به تازگی به ایراد کشورش از برخی از شرکت کنندگان در نشست اخیر معارضان سوری در ریاض اشاره کرد و گفت: در این نشست دو گروه شرکت داشتند که روسیه آنها را تروریستی می داند.
وی افزود: جیش الاسلام که بارها دمشق را گلوله باران کرده و چند بار هم به سفارت روسیه در سوریه حمله خمپاره ای کرده است و احرار الشام که با القاعده ارتباط مستقیم دارد، گروه های تروریستی هستند که از شرکت در مذاکرات سوری باید منع شوند. 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن