تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804071449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آزادی الرمادی می تواند سر منشا تحولات مثبتی در عراق باشد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: آزادی الرمادی می تواند سر منشا تحولات مثبتی در عراق باشد
آزادسازی الرمادی به عنوان مرکز استان الانبار یک پیروزی استراتژیک برای نیروهای عراقی و شکستی تلخ برای تروریست های داعش به حساب می آید.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "محمدمهدی ملکی" طی یادداشتی پیرامون آزادی الرمادی عراق، مطالبی را ارائه داده است.

 متن این یادداشت به شرح زیر است:



آنچه درعراق این روزها به عنوان مهمترین خبر نقل محافل مختلف است و به تبع آن در بسیاری از محافل سیاسی و رسانه ای کشورهای جهان، خبر آزاد سازی الرمادی به عنوان مرکز استان الانبار است که پیروزی استراتژیک برای نیروهای عراقی و شکستی تلخ برای تروریست های داعش به حساب می آید.


الرمادی و آزاد سازی آن پتانسیل بالایی دارد جهت تاثیر گذاری مثبت بر روند تحولات سیاسی و امنیتی در عراق، به گونه ای که با نگاهی اجمالی به اهمیت راهبردی آن شهر برای طرفین درگیری و باز پس گیری و کنترل آن توسط نیروهای عراقی اینک توازن قوا در نبرد های میدانی به سمت دولت عراق و نیروهای ارتش سنگینی می کند. بنابراین می توان با اتخاذ تدابیری از این فرصت بوجود آمده کمال بهره برداری را در راستای تامین اهداف مقامات بغداد نمود.  


برخی از زوایای آزاد سازی الرمادی را می توان موارد زیر دانست: 


- این پیروزی افزایش روحیه و اعتماد به نفس را برای نیروهای نظامی و امنیتی عراقی به دنبال خواهد داشت.


- یکی از اقدامات شایسته ای که بایستی در این حین انجام شود، تاکید بر نقش کلیه گروه های قومی و مذهبی مشارکت کننده در قالب نیروهای مردمی داوطلب اعم از کرد، شیعه و سنی است.


- دولت العبادی به واسطه این پیروزی از اعتماد و اعتبار بیشتری برخوردار شده که می تواند از آن در راستای پیشبرد اهداف و منافع ملی عراق و انجام اصلاحات مد نظر خود که از حمایت مرجعیت و مردم عراق نیز بهره مند است استفاده نماید.


- این پیروزی برای واشنگتن نیز حائز اهمیت است، از آنجایی که ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا در این عملیات نقش داشته و با نیروهای عراقی همکاری هایی را داشتند، بنابراین کاخ سفید خود را در این امر سهیم می داند و دولت امریکا سعی بر آن دارد تا بدین وسیله در مقابل انتقادات فراوانی که از آنها می شود در خصوص سیاست های منطقه ای کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری اوباما دفاع کند. این موضوع برای دموکرات ها در انتخابات پیش روی می تواند مفید واقع گردد.


- روی دیگر عملیات آزاد سازی الرمادی می تواند ضعف داعش به لحاظ روحی و تاکتیکی باشد. چنین شکست هایی در این سطح از اهمیت می تواند تا هفته ها و یا ماه ها طرف شکست خورده را درگیر خود سازد و این به معنای فراهم شدن بستر مناسب جهت وارد کردن ضربات دیگر بر پیکره داعش است.


- پوشش رسانه ای روی این موضوع خوب صورت گرفت و اکثر رسانه های غربی با بازتاب این عملیات، پیروزی الرمادی را بزرگترین موفقیت عراقی ها در مقابل داعش تا کنون ارزیابی کردند و آن را نشانگر اقتدار و اراده محکم نیروهای عراقی دانستند.


 - جامعه بین الملل نسبت به این رخداد واکنش های مثبتی داشتند و وعده 50 میلیون دلار کمک به دولت عراق جهت بازسازی الرمادی را به بغداد دادند و در پیام ها و موضع گیری های خود به عراقی ها این پیروزی ارزشمند را تبریک گفته و آن را گامی اساسی جهت نابودی کامل تروریسم در خاک عراق عنوان کردند.


- آزاد سازی الرمادی یک فرصت ملی است که می تواند زمینه ساز وحدت بیشتر میان گروه های مختلف قومی و مذهبی عراق را فراهم آورد. این مهم می تواند به عنوان یکی از دست آوردهای پیروزی بزرگ الرمادی محسوب شود اگر هوشمندی و تدبیر لازم جهت استفاده از این فرصت به کار گرفته شود. 


در خاتمه سخن می خواهم این نکته را اشاره داشته باشم که همام حمودی معاون رئیس پارلمان عراق در تازه ترین یادداشت خود به واسطه آزاد سازی الرمادی گفته که برخی مغرضان داخلی و خارجی می خواهند از اهمیت و ارزش اقدامات ارزنده نیروهای امنیتی و داوطلب عراقی در به دست آوردن چنین پیروزی بکاهند و این کار را به وسیله رسانه های مغرض همسو با خود انجام می دهند که نتیجه آن ایجاد تفرقه میان گروه های مختلف قومی و مذهبی عراق است و به سود داعشی ها.


از این موضوع دو نکته را یاد آور می شوم، اول اینکه نقش تاثیر گذار و کلیدی رسانه های عراقی در فرهنگ سازی، کمک به روند توسعه سیاسی و ثبات امنیتی در آن کشور بایستی بیش از پیش مورد توجه مسئولان عراقی قرار گیرد و در راستای تقویت آنها کوشا باشند، چرا که عراق در خط مقدم مبارزه با تروریسم تنها در نبرد میدانی با نیروهای داعش نیست و می باید در سایر میادین نبرد از جمله جنگ رسانه ای نیز که بسیار هوشمندانه از سوی خود تروریست ها و یا عوامل و حامیان آنها به کار گرفته می شود به ایفای نقش پردازد. 


دوم اینکه در این مقطع حساس که تروریسم با توطئه پیچیده و حمایت محور غربی عبری و عربی بخش هایی از خاک آن کشور را به تصرف خود در آورده و امنیت را به زیر سوال برده است، کلیه مقامات و مسئولان فعلی و سابق عراقی بایستی سنجیده و عقلانی سخن بگویند و از هر گونه رفتار و عملکردی که بویی از تفرقه و اختلاف دهد به شدت پرهیز داشته باشند که این امر یعنی اتحاد و حفظ همبستگی یکی از اساسی ترین نیاز های جامعه کنونی عراق است که وجود و یا عدم آن می تواند نقش تاثیر گذاری در پیروزی و یا شکست آنها در برابر تروریست ها داشته باشد.





۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن