تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804615976




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در هفته‌ای که گذشت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در هفته‌ای که گذشت
جايزه ملی مصطفی (ص) رستاخيز علمي جهان اسلام را رقم خواهد زد،تقاضای دو هزار میلیارد تومانی برای تامین دفاتر کاری وام و سرمایه گذاری و ارتقا سطح توانمندی علمی از طریق تبادل دانش و تجربه مهم ترین اخبار حوزه علمی و فناوری در هفته گذشته بود.


به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، در هفته ای که گذشت اخبارمتعددی در حوزه فن آوری منتشر شد.


نخستین جایزه مصطفی (ص) اهدا شد
نخستین جایزه مصطفی (ص) عصر روز (جمعه) 4 دی ماه، طی مراسمی با حضور دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، دکتر فرهادی،‌ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، دکتر فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، دکتر مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، دکتر دیناروند رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، دکتر سهراب‌پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان و جمعی از مسئولان علم و فناوری و هنرمندان در تالار وحدت تهران، به برندگان اهدا شد.


جایزه مصطفی (ص)، جایزه عالی علم و فناوری است که هر دو سال یک‌بار از سوی ایران، به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا خواهد شد.


برگزیدگان نخستین جایزه مصطفی (ص) نیز از میان صاحبان ۱۰۰ اثر راه یافته به بخش داوری نهایی جایزه انتخاب شده‌اند.


جايزه ملی مصطفی (ص) رستاخيز علمي جهان اسلام را رقم خواهد زد
در اولين دوره اهدا جوايز مصطفي كه در تالار وحدت برگزار شد،سورنا ستاري در اين مراسم از ١٢ قرن علم آوري جهان اسلام گفت:با وجود اينكه در ٢،٣ قرن اخير جهان غرب يكه تاز علم بوده اما تمام علوم و فناوري امروز را مديون جهان اسلام هستيم. همچنين بدون حركت علمي و حركت بر روي مرزهاي دانش نميتوانيم امنيتي پايدار را رقم بزنيم.اين جايزه در پي اهدا ،١٢قرن رستاخيز علمي جهان اسلام را رقم خواهد زد و اقتدار،امنيت پايدار و جامعه اي سالم به همراه دارد.


اهدای جایزه 500 هزار دلاری به برندگان دوره دوم جایزه مصطفی
مهدی صفاری نیا دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی در ششمین جلسه شورای سیاست گذاری در جمع خبرنگاران که صبح روز شنبه در هتل پارسیان آزادی برگزار شد؛ گفت: در ششمین جلسه امروز شورای سیاست گذاری وظایفی که برای جلسه مشخص شده بود تعیین شد در دستور اول گزارش عملکرد دبیرخانه ارائه شد و فعالیت‌هایی که دبیر خانه باید مرتبط با آن داشته باشد مشخص شد.


وی تاکید کرد:در خصوص مبلغ اهدایی جایزه قرار شد، دبیرخانه تصمیم گیری نهایی را بکند و احتمالا همان 500 هزار دلار در دوره دوم جایزه به برندگان تعلق خواهد گرفت.


ارتقاء سطح توانمندی‌های علمی از طریق تبادل دانش و تجربه
سورنا ستاری گفت: امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که به طور روز افزون با جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در آمیخته است و به شدت تحت تاثیر چالش‌هایی است که برای رویارویی با آنها نمی‌توان از نقش کشورهای اسلامی و توانمندی‌های آنها چشم پوشی نمود.


ارائه پیوست فناوری برای طرح‌ها و قراردادهای کلان
مهدی علایئ مدیر کل دفتر تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: ارائه پیوست فناوری برای قرارداد‌ها و پروژه‌های کلان با کشورهای خارجی می‌تواند سبب افزایش توان فناوری کشور شود.


وی با بیان اینکه تعاملاتی با نهادهای مختلف از جمله وزارت نیرو برای ارائه پیوست فناوری در قراردادهای کلان انجام شده است، یادآور شد: دفتر تبادل فناوری در چهار حوزه اعم از توسعه زیرساخت‌های هدایت همکاری‌های فناوری بین المللی، استفاده از ظرفیت نهاد‌ها و موسسات بین المللی، توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه فناوری و حمایت از همکاری‌های بین المللی فعالیت دارد.


 افزایش تعداد پایگاه‌های صادرات محصولات دانش‌بنیان تا سال آینده
روح‌الله استیری مدیر کل دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: در راستای توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان و کمک به شرکتهای دارای پتانسیل صادراتی در ورود به تجارت بین الملل امور بین‌الملل و تبادل فناوری به حمایت در ایجاد پایگاه‌های صادراتی تخصصی توسط بخش خصوصی طی یک سال اخیر در کشور چین در حوزه داروهای گیاهی ، کشور عراق‌، ترکیه و لبنان در کلیه حوزه‌‌های دانش‌بنیان و کشور عمان در حوزه فناوری اطلاعات نموده است. 


ارائه آموزش به 250 دیپلمات ایرانی برای توسعه علم و فناوری
علی مرتضی بی‌رنگ معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
 اظهار کرد: سال گذشته سندی بین وزارت امور خارجه و معاونت علمی و فناوری در خصوص توسعه علم و فناوری بین سفرا و دیپلمات های ایرانی برای همکاری‌های علمی و فناوری منعقد شد که در این سند به 250 دیپلمات برای توسعه علم و فناوری آموزش داده می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: در کشور در خصوص مدل بهره مندی از ظرفیت متخصصان ایرانی غیر مشکل داریم و تاکنون به خوبی نتوانسته‌ایم از این به صورت ارزشمند استفاه کنیم، این امر به رشد علمی و فناوری کشور کمک زیادی می‌کند.


92 کریدور صادرات محصولات برای 15 شرکت دانش‌بنیان
روح‌الله استیری مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری اظهار کرد: در کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان یکی از دستورالعمل‌های اجرایی حمایت از اخذ مجوزها و استانداردهای بین‌المللی است هر چیزی که شرکت‌های دانش‌بنیان برای ورود به بازار بین‌المللی نیاز داشته باشند ارجاع داده می‌شود.


انتقال و توسعه فناوری با هدف حمایت از ساز و کارها و زیر ساختهای تبادل فناوری
سید احمد رضا علائی طباطبایی مدیر کل دفتر تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: دفتر تبادل فناوری بر پایه توسعه تعاملات با نهادهای بین المللی و ارتباطات دو جانبه با کشورها از انتقال و توسعه فناوری با محوریت ایجاد ساز و کار و زیر ساخت‌های تبادل فناوری مانند نمایشگاه‌های بین المللی فناوری و یا مراکز فناوری مشترک حمایت می‌کند.


علائی طباطبایی تصریح کرد: نهادها و موسسات بین‌المللی متعددی برای توسعه همکاری میان کشورها در سطح دنیا وجود دارد که ظرفیت‌های گوناگونی برای همکاری افراد و موسسات از کشورهای مختلف حول موضوعات و روند جهانی از جمله موضوعات توسعه‌ای، زیست محیطی و اجتماعی ایجاد می‌نماید


تقاضای دو هزار میلیارد تومانی برای تامین دفاتر کاری وام و سرمایه گذاری
بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفاییدر خصوص اعتبارات فعلی صندوق اظهار کرد: از 750 میلیارد تومانی که تاکنون به صندوق داده شده 645 میلیارد تومان آن تخصیص یافته و تمام شده است، به این معنا که حدود 345 میلیارد تومان آن به صورت وام در اختیار شرکتهای دانش بنیان قرار گرفته، 100 میلیارد آن بلوکه شده و در بانک است، 200 میلیارد تومان هم برای دفاتر کاری شرکت‌های دانش‌بنیان تخصیص یافته است.


سلطانی تصریح کرد: در حال حاضر حجم تقاضا برای دریافت خدمات و تسهیلات از صندوق شامل وام یا سرمایه گذاری، تامین دفاتر کاری زیاد است و حدود دو هزار میلیارد تومان تقاضا داریم.


حل و فصل مشکل ارائه ضمانت نامه برای شرکتهای دانش‌بنیان
علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاون علمی و فناوری ریاست جمهوریگفت: یکی از
 نیازهای اساسی شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه ضمانت‌نامه است، به عبارتی بعضی از شرکت‌ها به وام نیاز نداشتند ولی به ضمانت‌نامه نیاز داشتند.


دلیری با اشاره به اقدام معاونت علمی در این خصوص تصریح کرد: در دو ماه گذشته یک پیشنهادی را تهیه کردیم و به شورای اقتصاد تحویل داده‌ایم که با این تصمیم شورای اقتصاد بتواند بحث ضمانتت نامه‌های صندوق پژوهش و فناوری را برای شرکت‌های دانش‌بنیان صادر کند و این مشکل را حل کند.
با این کار راه هموار شد و صندوق نوآوری و شکوفایی شرایط ضمانت نامه را فراهم کرد.


حمایت همه جانبه‌ی ستاد نانو از دستاوردهای هدفمند
بیت‌اللهی رییس کارگروه امور بین‌الملل ستاد توسعه فن‌آوری نانو با اشاره به حوزه‌ی فعالیتی برگزیدگان جایزه‌ی مصطفی گفت: این دو دانشمند در دو حوزه‌ی نانوبیو و نانو فن‌‌آوری دستاوردی داشتند که تولید نانو داروی استنشاقی درمان دیابت با رهایش هوشمند و توسعه‌ی چارچوب‌های فلزی آلی با کاربرد در صنایع مختلف و سوخت‌های پاک این دستاوردها هستند.


وی ادامه داد: علم حد و مرزی ندارد و تجاری‌سازی هر محصول در هر کشوری می‌بایست در تمام دنیا به کار برده شود و امیدواریم برگزیدگان دوره‌های بعد دانشمندان ایرانی باشند..








برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.








۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن