تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819887026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش وزیرصهیونیست به جاسوسی اوباما از نتانیاهو


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: واکنش وزیرصهیونیست به جاسوسی اوباما از نتانیاهو


یک وزیر نزدیک به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز چهارشنبه گزارشها درباره اقدام آمریکا به شنود تماس های نتانیاهو را در زمان اجرای مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران کم اهمیت دانست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس ، یووال اشتاینیتز وزیر انرژی اسرائیل در گفتگو با رادیو سراسری اسرائیل گفت :« از گزارش وال استریت ژورنال متعجب نشدیم.»   
اشتاینیتز در دوره بین سالهای 2013 تا 2015 وزیر اطلاعات و امور راهبردی اسرائیل بود.  
وی افزود :« اسرائیل از آمریکا یا در آمریکا جاسوسی نمی کند ، ما به این اصل پایبندیم و از دیگران نیز همین را انتظار داریم.»   
اما وی اضافه کرد :« ما ساده نیستیم و می دانیم که کشورهایی حتی دوست هستند که تلاش می کنند گزارشهای اطلاعاتی درباره ما جمع آوری کنند و ما با در نظر گرفتن این مسئله رفتار می کنیم.»   
این روزنامه آمریکایی در گزارشی که سه شنبه منتشر کرد نوشته بود باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا « دلایل قانع کننده ای در ارتباط با امنیت ملی» پیدا کرده است که ادامه جاسوسی از برخی سران از جمله نتانیاهو و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را توجیه می کند.   
دو سال پیش در پی افشای برنامه جاسوسی گسترده آژانس امنیت ملی آمریکا در جهان ، اوباما به توقف جاسوسی از رهبران کشورهای همپیمان آمریکا وعده داده بود.  
این روزنامه افزود دولت آمریکا احتمالا گزینه حفظ دستگاه های الکترونیکی کارگذاشته شده برای شنود در خارج را به علت دشواری کارگذاشتن مجدد این دستگاهها در صورت نیاز، ترجیح داده است.   
یک مسئول بلندپایه آمریکایی که خواست نامش فاش نشود به این روزنامه گفت تصمیم به ادامه جاسوسی از نتانیاهو به سوال و جواب زیادی نیاز ندارد.  
وی افزود :« آیا ما شنود از نتانیاهو را متوقف خواهیم کرد؟ مطمئنا این کار را نخواهیم کرد.»‌   
اشتاینیتز بر دوستی بین اسرائیل و آمریکا تاکید و این کشور را «بزرگترین و مهمترین دوست اسرائیل» توصیف کرد.   
وی افزود :« همکاری ویژه ای بین دو طرف در زمینه اطلاعاتی وجود دارد ، فکر نمی کنم این گزارش آسیبی به این روابط بزند.»   
دفتر نتانیاهو و سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه اسرائیل از اظهار نظر درباره این مسئله خودداری کردند.  
کاخ سفید در تماس خبرگزاری فرانسه صحت گزارش این روزنامه را تکذیب نکرد اما در مقابل بر مستحکم بودن روابط آمریکا و اسرائیل تاکید کرد.  
این روزنامه در گزارش خود به چند مسئول در دولت آمریکا بدون اینکه نام آنها را ذکر کند استناد کرده است.   
اسرائیل مارس گذشته گزارشهایی را که این روزنامه در خصوص جاسوسی اسرائیل از مذاکرات هسته ای ایران منتشر کرد تکذیب کرده بود. 


چهار شنبه ۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن