تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804906921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جوابیه صدا و سیما و توضیح


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: جوابیه صدا و سیما و توضیح عصر ایران
عصر ایران - آنچه در پی می آید، جوابیه روابط عمومی صدا و سیما به یک نظر سنجی و خبر آن در عصر ایران است که عیناً منتشر می شود و توضیحات عصر ایران نیز در پی آن می آید:

در پی انتشار خبری در سایت عصر ایران با عنوان"32درصد مردم تلویزیون ایران را نمی‌بینند ومشتری های تلویزیون تنها 4درصد هستند" که برگرفته از نتایج نظرسنجی این سایت از کاربران خود است، روابط‌عمومی رسانه ملی ضروری می‌داند برای تنویر افکارعمومی توضیحاتی را ارائه نماید:

از نظر سنجی تا نظرسازی!
1- نظرسنجی انجام شده توسط سایت عصر ایران، در واقع سؤالی است با این مضمون که در شبانه‌‌روز چند ساعت تلویزیون را تماشا می‌کنید؟ و پاسخ آن از 5 ساعت در روز تا اصلاً نمی‌ببینم را شامل می‌شود. نگاهی به پاسخ‌های موجود در سایت نشان می‌دهد که بیش از 64 درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند که بیننده تلویزیون ایران بین یک تا 5 ساعت هستند حال باید پرسید که این سایت برچه مبنایی به این تیتر که مشتریان تلویزیون 4 درصد هستند، رسیده است؟ آیا این تیتر نمی‌تواند مصداقی بر نظرسازی برای فریب افکارعمومی باشد؟ 2- نگاهی به آرشیو نظرسنجی‌های سایت عصر ایران خود گواهی بر غیر واقعی بودن اینگونه نظر سنجی‌هاست. نتایج به دست آمده در نظرسنجی‌های این سایت درخصوص صداوسیما که در گذشته انجام شده است، گواهی بر عدم صحت نظرسنجی اخیر می‌باشد. در آخرین نظرسنجی این سایت که با موضوع" اگر تلویزیون ایران را نگاه می‌کنید، بیننده کدام گروه از برنامه ها هستید؟" تعداد 16هزار وچهارصدو سی و هشت نفر به عنوان بینندگان تلویزیون در آن شرکت کرده اند و به برنامه های مورد علاقه خود رای داده اند. در نظر سنجی دیگری با هدف نقد عملکرد صداوسیما در پوشش خبری زلزله یکی از مناطق کشور، حدود 24هزار نفر در آن شرکت کردند، نتایج این دو نظرسنجی سایت ایران نشان می‌دهد که تمام شرکت‌کنندگان در این دو نظرسنجی بیننده تلویزیون بوده‌اند. 3- مهم‌تر از همه باید اظهار داشت که با توجه به مطالعات انجام شده، در هیچ کشوری مبنای تماشای تلویزیون 5 ساعت در روز نیست که در این سؤال مورد توجه بوده است و این محدوده بین 2 تا 3 ساعت است. بنابراین آیا می‌توان 4 درصدی که این نظرسنجی مدعی شده تلویزیون را بیش از 5 ساعت در روز تماشا می‌کنند، صرفاً مشتری‌های تلویزیون دانست و مابقی که کمتر از 5 تا 1 ساعت بیننده بوده‌اند (62 درصد) را به حساب نیاورد؟ تعیین گزینه‌های این به اصطلاح نظرسنجی نیز به خوبی نشان می‌دهد که طراحان این نظرسنجی به شیوه‌های علمی تعیین سؤال و گزینه‌‌ها اشراف نداشته‌اند. 4- ظاهراً دست‌اندرکاران سایت عصر ایران، مجموعه کاربران خود را تلقی عمومیت مردم دانسته و به همین‌دلیل به تیتری که واقعیت ندارد، رسیده است! نکته پایانی اینکه از سایت عصر ایران که در یک سال گذشته با انتشار مطالب غیر منصفانه در خصوص صداوسیما و دادن نسبت‌ها و تهمت‌های ناروا به رسانه ملی سعی درتشویش اذهان عمومی داشته است چیزی جز این انتظار نمی‌رود. توضیح رسانه‌ملی صرفا با هدف هشدار در خصوص نظرسنجی‌های جعلی است که با هدف فریب افکار‌عمومی منتشر می‌شود. ***
پاسخ عصر ایران

 درباره تیتر "32درصد مردم تلویزیون ایران را نمی‌بینند و مشتری های تلویزیون تنها 4درصد هستند"، حق با روابط عمومی صدا و سیماست. نظرسنجی عصر ایران را نمی توان به کل مردم ایران تعمیم داد. به همین دلیل است که در همان دقایق اولیه انتشار خبر و قبل از رسیدن این جوابیه، تیتر اصلاح شد و تعمیم مردم ایران حذف گردید و در متن خبر نیز این جمله در همان موقع آمد: " عصر ایران تصریح می کند که این نظر سنجی، قابل تعمیم به کل مردم ایران نیست ولی با توجه به کثرت، مشارکت کنندگان در نظرسنجی و عمومیت اینترنت در ایران، قابل توجه و تأمل است. "
که جالب اینجاست روابط عمومی صدا و سیما ، آن را ندیده یا صلاح ندیده که ببیند!

نکیه دیگر این که عصر ایران روزانه بالغ بر صدها هزار نفر بیننده دارد. از این تعداد پرشمار، هر کدام از کابران بر اساس سلیقه و صلاحدید خودشان، در هر کدام از نظرسنجی ها که خواستند شرکت می کنند. بنابراین، استدلال صدا و سیما مبنی بر این که چون در دو نظر سنجی دیگر صدا و سیما، 16 و 24 هزار نفر درباره برنامه های صدا و سیما نظر داده اند، پس صدا و سیما در حفظ مخاطب موفق بوده ، عجیب و غریب است و نشان می دهد آقایان چگونه مسائل را تجزیه و تحلیل می کنند و فازشان چیست!

 روابط عمومی صدا و سیما ، عصر ایران را متهم به نظرسازی و جعل در نظر سنجی کرده است. البته از سازمانی که مدام به دروغ پردازی، جعل نظر مردم و قلب واقعیت ها می پردازد، دور از انتطار نیست که به مثابه "کافر همه را به کیش خود پندارد" ، دیگران را نیز جاعل و متقلب بنامد و آنچه شایسته خود است را به بقیه نسبت دهد.
ما با اطمینان تمام و شجاعانه و مصرانه، از مدیران روابط عمومی صدا و سیما دعوت می کنیم به همراه کارشناسان فنی شان، به دفتر عصر ایران بیایند و ادمین سایت را ببینند. اگر توانستند از نظر فنی، حتی یک رأی را تغییر دهند، عصر ایران را برای همیشه تعطیل می کنیم ولی اگر دیدند که امکان فنی تغییر در نظرسنجی از همان ابتدا در نرم افزار تعبیه نشده است، آیا آنقدر حریت و شجاعت دارند که بابت تهمت هایی که زده اند یک عذرخواهی خشک و خالی کنند؟!

جعل و تحریف را ترسویانی مرتکب می شوند که از رأی و نظر مردم بیمناک اند. تشویش اذهان عمومی را عصر ایران مرتکب نمی شود، صدا و سیمایی مرتکب می شود که گویا از طرف تلویزیون های ماهواره ای، مأموریت دارد به گونه ای رفتار کند که مردم روز به روز، به سمت ماهواره ها بروند، روندی که در یک سال اخیر نیز تشدید شده است.

صدا و سیما، بهتر است به جای خود فریبی و متهم کردن دیگران، چشم هایش را بگشاید و بداند که اگر مردم برنامه های معدودی مانند 90 ، مسابقات فوتبال یا کیمیا را می بینند، دلیل اعتمادشان به رسانه به اصطلاح ملی نیست چرا که به جز در همین معدود موارد، اکثریت مردم، یا سراغ ماهواره ها می روند یا ترجیح می دهند اصلاً تلویزیون نبینند.

صدا و سیمایی که کفگیر اعتبارش به ته دیگ خورده و مدام بودجه های هزار میلیاردی می گیرد و برنامه های بی سر و ته و مخاطب زدا تحویل می دهد، باید هم وقتی یک رسانه بخشی از واقعیت را می گوید و خواب آقایان را آشفته می سازد، عصبی شود و یک نظرسنجی کاملاً واقعی را جعلی بنامد و دیگران را متهم به فریب افکار عمومی کند ، حال آن که عملکرد خودشان مصداق بازر و تاریخی فریبکاری و دغل بازی است.

مدیران صدا و سیما بهتر است به جای آسمان و ریسمان بافتن و هدر دادن بودجه کشور ، بروند و از تلویزیون های دنیا یاد بگیرند که بدون کوچکترین بودجه دولتی و عمومی، بهترین برنامه ها را می سازند و در رقابتی عادلانه با تلویزیون های دیگر، حتی درآمد زایی هم دارند. اما در اینجا، مدام آگهی پخش می کنند و مدام بودجه عمومی را می بلعند و نه تنها خروجی مناسبی هم ارائه نمی کنند، بلکه تمام حواس شان هم به این است که کسی حتی در فضای مجازی هم کار تلویزیونی نکند و حتی کار به شکایت هم می کشانند.
آقایان و خانم های مدیر صدا و سیما، بدانند که اگر روزی، راه اندازی تلویزیون های خصوصی در ایران آزاد شود، همین اندک مخاطبان خود را نیز از دست خواهند داد. اگر صدا و سیما در ایران، هنوز بیننده دارد، از صدقه سر انحصار است.
از این رو، باید به آنان گفت:  آینه گر نقش تو بنمود راست    خود شکن آیینه شکستن خطاست

و پایان سخن ، یک سوال از صدا و سیمایی هاست: عصر ایران ، جوابیه شما را منتشر کرد. آیا صدا و سیما نیز آنقدر قانونمند و آزاده است که جوابیه کسانی که علیه شان خبر و تحلیل منتشر می کند را منتشر کند؟ یا شما ، تافته جدا بافته اید؟!






تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۰۹ دی ۱۳۹۴ - 30 December 2015





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن