تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805824679




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيانيه پاياني کنفرانس وحدت اسلامي


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بيانيه پاياني کنفرانس وحدت اسلامي
کد خبر: ۵۵۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ - 30 December 2015


شرکت کنندگان در بيست و نهمين کنفرانس وحدت اسلامي تاکيد کردند: تنها راه مقابله با بحرانهاي کنوني در منطقه و دنياي اسلام، مقاومت است.


به گزارش خبرگزاري صداوسيما، متن کامل بيانيه پاياني بيست و نهمين کنفرانس بين المللي وحدت اسلامي که عصر ديروز در مراسم اختتاميه آن در هتل استقلال تهران خوانده شد به اين شرح است:


به فضل و مدد خداوند متعال بيست و نهمين کنفرانس وحدت اسلامي با موضوع" بررسي بحرانهاي جهان اسلام و راهکارهاي پايان دادن به آنها " و همزمان با ولادت با سعادت پيامبراسلام (12- 17) ربيع الاول که هفته وحدت اسلامي ناميده شده است در تهران برگزار شد.


اين نشست که به مدت سه روز(15- 17) ربيع الاول 1437 هـ. و با حضور بيش از 600 انديشمند از ايران و70 کشورجهان برگزار شد با سخنان رئيس جمهوري اسلامي ايران حجت الاسلام والمسلمين دکترحسن روحاني کار خود را آغازکرد و پس از سخنان رئيس جمهور تعدادي از شرکت کنندگان به ايراد سخن پرداختند. 


کنفرانس سپس با تشکيل 14 کميسيون به کار خود ادامه داد. 


همچنين شرکت کنندگان در  نشست به ديدار رهبر معظم انقلاب اسلامي رفتند و به سخنان ارزشمند ايشان گوش فرا دادند. 


مصوبات کنفرانس وحدت اسلامي به اين شرح است :


1ـ شرکت کنندگان بر اين عقيده هستند بزرگترين بحرانهايي که جهان اسلام اکنون با آنها مواجه است همان تجزيه کشورهاي جهان اسلام و بي اعتماد ميان حکومتها است، اين بحرانها موجب پيدايش شکافهايي شد که زمينه را براي نفوذ دشمنان اسلام به درون جوامع اسلامي بمنظور دامن زدن به انواع جنگها و کشمکشها ميان آنها، فراهم کرده است.


2ـ خشونتها وتروريسمي که جهان اسلام اکنون با آن مواجه است در چارچوب نقشه از پيش طراحي شده جهت مخدوش کردن چهره جهان اسلام و فراهم کردن زمينه براي دخالت بيگانگان در امور مسلمين انجام مي گيرد.


3ـ موج تروريسمي که کشورهاي اسلامي را در برمي گيرد در ادامه و راستاي همان تروريسم صهيونيستي و توطئه آمريکايي صورت مي گيرد که هدف نهايي آن اعمال سلطه و سيطره بر مسلمين پس از ترسيم مجدد نقشه جهان اسلام و اجراي طرح موسوم به « هرج ومرج مديريت شده » و سپس رسيدن به هدف ايجاد باصطلاح «خاورميانه جديد » است البته اين دستهاي خرابکارانه به نابود کردن يک يا چند کشور بسنده نخواهند کرد بلکه مي خواهند نقشه هاي خود را عليه همه کشورهاي جهان و از جمله کشورهاي حامي تروريسم نيز اجرا کنند. 


4ـ مسئله فلسطين در رأس قضاياي امت است و در مقايسه با بحرانهايي که امت اسلامي با آنها مواجه است مسئله فلسطين در اولويت قراردارد، و در واقع رژيم غاصب صهيونيستي خود عامل و علت اصلي بحرانهاي جهان اسلام است از اين رو شرکت کنندگان از دولت ها و ملت ها مي خواهند تا آنجايي که مي توانند مسئله مهم فلسطين را مورد توجه قرار دهند و اجازه ندهند بحرانهاي ساختگي فعلي آنان را از اين اولويت مهم دور کند. شرکت کنندگان همچنين گروههاي فلسطيني را به حل اختلافات فيمابين و ايجاد وحدت ميان خود در برابر دشمن مشترک دعوت کردند.


5ـ شرکت کنندگان خطر نابودي همه جانبه برخي از کشورهاي اسلامي به ويژه سوريه و يمن و عراق که در راستاي خدمت به منافع صهيونيسم و استکبار جهاني انجام مي گيرد، را متذکر و خواستار بسيج کردن همه امکانات و انجام تلاشهاي مضاعف بمنظور جلوگيري از تجزيه اين کشورها و برقراري صلح و امنيت در منطقه شدند. 


6ـ شرکت کنندگان دامن زدن به فتنه هاي مذهبي و فرقه اي را که به تعرض و تجاوز به مقدسات وشعاير عبادي مسلمانان منجر مي شود، همانگونه که اخيراً در نيجريه و جمهوري آذربايجان شاهد آن بوديم، محکوم کردند و از مقامات نيجريه خواستند ضمن شناسايي عاملان اين فتنه که صدها کشته و زخمي بر جاي گذاشت ، از سرنوشت مجاهد صبور شيخ «ابراهيم زکزاکي» عضو شوراي عالي مجمع تقريب پرده بردارد و وي را سالم به خانواده خود برگرداند تا فعاليت خود را در زمينه ارشاد و تبليغ ادامه دهد، همچنين از حکومت آذربايجان خواستند حقوق ملت آذربايجان را تضمين و از هرگونه عمل ظالمانه اي همانند آنچه که اخيراً درخصوص مسلمين آن کشور انجام گرفت خودداري کند.


7ـ شرکت کنندگان خواستار آن شدند که تصميم گيري ها در جهان بايد بدور از سلطه و فشارهاي استکبار و صهيونيسم اتخاذ شود و امکانات و توانمنديهاي جهان اسلام براي پيشرفت و توسعه مورد استفاده قرار گيرد بجاي اينکه اين امکانات در جنگ هاي فيمابين و نابودکردن کشورهاي اسلامي و عقب ماندگي بلاد مسلمين بکار رود . 


شرکت کنندگان همچنين از به هدر دادن درآمدهاي نفت اسلامي و استفاده از آن در قتل مسلمين و ويران کردن کشورهايشان و دامن زدن به اختلافات فيمابين و توطئه چيني عليه جريان مقاومت ، ابراز تأسف  کردند. 


8ـ علما و انديشمندان و نهادهاي ديني در جهان اسلام بايد از توطئه و فتنه خريد افراد با پول دوري گزيده و از شخصيت و جايگاه و هويت خود محافظت کنند. همچنين به آندسته از مفتيان که خونريزي و تروريسم و تکفير را تشويق و حمايت مي کند هشدار داده و اين مفتيان را به رعايت تقواي الهي دعوت نمود تا از تعرض به جان و حيثيت و نواميس مسلمانان خودداري کنند.


9ـ تنها راه مقابله با بحرانهاي کنوني مقاومت، پايداري فکري و فرهنگي و اقتصادي و سياسي و نظامي است و اين محقق نمي شود مگر از طريق همکاري ميان کشورهاي اسلامي حول محور مقاومت فراگير و همه جانبه .


10ـ بحرانهاي اقتصادي در جهان اسلام بخشي از آنها از تصميم گيريهاي سرمايه داران در کشورهاي استکباري نشأت ميگيرد، بنابراين لازم است کشورهاي اسلامي به منظور حل اين بحرانها در چارچوب يک بازار مشترک با يکديگر همکاري داشته باشند.


11ـ مسلمانان امروز بايد اهداف بزرگ اسلامي را مدنظر قرار دهند و تمامي امکانات خود را براي دست يابي به اين اهداف بزرگ بسيج کنند و از مسائل حاشيه اي و جزئي و انحرافات چه در فکر و انديشه و چه در عمل بپرهيزند، مهمترين اين اهداف ايجاد تمدن نوين اسلامي است.


12ـ از جمله بحرانهايي که گريبانگير جهان اسلام بحران گمراه کردن افراد از طريق تبليغات و رسانه است. اين بحران با گسترش شبکه هاي ارتباطي و ماهواره اي تشديد شد. در اين زمينه دشمنان امت از تبليغات رسانه اي براي دامن زدن به کشمکشهاي فرقه اي و قوميتي ميان مسلمانان بهره مي گيرند. بدين جهت همکاري ميان کشورهاي اسلامي بمنظور ايجاد شبکه هاي ماهواره جهت نشر و ترويج گفتمان وحدت و تقريب و خنثي کردن دروغ پردازي هاي تفرقه انگيز، ضروري به نظر مي رسد.


13ـ شرکت کنندگان نامه رهبر انقلاب اسلامي  حضرت آيت الله امام سيدعلي خامنه اي به جوانان غربي را مورد تائيد قرار دادند تا عموم مردم غرب به ويژه جوانان با اسلام راستين و توطئه اسلام ستيزي که هدف آن ايجاد دشمني و عداوت با مسلمانان است آشنا شوند . همچنين با بيانات رهبر انقلاب که در آن تاکيد کردند نخستين گام برقراري آرامش و امنيت، اصلاح افکار منحرف و سياستهايي که تروريسم را بوجود آورد، مورد تأييد قرار مي دهيم و با ايشان همصدا هستيم که تعامل غرب با تروريسم متضاد و متناقض است چرا که تروريسم را به خوب وبد تقسيم کرده است و منافع کشورهارا بر منافع انساني و اخلاقي ترجيح مي دهد.


 14ـدر اين کنفرانس همچنين بر لزوم همکاري ميان مؤسسات آموزشي و پژوهشي و دانشگاه هاي جهان اسلام جهت نشر و ترويج فرهنگي تقريب و ارائه و معرفي ماهيت واقعي اسلام بعنوان دين مخالف با خشونت و افراط گري، تاکيد شد. 


لازم است همه گروهها و سازمانهاي جامعه مانند احزاب، سنديکاها، اتحاديه ها و تشکلهاي زنان و جوانان بطور فعال در نشر و اشاعه اين فرهنگ شرکت کنند تا اين مهم در انحصار يک گروه بخصوص نباشد . همچنين دست اندرکاران امور تقريب نبايد به جنبه تئوري اکتفا کنند بلکه بايد درصدد اجرائي نمودن مسئله تقريب از طريق اجراي عملي پروژه هاي تقريب باشند.


 15ـ شرکت کنندگان پيروزي جمهوري اسلامي ايران را در پرونده هسته اي وموفقيتهاي افتخارآميز در زمينه هاي فن آوري تبريک گفته و از ديگر کشورهاي اسلامي خواستند توانمنديهاي خود را در زمينه هاي فن آوري و علمي توسعه دهند و بهينه سازي کنند.


 16ـ شرکت کنندگان ضمن تشکر و قدرداني از جمهوري اسلامي ايران بخاطر ارائه طرح وحدت اسلامي و تقريب مذاهب اسلامي و تلاش در اين چارچوب و همچنين تشکر و قدرداني از مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي براي تدارک برگزاري اين کنفرانس و تلاشهايي که در جهت هرچه بهتر برگزار کردن آن انجام داده است و نيز به خاطر ميهمان نوازي از خداوند متعال خواستند به امت اسلامي توفيق دهد از خط مشي امام خميني بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و پرچمدار وحدت و تقريب ميان مسلمانان و خلف صالح ايشان امام خامنه اي بنيانگذار مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي که پيگير اجرايي کردن طرح وحدت امت اسلامي است، پيروي کند. والحمدلله رب العالمين.

























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن