تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816768472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگر از درد سیاتیک رنج می برید، بخوانید


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: اگر از درد سیاتیک رنج می برید، بخوانید
آمارهای محققان نشان می دهد از هر 10 نفر 8 نفر در طول زندگی با درد پایین کمر درگیر بوده اند.
به گزارش نامه نیوز، اما درد کمر داریم تا درد کمر، این را کسی که سیاتیک را تجربه کرده خوب می تواند به شما بگوید. بیایید ببینیم این درد واقعا چیست و چه به روز کسی که اسیرش است می آورد و البته اگر از بد شانس هایی هستید که چنین مشکلی دارید چگونه با آن کنار بیایید.
 
 
1- دردش می تواند غیر قابل تحمل باشد
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، دکتر جانت تاپیا، متخصص فیزیوتراپ در سن دیگو می گوید: درد کمر بد است، اما سیاتیک شکنجه، عصب سیاتیک از طول هر کدام از پاها عبور می کند، از باسن تا پایین پا. این درد که تیر هم می کشد را رادیکولوپاتی می نامند و می تواند غیر قابل تحمل باشد. حتی می تواند علائمی داشته باشد که مجبور شوید به دنبال کمک های درمانی بروید. اگر به بیمار وقتی درد غیر قابل تحمل است کمک نرسد ممکن است منجر به آسیب های طولانی مدت شود.
 
 
2- دردهای سیاتیک واقعا علت فیزیولوژیکی دارند
 
در بیش از 90 درصد موارد، سیاتیک بر اثر فتق دیسک در ستون فقرات اتفاق می افتد. در دیگر موارد می تواند به دلیل یک آُسیب دیدگی، یک آبسه یا تومور، تنگی کانال نخاعی، دیسک تضعیف شده، یا سندروم پیریفورمیس ( گرفتگی یا اسپاسم در یک ماهیچه باسن ) باشد. برخی خانم ها نیز در زمان بارداری دچار سیاتیک می شوند، چون جنین در حال رشد به عصب سیاتیک فشار می آورد. عوامل خطر شامل سن ( افراد در سنین 30 تا 50 سالگی بیشتر در خطرند )، چاقی، نوع شغل ( حمل مرتب بارهای سنگین و یا رانندگی برای طولانی مدت می تواند خطر را افزایش دهد )، دیابت و یا عادات سبک زندگی مانند سیگار کشیدن، یکجا نشینی و یا مرتب احساس استرس داشتن، می شود.
 
 
3- درد معمولا خود به خود از بین می رود
 
خبر خوب اینکه در بیشتر موارد، مرحله درد سیاتیک به مرور از بین می رود و بیشتر بیماران بدون نیاز به جراحی بهبود می یابند. خود درمانی هایی مانند استفاده از پک های سرد و گرم، کشش، ورزش و داروهای بدون نیاز به نسخه می توانند به التیام درد کمک زیادی بکنند.
 
 
4- حرکت – نه دراز کشیدن – بهترین کار است
 
در حالی که بسیاری از مردم فکر می کنند ضرورت التیام کمر درد چند روز استراحت و دراز کشیدن در تخت است، حقیقت این است که داشتن برنامه ورزشی و محدود کردن کم تحرکی می تواند بیشتر کمکتان کند. دلیلش هم این است که تحرک جریان خون را بهبود می بخشد، کمک می کند منابع تازه از خون اکسیژن به محل آسیب دیده برسد تا درد التیام پیدا کند و التهاب کم شود.
 
 
5- کایروپراکتیک می تواند مفید باشد
 
برخی در اینکه کایروپراکتیک تاثیر دارد یا خیر شک دارند و سوال هایی را می پرسند، اما این روش واقعا مفید است. تحقیقات نشان داده 60 درصد از بیمارانی که تاثیر کمی از داروهای کنترل درد دریافت می کردند با کایروپراکتیک توانسته اند التیام پیدا کنند. دست کاری ستون فقرات توسط متخصص کمک می کند درد کاهش بیابد و التهاب کم شود. انعطاف پذیری طبیعی به منطقه باز می گردد و درد خاموش می شود.
 
 
6- گاهی جراحی تنها چاره است
 
 
اگر درد سیاتیک به مدت دو تا سه ماه باقی ماند و کم نشد ( و یا اگر با ضعف عضلانی یا دیگر نشانه های جدی همراه شد ) ممکن است به جراحی سیاتیک نیاز پیدا شود. این جراحی هم می تواند به صورت باز انجام بگیرد که در این روش جراح یک برش بزرگ در بدن ایجاد می کند تا بتواند به محل آسیب دیده دسترسی پیدا کند و یا با استفاده از تکنیک های آندوسکوپی روشی را اتخاذ می کنند که کمترین تهاجم به بدن را داشته باشد ( شامل کوچکترین برش ها می شود ). با اینکه امکان موفقیت در هر دو روش یکسان است، روش آندوسکپی با کمترین جراحت همراه است و مدت ریکاوری بیمار نیز کوتاه است.
 
 
7- بیشتر افرادی که درد سیاتیک دارند دیگر نمی توانند برای مدت طولانی بشینند
 
وقتی ناحیه کمر سالم باشد، چیزهایی مانند تمام روز پشت میز نشستن یا در ترافیک گیر کردن می تواند اذیت کننده باشد، اما برای کسانی که سیاتیک دارند این وضعیت غیر قابل تحمل است. فقط کسی که درد سیاتیک را تجربه کرده می تواند درک کند عادات اشتباه روزانه چگونه می تواند به مرور زمان تبدیل به شکنجه ای تحمل ناپذیر شود. برای این افراد گاهی یک راه رفتن ساده در خانه و یا تغییر حالت هنگام خواب می تواند بسیار مشکل شود.


منبع: سلامت نیوز


۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن