تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819715360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همزمان با پانزدهمین سالگرد اعمال طرح کلمبیایی رؤسای جمهور آمریکا و کلمبیا دیدار می‌‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: همزمان با پانزدهمین سالگرد اعمال طرح کلمبیایی
رؤسای جمهور آمریکا و کلمبیا دیدار می‌‌کنند
رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» به نقل از کاخ سفید گزارش داد که رؤسای جمهور آمریکا و کلمبیا به منظور گفت‌و‌گو در زمینه مسائل کاری در فوریه سال جاری دیداری رسمی خواهند داشت.

خبرگزاری فارس: رؤسای جمهور آمریکا و کلمبیا دیدار می‌‌کنند



به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «خوان مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا در فوریه سال جاری با حضور در کاخ ریاست جمهوری آمریکا با «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا به منظور گفت‌و‌گو در زمینه مسائل کاری دیداری رسمی خواهد داشت و به گرامیداشت پانزدهمین سالگرد اعمال طرح کلمبیایی در این کشور آمریکای لاتینی خواهند پرداخت. روسای جمهور آمریکا و کلمبیا در 4 فوریه سال 2016 به مناسبت گرامیداشت پانزدهمین سالگرد طرح کلمبیا در «واشنگتن» (پایتخت آمریکا) دیدار خواهند کرد. در بیانیه منتشر شده از سوی کاخ سفید بیان شده که روسای جمهور هر دو کشور به گرامیداشت 15 سال همکاری دو حزبی تحت لقای طرح کلمبیایی به عنوان تلاشی مشترک از سوی هر دو کشور به منظور ساخت آینده‌ای امن‌تر و مرفه‌تر برای کلمبیایی‌ها خواهند پرداخت. با این وجود طرح مذکور از زمان آغاز به کار با شکست‌ها و مشکلات بسیاری همراه بوده و موجب ایجاد خسارات زیست محیطی، تلفات انسانی و بروز پدیده جابجایی اجباری مردم در ایالات کلمبیا شده است.  طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی اداره مبارزه با قاچاق مواد مخدر آمریکا طرح مذکور در واقع طرحی نمایشی برای سرپوش گذاشتن بر حضور نظامی آمریکا در کشور به منظور پایان دادن به شورش‌ها و جلوگیری از پیشرفت مذاکرات صلح دولت کلمبیا و نیروهای مسلح انقلابی کلمبیایی (فارک) بوده است. توافق طرح کلمبیایی برای اولین بار توسط «اندرس پاسترانا» رئیس جمهور اسبق کلمبیا به منظور همکاری هر دو کشور در زمینه مبارزه با قاچاق موارد مخدر بسته شد اما در نهایت این طرح به عنوان سرپوشی برای افزایش حضور نظامی آمریکا در این کشور شناخته شد. از نتایج اعمال طرح کلمبیایی در این کشور می‌توان به مواجهه با هزاران قربانی، نسل کشی بسیاری از بومیان کلمبیایی، اثرات زیست محیطی و تاثیر بر سلامت انسان‌ها، تلفات انسانی، ناامنی غذایی و جابجایی اجباری اشاره کرد. دولت آمریکا برای این بیش از هزاران میلیون دلار پول سرمایه‌گذاری کرده است، مبلغی که از نقطه نظر بسیاری از سیاستمداران تنها با استراتژی و هدف فعال سازی و حیات راستگرایان کلمبیا در آمریکای لاتین هزینه شده است. دولت آمریکا در ماه مه سال گذشته طی گزارشی اعلام کرد که میزان اراضی کشت برگ کوکا کلمبیا در سال 2014 پس از کاهش مداوم و تدریجی در سال‌های اخیر افزایش یافته است. کاخ سفید در این بیانیه همچنین اعلام کرد که روسای جمهور آمریکا و کلمبیا در این جلسه به تحلیل و بررسی مذاکرات دولت کلمبیا و فارک خواهند پرداخت و درباره حمایت از تلاش‌های «سانتوس» در مسیر دستیابی به توافق صلح عادلانه و همه جانبه و ایجاد چشم اندازی مشترک برای همکاری‌های آینده دو کشور در صورت حصول توافق تاریخی صلح با فارک به بحث و گفت‌و‌گو خواهند پرداخت.

94/10/09 - 10:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن