تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804517780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حماسه‌ای که حماسه‌ساز شد «آند اولا عباس و یاشیل پرچم، سیلی ویرار حسین‌چی نامحرم»


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: حماسه‌ای که حماسه‌ساز شد
«آند اولا عباس و یاشیل پرچم، سیلی ویرار حسین‌چی نامحرم»
بیت «آند اولا عباس و یاشیل پرچم، سیلی ویرار حسین‌چی نامحرم» که برای حماسه 9 دی از سوی استاد کلامی سروده شد همانند حماسه این روز ماندگار شد.

خبرگزاری فارس: «آند اولا عباس و یاشیل پرچم، سیلی ویرار حسین‌چی نامحرم»



 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سال 88، به تازگی انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده و سرمست از حضور باشکوه مردم در انتخابات هستیم، جای جای کشور بوی شادی حضور مردم در انتخابات را می‌دهد که زمزمه‌های تقلب در این رویداد بزرگ به گوش می‌رسد، تقلبی دروغین که ساخته ذهن فتنه‌گران است. فتنه‌گران به بهانه تقلب، به اموال مردم هجوم برده‌ و اموال دولتی را به غارت می‌برند، فتنه‌ای که موجب شده امنیت کشور خدشه‌دار شده و قند در دل دشمنان این کشور آب شود، اما این پایان ماجرا نیست، فتنه‌گران به بی‌شرمی ادامه می‌دهند و هر روز حادثه‌ای جدید می‌آفرینند. در حالی که التهابات ناشی از اهانت به عکس امام خمینی(ره) در روز 16 آذر هنوز فروکش نکرده بود، رسانه‌های خارجی و رسانه‌های ایرانیان خارج‌نشین مخالف جمهوری اسلامی با تبلیغات گسترده‌ای که به راه انداختند، برنامه‌ای را برای تاسوعا و عاشورای 88 تدارک دیدند. تبلیغات گسترده در این باره اما سبب شد تا تنها در تاسوعای 88 جمعیتی بیش از 500 نفر در خیابان انقلاب جمع شوند و شعارهای انحرافی سر بدهند. برخورد نیروی انتظامی با این افراد در روز تاسوعا سبب شد تا برخی نهادهای مسئول پیش‌بینی کنند، روز عاشورا مشکل حاد امنیتی وجود نخواهد داشت. از سوی دیگر برگزاری مراسم روز عاشورا در تکایا، حسینیه‌ها و مساجد سبب شد تا از ساعات اولیه 6 دی ماه 1388، جماعت طرفداران فتنه در خیابان‌های مرکزی تهران، دست به اغتشاش و حرمت شکنی بزنند.

این افراد که به صورت سازماندهی شده و بدون حمل هرگونه ادوات مخصوص عزاداری و دسته‌جات عزاداری، نمادهای سبز را حمل می‌کردند، به صورت گروهی از خیابان اسکندری به سوی تقاطع خیابان توحید، میدان فردوسی به سمت میدان انقلاب، میدان امام حسین(ع)، پل چوبی، خیابان حافظ به سمت چهارراه کالج و چهارراه ولی‌عصر حرکت کردند و با اخلال در عبور و مرور عزاداران و مردمی که در تردد به سمت مجالس عزاداری بودند، شعارهای انحرافی سردادند. همچنین ظهر روز عاشورا عده‌ای از حامیان فتنه، با حضور در میدان جمهوری اسلامی و مشاهده برگزاری نماز ظهر عاشورا در هیئت رهپویان آل طاها، به عزاداران حسینی حاضر این هیئت هجوم آورده و به سمت آنها سنگ‌پراکنی کردند. این افراد که نمادهای سبز رنگ نیز با خود حمل می‌کردند، تعدادی از نمازگزاران را مورد ضرب و شتم قرار داده و با سنگ‌پراکنی به سوی حجت‌الاسلام صالحان، امام جماعت این هیئت، وی را مجروح کردند. علاوه بر امام جماعت این هیئت، تعداد دیگری از عزاداران حسینی در این هیئت نیز به علت سنگ‌پرانی و ضرب و شتم این افراد، مجروح شدند. *حماسه‌ای که حماسه ساز شد اما این بار دیگر بی‌شرمی‌های فتنه‌گران قابل تحمل نبود و ملت خداجوی ایران در حرکتی دسته جمعی، حماسه‌ای بزرگ آفریدند، حماسه‌ای از جنس نهم دی ماه، حماسه‌ای که حماسه ساز شد و هم اکنون پس از گذشت شش سال از آن واقعه مهم هنوز هم در اذهان ماندگار است و در تاریخ به یاد ماندنی. مردم زنجان نیز در حرکتی خودجوش با بستن مغازه‌ها و تعطیل کردن کسب و کار به خیابان‌ها ریختند و شعار «آند اولا عباس و یاشیل پرچم، سیلی ویرار حسین چی نامحرم» و «سوز دیمیشیک علی نی، تک قویماریخ» که ترجمه آن "قسم به حضرت عباس و پرچم سبزش که پیروان امام حسین(ع) به نامحرمان سیلی می‌زنند"؛ "به امام خامنه‌ای گفته‌ایم که تنهایش نمی‌گذاریم" است، را سر دادند، مردمی که با حضور در مقابل مسجد جامع زنجان با میثاق دوباره با ولایت حماسه ساز شدند. اما هم اکنون پس از گذشت شش سال از این واقعه هنوز هم حماسه 9 دی در اذهان باقی مانده و فراموش نشده است و منافقان و فتنه‌گران باید بدانند، که همانگونه که واقعه عاشورا پس از گذشت یک هزار و 300 سال فراموش نشده، توهین به عزاداران حسینی و پرتاب سنگ به آنها هم فراموش نخواهد شد. مردم زنجان هر سال در حماسه 9 دی ماه با حضور در برنامه گرامیداشت این حماسه هر  سال حماسه می‌آفرینند.

*هوشیاری رهبر انقلاب و مردم موجب خاموش شدن آتش فتنه شد فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در همین راستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: مردم زنجان ولایی، عاشورایی و انقلابی و با بصیرت هستند و در طول بعد از انقلاب این موضوع را ثابت کرده‌اند. سردار جهانبخش کرمی با اشاره به اینکه هدف دشمن و هم‌دستانش در داخل کشور از راه‌اندازی فتنه منزوی کردن نظام و انقلاب بود، تصریح کرد: با هوشیاری مردم این فتنه تبدیل به حماسه 9 دی شد و بار دیگر مردم ایران تاریخ ساز شدند. وی با اشاره به اینکه فتنه‌گران موجب شدند هشت ماه در کشور ناامنی به وجود بیاید، افزود: در این فتنه جان و مال مردم و حیثیت نظام اسلامی خدشه‌دار شد و به دولت و نظام جمهوری اسلامی هزینه‌های بسیاری تحمیل شد. فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه در این فتنه به همه ارزش‌های اسلامی از جمله ساحت مقدس امام خمینی (ره) اهانت شد، گفت: در فتنه 88 فتنه‌گران با بی‌شرمی مسجد، قرآن، مصلی و بیت‌المال را آتش زدند. وی خاطر نشان کرد: هوشمندی مردم و رهبری هوشیارانه مقام معظم رهبری موجب خاموش شدن آتش فتنه در کشور و رقم خوردن حماسه 9 دی ماه شد. *پخش هزار دقیقه برنامه مناسبتی 9 دی در زنجان مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان نیز در همین راستا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اینکه نباید حماسه 9 دی فراموش شود، تصریح کرد: رسانه‌ها در این زمینه نقش مهمی دارند و می‌توانند با بصیرت افزایی در زمینه فتنه 88 نسبت به آگاه‌سازی مردم در این زمینه اقدام کنند. مرتضی صفری با بیان اینکه در صدا و سیما نیز برنامه‌های متعددی برای زنده نگه داشتن حماسه 9 دی در نظر گرفته شده و ضمن پوشش برنامه‌های مناسبتی این روز، ویژه برنامه‌های 9 دی از روز هفتم به مدت سه روز پخش خواهد شد، از تهیه و پخش بیش از یک هزار دقیقه برنامه به مناسبت 9 دی‌ماه در صدا و سیمای مرکز زنجان خبر داد. وی با اشاره به اینکه فضای فتنه غبارآلود است و خیلی از وقت‌ها در این فضا تشخیص حق از باطل مشکل می‌شود، تصریح کرد: اگر بصیرت نباشد، خیلی از خواص نیز دچار اشتباه می‌شوند و اگر بصیرت نباشد، مردم دچار مشکل می‌شوند.

*برگزاری نشست بصیرتی به مناسبت 9 دی ماه در زنجان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در همین راستا اظهار کرد: فتنه 88 با هدف براندازی نظام و همگامی با استکبار جهانی به ویژه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و در واقع به منظور انتقام و جبران ناکامی‌های قبلی دشمن در مواجهه با انقلاب اسلامی طراحی و اجرا شد.  مسعود صفی‌یاری تصریح کرد: اگر حماسه بی‌بدیل و عاشورایی نهم دی‌ماه 88 و اتمام حجت با نفاق جدید و فتنه‌گران داخلی و حامیان آمریکایی و انگلیسی آنها نبود، با حجم گسترده توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن، فجایع و چالش‌های نگران‌کننده و شکننده‌ای روی می‌داد. این مسئول با بیان اینکه حماسه 9 دی نقطه، عطفی تاریخی در تاریخ کشور و انقلابی دیگر در تاریخ بود، گفت: علی‌رغم میل برخی افراد و جریان‌ها حماسه 9 دی همواره باید زنده بماند و یادآور بصیرت به یاد ماندنی و فتنه ستیز مردم باوفا و انقلابی و ولایتمدار ایران زمین باشد. وی با اشاره به برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی در مساجد و هیئت‌های مذهبی در زمینه تبیین حماسه 9 دی اضافه کرد: در این راستا نشست‌های بصیرتی برگزار می‌شود. * برگزاری برنامه مناسبتی 9 دی در زنجان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در همین زمینه از برگزاری مراسم گرامیداشت 9 دی‌ماه در حسینیه اعظم زنجان خبر داد و گفت: سخنران ویژه این مراسم حجت‌الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهد بود. سید سعید حسینی خاطر نشان کرد: همچنین مشابه این برنامه در شهرستان‌های استان نیز برگزار خواهد شد.

94/10/09 - 09:56





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن