تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس سنت نيكويى را بنا نهد، اجرى برابر اجر همه عمل‏كنندگان به آن عمل تا روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801184019




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئیات وام ساخت مسکن به روایت معاون آخوندی


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
جزئیات وام ساخت مسکن به روایت معاون آخوندی
جزئیات وام ساخت مسکن به روایت معاون آخوندی مدیرعامل شرکت عمران وبهسازی شهری ایران گفت: ۵۵ هزار فقره وام بافت فرسوده‌ که بانک مسکن در قالب بسته خروج مسکن از رکود می‌دهد مازاد بر ۵ هزار فقره سهمیه‌ای است که بانک مرکزی بر عهده این بانک گذاشته است.


به گزارش فرهنگ نیوز، محمدسعید ایزدی در خصوص تفاوت سود تسهیلات بافت فرسوده اعلامی از سوی بانک مسکن(۱۴درصد) با سود مصوب هیئت دولت برای این تسهیلات (۱۱درصد) اظهار کرد: تسهیلات ۵۰میلیون تومانی بافت فرسوده بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار شامل دو نوع سود ۲۴درصد(سود تسهیلات عقود مشارکتی) و ۲۱درصد(سود تسهیلات عقود مبادله‌ای) است؛ به این صورت که سود دو سال اول این تسهیلات با سود عقود مشارکتی (۲۴درصد) و سود ۱۰ سال مابقی بر اساس عقود مبادله‌ای محاسبه می‌شود.مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ادامه داد: زمان بازپرداخت اقساط تسهیلات بافت فرسوده ۱۲سال است که در دو سال اول سود تسهیلات با احتساب یارانه ۱۰درصدی دولت، ۱۴ درصد و ۱۰سال مابقی نیز با احتساب همین یارانه، ۱۱درصد محاسبه می‌شود. ضمن اینکه دریافت‌کنندگان این تسهیلات به شرط رعایت مبحث دوم مقررات ملی ساختمان از دو درصد یارانه تشویقی به عنوان کاهش سود تسهیلات نیز بهره‌مند می‌شوند که در مجموع تنها ۹ درصد سود برای تسهیلات ۵۰میلیون تومانی پرداخت می‌کنند.

وی بیان کرد: بنابراین تفاوتی در نرخ سود تسهیلات اعلامی از سوی بانک مسکن و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران نیست؛ بلکه مسئولان این بانک در نشست خبری اخیر خود سود دو سال اول بازپرداخت اقساط تسهیلات بافت فرسوده را اعلام کرده‌اند.

معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی تأکید کرد: این ۵۵هزار فقره وام بافت فرسوده‌ای که بانک مسکن پرداخت می‌کند، مازاد بر ۵هزار فقره سهمیه تسهیلات بافت فرسوده‌ای است که این بانک در کنار سایر بانک‌ها پرداخت می‌کند و این ۵۵هزار فقره جدید، در قالب بسته خروج مسکن از رکود در دولت به متقاضیان بازسازی بافت فرسوده پرداخت می‌شود.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری بیان کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات بافت فرسوده باید با مراجعه به سامانه گواهینامه صلاحیت اشخاص حقیقی و حقوقی وابسته به شرکت عمران و بهسازی شهری ایران مراجعه کنند که این شرکت پس از تأیید اظهارات متقاضیان، آنها را بلافاصله به بانک مسکن معرفی می‌کند.

 

منبع: میزان


94/10/9 - 08:58 - 2015-12-30 08:58:31





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن