تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815252009




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يارانه بلعيده شده، امريه پروازي و مراسم تدفين مجدد خرما!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: يارانه بلعيده شده، امريه پروازي و مراسم تدفين مجدد خرما!
نویسنده : اولاد آدم 
اولاد آدم روزي در بيابان پهناي باند، راه مي‌جست! برخي از كاربران اينترنت راه بر او بستند و گفتند ‌اي اولاد جان، تو كه طناز ماهري هستي و سر از آينده در مي‌آوري يا ما را سه پند ده، يا ما تو را سه پند مي‌دهيم! تا بتواني جان سالم به در بري و سر از كار مخابرات و اينترنت و اسرار مگوي آن در بياوري و عمري را به نيك نامي بگذراني.  اولاد آدم هم كه مي‌دانست اگر بخواهد گوش جان به پندهاي خلق بدهد، از راه بيراه شده و راه راه خواهد شد، كنج عافيت طلبيده و با دست چپ از داخل آستين راست و با دست راست از داخل آستين چپ، هر چه پند و اندرز داشت بيرون آورده تا بتواند سه پند را به مسدود‌كنندگان راهش، ارائه داده و ويراژ داده و حتي اگر شده به خاكي بزند و در برود چراكه ماندن در خيابان يعني خفگي خاموش. (اين روزها، روز حرف شنيدن نيست. اين روزها فقط بايد حرف زد.‌) اولاد آدم هم ديد كه هر چقدر بجويد، كمتر مي‌يابد، بنابراين چون دانست وقت تنگ است، سه پند را گفت و سه پند را نشنيد و از آن پس به سلامت زيست تا راه‌بندان ديگر! لابد دوست داريد بدانيد كه پندهاي اولاد آدم چه بود؟
پند اول: از آنجايي كه قائم مقام شركت ملي صنايع پتروشيمي از سال ۹۵به عنوان سال ساخت اقتصاد ايران نام برده و گفته:‌‌«با توجه به سقوط آزاد قيمت نفت و كاهش درآمدهاي نفتي دولت سال آينده توان پرداخت يارانه نقدي را نخواهد داشت.» پند اول اولاد آدم اين است كه يارانه را رها كنيد قبل از اينكه يارانه شما رها كند! (هر چند اولاد آدم مانده است كه بالاخره منابع يارانه در بودجه سال آينده ديده شده يا نه؟ اگر ديده شده، پس چرا اين بابا نديده! و اگر ديده نشده، پس چرا هيچكس حرفي نمي‌زند و اين بابا حرف زده؟ و اصلا چرا چيزي را كه يكنفر ديگر بايد بگويد، يكنفر ديگر مي‌گويد!)
پند دوم: از آنجايي كه معاون استاندارد پرواز سازمان هواپيمايي از تشكيل كارگروه بررسي امريه‌هاي صلاحيت پروازي خبر داده و گفته: «با استفاده از نظريات كارگروه مذكور، بهره‌برداري از ناوگان موجود افزايش خواهد يافت و از زمين‌گير شدن ناوگان جلوگيري ‌مي‌شود.» پند دوم اولاد آدم اين است كه اگر از اين به بعد مي‌خواهيد بپريد، با هواپيما نپريد چراكه شايد براي هميشه بپريد! (‌يعني از وقتي كه بنا شود به هواپيماهاي زمين‌گير شده بگويند بپر‌! و اسمش را امريه پروازي بگذارند تا از زمين‌گيري ناوگان هوايي جلوگيري كنند بايد منتظر بود و ديد كه آسمان شاهد چه.... نفوس بد چرا مي‌زنم؟ آيا مي‌شود كه با تشكيل كارگروه بررسي صلاحيت، به هواپيمايي كه زمين‌گير شده، امر كرد كه بپرد؟ مگر انتخابات مجلس است كه همه مي‌خواهند بپرند توي ديگ انتخابات! مثلاً فلان جريان امر كرده كه همه بروند ثبت نام! مگر مجلس، خانه خاله است!)
 پند سوم: از آنجايي كه پس از سيب‌زميني، خرماي ايراني هم خاك شده! و در همين راستا دبير انجمن خرما از افت شديد قيمت و برهم خوردن بازار خرما از دولت گذشته تاكنون خبر داده و گفته:‌«خرما روي دست توليدكنندگان باقي مانده و با اين وضعيت سازمان تعاون روستايي امسال هم مانند سال گذشته مجبور مي‌شود خرماي خريداري شده را دفن كند.» از اولاد آدم به شما نصيحت كه از اين پس روزي را نه در روي زمين كه در زير زمين بجوييد! ( اولاد آدم مانده است كه چرا دولت ديوار مهرباني راه نمي‌اندازد تا آنچه را كه مي‌خواهد دفن كند، به ملتي كه محتاج نان شبشان هستند بدهد! البته اولاد آدم يك بوهايي برده است. فكر مي‌كنم كه دولت علم كيميا را پيدا كرده و با دفن سيب‌زميني و خرما و همه آن چيزهايي كه هنوز اسنادش رو نشده و كسي خبر ندارد، دارد يك كارهايي مي‌كند. شايد اينها را دفن مي‌كند تا نفت بشوند! شايد طلا مي‌شوند! شايد...)
پند چهارم: (ببخشيد ! فقط قرار بود سه تا پند بدهم. تازه مسدود‌كنندگان راه اولا‌د آدم كه او را رها كرده‌اند ! پس چرا اين پندها را بدهم؟ اما چون عنوان پند چهارم را هم در نوشته‌ام آورده‌ام، يك چيزي مي‌نويسم كه يك وقت نگوييد چنته اولاد آدم خالي است....) اگر در ماه‌هاي گذشته شنيده‌ايد كه وزير ارتباطات گفته: سرعت اينترنت تا پايان آذر 2 برابر مي‌شود و افزايش پهناي باند داخلي به 4 هزار گيگ خواهد رسيد، پند چهارم اولاد آدم اين است كه هرچه وزراي تدبيري گفتند، بشنويد اما باور نكنيد، چراكه الان در دي ماه هستيد و اولاد آدم براي ارسال مطلبش به دبير محترم اقتصادي روزنامه، از صبح معطل است و معلوم نيست اين اينترنت زغالي است؟ هندلي است؟ يورو4 است؟ چيست؟ به قول عطار:
چو پيشه تو شيوه و ناز است چه تدبير
چون مايه من درد و نياز است چه تدبير
آن در كه به روي همه باز است نگارا
چون بر من بيچار فراز است چه تدبير
گفتي كه اگر راست روي راه بداني
 اين راه چو پر شيب و فراز است چه تدبير....

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن