تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820365470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملیات اجرایی میدان نقش امام خمین 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: شهردار خمین در گفت و گو با پانا: عملیات اجرایی میدان نقش امام خمین 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد شهردار خمین گفت: مهمترین هدف از احداث میدان چند منظوره نقش امام، ایجاد مجتمع فرهنگی و هنری در کنار بیت قدیمی حضرت امام خمینی(ره) است که بر اساس برآورد اولیه نیاز به 400 میلیارد ریال اعتبار دارد و در صورت تامین آن در کمتر از یک و سال نیم آینده به بهره برداری می رسد.
۱۳۹۴ دوشنبه ۷ دي ساعت 11:17

خبرگزاری پانا+عملیات اجرایی میدان بزرگ نقش امام خمین 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

حسین پاکزاد در گفت و گو با خبرنگار پانا استان مرکزی، افزود: با تحویل نقشه و طراحی جدید مجوز فراخوان صادر می شود و کار اجرایی آن کمتر از یک ماه آینده آغاز می شود.
وی ادامه داد: بر اساس طراحی اولیه، این پروژه در وسعت شش هکتار قابل اجراست، از مرکز شهر و بیت تاریخی حضرت امام (ره) آغاز می شد و تا میدان مدرس ادامه می یافت.
شهردار خمین اظهار داشت: به منظور ساماندهی مبلمان شهر و عناصر آن و با هدف ایجاد محیطی جذاب و دلپسند، برای ارتقای جایگاه گردشگری خمین میدان نقش امام (ره) در خمین طراحی شده است.
پاکزاد بیان کرد: این پروژه یکی از مهمترین پروژه های عمرانی شهرستان است که به عقیده کارشناسان و مسئولان این شهرستان بر جذابیت گردشگری خمین می افزاید.
وی ابراز داشت: طرح این میدان از معماری ایرانی اسلامی الهام گرفته و تنها به عنوان یک میدان پیاده راه طراحی و برای این مجموعه ارتباط سواره به داخل میدان در نظر گرفته نشده است.
شهردار خمین خاطرنشان کرد: طراحی این میدان در مرکز شهر ضمن اینکه در احیای بافت فرسوده شهر نقش موثری دارد برای تسهیل عبور ومرور و رفع ترافیک، ایجاد فضای باز شهری و ایجاد اماکن تفریحی ویژه گردشگران مناسب است.
پاکزاد اضافه کرد: در طی مطالعات طرح اولیه، این پروژه دارای کاربری های مختلف بود که موجب خدمت رسانی بیشتر به گردشگران و بازدید کنندگان از بیت تاریخی حضرت امام (ره) می شد و بر رونق اقتصادی شهر خمین تاثیر مهمی می گذاشت، اما به دلائلی نقشه اولیه آن دستخوش تغییراتی شد و تاکنون عملیاتی نشده است.
وی گفت: بر اساس طراحی اولیه این پروژه ملی در مساحت دو هزار و 400 مترمربع و پارکینگ زیر زمینی به مساحت هشت هزارمتر احداث می شد.
شهردار خمین افزود: جهت اجرایی شدن این طرح نیاز به تملک اراضی بود که با توجه به محدودیت اعتبارات هر ساله به میزان خاصی انجام شد تا اینکه با واگذاری دو هزار متر مربع از اراضی این پروژه برای توسعه مصلی امام خمینی(ره) همه طراحی ها و نقشه آن تغییر کرد.
وی ادامه داد: در ابتدا بخشی از این طرح به دانشگاه آزاد اسلامی واگذار شد که به همراه مستندات و برآورد اولیه هزینه احداث میدان به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در تهران ارسال شد اما در حال حاضر طراحی و نقشه این پروژه مهم در دست مشاور است تا با تصویب نهایی، اولین طرح مشارکتی دانشگاه آزاد اسلامی با اعضای شورای شهر با ساخت میدان نقش امام(ره) در این شهر آغاز شود.
شهردار خمین بیان کرد: به محض تایید شدن نقشه ها و طراحی جدید این میدان یرای مناقصه آماده می شود و در طراحی جدید این پروژه تاسیسات تجاری، فرهنگی و خدماتی آن در زمینی به مساحت چهار هکتار احداث می شود.
پاکزاد اضافه کرد: 21 هزار متر مربع بنا شامل دو راسته بازار، فضای اداری، مجموعه فرهنگی شامل سینمای چهار بعدی ، بازارچه سنتی، سوئیت های تفریحی و اقامتی و میدانی برای تجمع مردم در مناسبت های مختلف، رستوران، فضای سبز، مهمانسرا و پارکینگ مسقف با گنجایش 140 خودرو در زیرزمین، در طراحی جدید در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: 90 درصد از چهار هکتار اراضی پروژه میدان نقش امام (ره) این شهر تاکنون تملک شده است که برای تملک این املاک 100میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و داخلی شهرداری هزینه شده است و برای بقیه تملک اراضی به متراژ دو هزار و 500 متر مربع شامل یک فضای اداری، یک فضای آموزشی و یک واحد مسکونی نیاز به 15 میلیارد ریال اعتبار است .













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن