تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805435349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلالان، معاینه فنی جور می کنند؛ زحمت نکشید


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: دلالان، معاینه فنی جور می کنند؛ زحمت نکشید


رئیس پلیس راهور تهران گفت: دارندگان بیش از ۵۰ درصد خودروهای دارای معاینه فنی، این معاینه را از طریق دلالان دریافت کرده اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وحید حسینی  استاد دانشگاه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شیکه دو سیما گفت : بیش از 80 درصد آلودگی شهر تهران  که حدود 800 هزار تن را شامل می شود  از منابع  متحرک  ایجاد آلودگی مانند انواع خودروها و موتورسیکلت ها به ویژه خودروهای فرسوده  و کاربراتوری  و دیزلی   تولید می شود .
وی اجرا نشدن برنامه کاهش آلودگی هوا را  از دیگر علل  افزایش  آلودگی هوا اعلام کرد .
حسینی گفت: حدود 300 هزار خودروی  کاربراتوری  تولید سال 82 به قبل در شهر تهران  در حال ترددهستند  که ده درصد  ناوگان  حمل و نقل  تهران را   تشکیل  می دهند اما  50 درصد آلودگی هوای تهران را تولید  می کنند . سرپرست معاونت نوسازی  ناوگان  ستاد مدیریت حمل ونقل  و سوخت در ارتباط  تلفنی  با این برنامه گفت: تعداد  خودروهای فرسوده  در کشور بیش از یک میلیون  و 200 هزار دستگاه است .
سید  وحید سعادت  افزود : در 8 سال اخیر  یک میلیون  و 700 هزار دستگاه  خودروی فرسوده  از رده خارج شده است .
وی ادامه داد : از این تعداد با الزام  اسقاط خودرو توسط وارد کنندگان خودرو، حدود 470 هزار دستگاه خودرو  از سال گذشته  تا کنون از رده  خارج شده است  .
سعادت گفت : پارسال به ازای 110 هزار خودروی وارداتی  310 هزار خودروی فرسوده  از رده خارج شد .  
رییس شورای اسلامی شهر تهران با حضور در این برنامه  در پاسخ به  این پرسش که  آیا دستگاه های مربوط  در مبارزه با  آلودگی هوا به وظایف خود  عمل کردند یا خیر ؟ افزود : کمبود قانون  در این زمینه نداریم  قانون کاهش آلودگی هوا را به روز و به دولت ارائه  کردیم اما  این قانون  به درستی  اجرا نشده است .
در ادامه سعادت سرپرست معاونت نوسازی  ناوگان ستاد  مدیریت حمل ونقل  و سوخت  با بیان اینکه  جایگزینی  تاکسی یک  پروسه  چند وجهی است  گفت : ده  هزار تاکسی فرسوده وجود دارد  که باید در اولویت  جایگزینی  قرار گیرند .
وی افزود : امسال  1700 نفر برای جایگزینی تاکسی فرسوده  خود نام نویسی کردند .
چمران در ادامه گفت :  میان دستگاه ها در زمینه مبارزه با آلودگی هوا هماهنگی لازم  وجود ندارد  و وزارت صنایع باید در این  زمینه وارد  شود .
وی افزود : بزرگترین مشکل ما نبود مدیریت  یکپارچه شهری است   .
چمران  ادامه داد :  اتوبوس و مترو  باید جایگزین  خودروهای سواری شود و کمبود  ناوگان حمل ونقل  عمومی  وجود دارد .
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هر سال حداقل باید  هزار دستگاه  اتوبوس  به شهر تهران  واگذار و جایگزینی  اتوبوس های فرسوده شوند   گفت : هفت هزار دستگاه اتوبوس  در سال 92 داشتیم  و این مقدار کم است  و آن را باید  به 11 هزار دستگاه  برسانیم اما  در 6 سال اخیر هیچ  اتوبوسی  به شهر تهران  اضافه نشده است  و این وظیفه دولت  و وزارت کشور است .
چمران گفت :  آمادگی احداث 30 کیلومتر مترو را در سال در تهران  داریم و 50 درصد واگن ها را هم می توانیم  در داخل تامین کنیم  اما کمبود اعتبار داریم و باید  از فاینانس  خارجی استفاده کنیم .
در ادامه رضا امینی رئیس  شورای اسلامی شهر اصفهان  در ارتباط  تلفنی  با اشاره به اینکه  روزهای ناسالم  هوا در این شهر  وجود دارد  گفت :  با اجرای  برنامه کاهش آلودگی هوا از 72 روز  هوای سالم  در سال 92 در اصفهان به 176 روز هوای سالم در سال 94  رسیدیم و روزهای ناسالم  از 54 روز به 12 روز کاهش یافت.
وی افزود : عمر مفید ناوگان  اتوبوسرانی  اصفهان  از 6 ونیم به 8 سال افزایش  یافت که یکی از منابع ایجاد  آلودگی هواست .
امینی ادامه داد : دولت باید  به کلان شهرها  برای از رده خارج کردن  خودروهای فرسوده  و نوسازی ناوگان  حمل ونقل عمومی کمک کند .
در ادامه حسینی استاد دانشگاه با اشاره به اینکه  حدود یک میلیون  موتورسیکلت در تهران وجود دارد که بیشتر آنها 125 سی سی کاربراتوری است گفت: هر کدام از آنها بیش از سه تا چهار برابر  خودروی معمولی  با استاندارد  یورو  2 آلودگی تولید می کند.  سردار حسینی در ارتباط تلفنی با برنامه  گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب  شبکه دو سیما افزود: در تهران  3 میلیون و 700 هزار دستگاه  خودرو  وجود دارد  که بر اساس آمار حدود  45 درصد این خودروها  زیر 5 سال ساخت هستند  و طبق قانون  نیاز به معاینه فنی  ندارند .
وی ادامه داد: بر اساس  تحقیقات  میدانی حدود 43 درصد خودروها برگ معاینه فنی دارند  که بیش از نیمی از آنها  خودروهای آلاینده  و دودزا بودند و این نشان می دهد که معاینه فنی این خودروها از طریق دلال ها دریافت شده است.
سردار حسینی افزود: وضعیت  در تهران نسبت به سایر  مراکز بهتر است  و بیشتر این معاینه  فنی ها از شهرهای اطراف و اقماری  تهران صادر  شده بود .
رئیس پلیس راهور تهران اضافه کرد: در مدت  9 ماه گذشته با بیش از 530 هزارخودروی فاقد معاینه فنی و دودزا از طریق  صدور قبض  جریمه و توقیف برخورد شده است.
در ادامه حسینی استاد دانشگاه با اشاره به اینکه  این آمار نادرست  است گفت : آمار مراجعه  به مراکز معاینه فنی  حدود 10 تا 15 درصد است و در مراکز معاینه فنی تهران امکان خطا نداریم  زیرا به طور کامل مکانیزه است .
وی افزود: یک خودروی  کاربراتوری  به ازای هر کیلومتر  پیمایش  40 گرم  و یک خودروی  یورو 2 ، دو و هفت دهم  گرم آلودگی تولید  می کند.
حسینی ادامه داد: پلیس در برخورد  با  متخلفان  و دارندگان  خودروهای  دودزا  و خودروهای بدون  معاینه فنی اهمال کرده است .
رئیس پلیس راهور تهران گفت:  در تهران  حدود 19  میلیون  تردد درون شهری داریم و صنایع آلاینده  و استاندارد نبودن سوخت و توسعه  نامتوازن شهر تهران  از دیگر علل آلودگی هواست .


دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن