تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820102795




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده حماس در تهران:‌ به دنبال احیای روابط با تهران هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: نماینده حماس در تهران:‌ به دنبال احیای روابط با تهران هستیم
نماینده جنبش حماس در تهران از پیشرفت در روابط ایران و حماس و شروع مذاکرات تفصیلی میان دو طرف خبر داد.
به گزارش نامه نیوز، خالد قدومی درباره درخواست محمود الزهار یکی از رهبران جنبش حماس از ایران برای آماده کردن مقدمات مربوط به ازسرگیری روابط با این جنبش گفت: محمود الزهار و همه مسئوولان جنبش پیش از این نیز اعلام کردند که به مناسبات دوجانبه با ایران علاقه‌مند هستند همانطور که علاقه‌مند به ارتباط با سایر کشورهای جهان اسلام هستند البته سمت و سوی این مناسبات باید به گونه‌ای باشد که از هر آنچه که باعث اختلاف می‌شود فاصله گرفته و به هر آنچه که باعث تقویت فضای مشترک و توافقات می‌شود، نزدیکتر شد.


وی ادامه داد:‌ فلسطین قطب‌نمای این مناسبات است. جنبش حماس بزرگترین جنبشی است که ایده مقاومت را به منصه ظهور می‌گذارد. در نتیجه بسیار حائز اهمیت است که این مناسبات باید به گونه‌ای باشد که در خدمت مقاومت باشد. مساله دیگر در این مبحث این است که این مناسبات به سود وحدت جامعه اسلامی باشد و باید پایان دادن به هرگونه اختلافات طایفه‌ای و مذهبی مبتنی بر همین پروسه مقاومت مدنظر قرار بگیرد که در عین حال هم مورد توافق همه جهان اسلام است البته این امر نیازمند گفتمان مفصل با برادران ایرانی است. این گفتمان به حمدالله شروع شده و در حال انجام است و امیدواریم که به نتیجه مثبت برسد.

قدومی افزود: همواره این چنین بوده که مناسبات دو سویه است و این طور نیست که فقط به دنبال آن باشیم که ببینیم حماس چه می‌خواهد بلکه باید ببینیم که ایران هم چه می‌خواهد؟ تهدیدی در جهان عربی و اسلامی است به نام رژیم صهیونیستی که این تهدید متوجه همه آحاد و مولفه‌های امت اسلامی است و متاسفانه رویارویی با این خطر روندی قهقرایی داشته است و بدون اینکه به جزئیات آن اشاره شود باید دید که ما چگونه باید برنامه مقاومت در مقابل دشمن را احیا کنیم. متاسفانه در چهار سال گذشته اعضای این امت درگیر اختلافات داخلی با یکدیگر شدند در حالی که رژیم صهیونیستی با خیال آسوده سرجای خود زندگی می‌کند. و این خود عنوان و سرفصل این گفتمان است. وی در ادامه به احتمال سفر برخی از مقامات حماس به تهران در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد. محمود الزهار از رهبران برجسته جنبش حماس در مراسم بیست و هشتمین سالگرد تاسیس این جنبش در سخنانی از جمهوری اسلامی ایران خواست تا مقدمات ازسرگیری روابط با گروه‌های مقاومت فلسطینی به ویژه این جنبش را فراهم کند. وی تاکید کرد که حماس به دنبال ازسرگیری روابط با ایران و توسعه آن است.





منبع: ایسنا


۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن