تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803881674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان برنامه و بودجه بلای جان وزارتخانه‌ها شده است/چرا یارانه 6 میلیون ثروتمند را قطع نمی‌کنید؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سازمان برنامه و بودجه بلای جان وزارتخانه‌ها شده است/چرا یارانه 6 میلیون ثروتمند را قطع نمی‌کنید؟
نماینده بجنورد، مانه، سملقان و جاجرم طی سوالی از ربیعی دلایل بیکاری و عدم رسیدگی به مددجویان کمیته امداد را سوال کرد.

چرا یارانه 6 میلیون ثروتمند را قطع نمی‌کنید؟/وضعیت معیشت مردم به سختی پیش می‌رود
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخ به پرسش موسی‌الرضا ثروتی نماینده بجنورد، مانه، جاجرم و سملقان در صحن علنی امروز (یکشنبه 6 دیماه) حضور یافت.


ثروتی ضمن تشکر از ربیعی به دلیل پیگیری موضوع بیکاری و ایجاد اشتغال در کشور، خطاب به وی اظهار کرد: شما خودتان از جامعه کارگری بوده و به نحوی مدافع این قشر هستید.


نماینده بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم با بیان اینکه ما قوانین مدونی داریم که اجرا نمی‌شود، گفت: در تبصره 20 قانون بودجه سال 94، 4 هزار میلیارد تومان برای بیکاران و تحصیلکرده‌های بیکار در نظر گرفته شد.


وی ادامه داد: نمایندگان هر روز با سیل بیکاران در دفاتر خود مواجه هستند تا یک سخن نسنجیده وزیر راه و شهرسازی مبنی بر مزخرف خواندن مسکن مهر، دو میلیون نفر را که شامل بنا، جوشکار، گچکار و ... بودند را در کشور بیکار کرد.


ثروتی خطاب به وزیر تعاون، کرا ور فاه اجتاعی تاکید کرد: از شما انتظار داریم طبق اصل 130 قانون اساسی که وزرا در قبال تصمیمات دولت مسئولیت داشته و باید از آن دفاع کنند، از تاخیرات مسکن مهر دفاع کنید.


نماینده بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم اذعان کرد: دولت تمام همت خود را بر روی کاهش تورم گذاشت، اما مردم امروز اعلام می‌کنند که همان تورم با اشتغال برای ما از بیکاری و رکود اقتصادی بهتر بود.


وی با بیان اینکه ما قانونی مصوب کردیم که اگر دولت نمی‌تواند شغلی ایجاد کند، ما یا حقوق بیکاری دهد، افزود: برای تامین منابع ملای آن هم اعلام کردیم یارانه 6 میلیون ثروتمند را قطع کند، اما چرا دولت کار را انجام نداده است؟


ثروتی بیان داشت: در این دو سال بیکاری بیشتر شده و باید دید دولت چه برنامه‌ای برای ایجاد اشتغال دارد؟


نماینده بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم گفت: امسال دولت برای 38 هزار نفر اشتغال در بخش‌های دولتی را در بودجه 94 مخصوصا برای شهرستان‌ها و استانهای محروم و جدید مانند خراسان شمالی قرار داد.


وی تاکید کرد: گاهی اوقات حدود 4000 نفر تفاوت میان نیروی انسانی شاغل و بیکار در دو استان وجود دارد و چرا صندوق توسعه ملی اکنون کارکرد مناسبی ندارد؟ و ما انتظار داریم شما مدافع جامعه بیکاری و مردم در هیئت دولت باشید.


ثروتی تصریح کرد: رئیس جمهور که رئیس هیئت امنای صندوق توسعه ملی است، چرا به استانهای برخوردار تسهیلات داده و به استان‌های محروم تسهیلاتی ارائه نمی‌کنند؟ چرا دولت ابزار کار را در اختیار همه نمی‌گذارد؟ و چرا شما (ربیعی) مدافع حقوق بازنشستگان نیستید؟


نماینده بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم با اشاره به اینکه بارها در کمیسیون تلفیق و صحن بیمه تکمیلی را بیان کردید اما دولت قبول نکرده است، گفت: در مورد همترازی حقوق کارمندان و بازنشستگان چه کاری کرده‌اید؟


وی ادامه داد: اکنون یکسال و نیم از طرح سوال مجلس گذشته است و مجلس برای مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای قانونی را تصویب کرده که هنوز احکام 4500 نفر از آنان صادر نشده است.


ثروتی تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های جامعه بیکاری فقدان مهارت و آموزش فنی و حرفه‌ای است که در استانها و شهرستانها فراموش شده است.


نماینده بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم با اشاره به موضوع پتروشیمی و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و شستا نیز گفت: پتروشیمی خراسان شمالی قبل از اصل 44 بابت مطالبات به سازمان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و فرهنگیان داده شد و در ادامه تعهد دادند که طرح توسعه را در صنعت پتروشیمی انجام دهند که با وجود 300 درصدی سود، این پتروشیمی هنوز دارای مشکل است. 


وی با اشاره به بحث سبد کالا اظهار کرد: قرار بود هر سه ماه یکبار به مددجویان کمیته امداد سبد کالا داده شود، همانطور که در برخی کشورها به 40 میلیون نفر سبد کالا داده می‌شود، اما متاسفانه این سبد کالای 50 هزار تومانی را هم به کارمندان، قضات و غیر نیازمندان دادند.


ثروتی با تاکید بر اینکه وضعیت معیشت مردم به سختی پیش می‌رود، گفت: سفر مقام معظم رهبری و دولت به استان خراسان شمالی انجام شد، اما مصوبات آن هنوز اجرایی نشده است.

موسی‌الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد در پاسخ به بخش دوم اظهارات وزیر کار درباره علت عدم اجرای طرح‌های مصوب دولت گفت: جناب آقای وزیر ما همواره خواستاریم تا شما بطور جدی‌تر از مواضع کارگران در هیئت دولت دفاع کنید. وی با بیان اینکه کنترل تورم همواره با اشتغال‌زایی عملیاتی می‌شود تأکید کرد: معتقدم ما وقتی می‌خواهیم تورم را کنترل کنیم باید به اشتغال‌زایی هم توجه کنیم چرا که تورم تنها با اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری قابل حل است. وی در ادامه با اشاره به انتقاد از عدم برنامه‌ریزی‌های مناسب در کشور بیان داشت: معتقدم در حال حاضر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بلای جان سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها شده است که باید از این کار خود دست بردارند. وی با بیان اینکه عملکرد سازمان برنامه و بودجه منفی است تأکید کرد: در حال حاضر ما عملکرد مثبت و دقیقی از سازمان برنامه و بودجه نمی‌بینیم. ثروتی در ادامه با اشاره به اصل 48 قانون اساسی که به توسعه متوازن مناطق اشاره دارد تأکید کرد: چرا نباید این قوانینی که توسعه متوازن مناطق را مطالبه می‌کنند عملیاتی شود. چرا نباید روی چنین قوانینی که برنامه‌ریزی دقیقی را مطالبه می‌کنند حساب کرد که این خود یکی از نقایص اجرایی قوانین است. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه بیان داشت: معتقدم نمایندگان همواره به دنبال کاهش فقر و رفع رکود در کشور هستند و باید تا بهبودی موارد اشاره شده دست از انتقادات خود به دولت نکشند. ثروتی در پایان خاطر نشان کرد: آقای وزیر قول‌هایی را مبنی بر رفع برخی مشکلات به بنده داده است که امیدواریم این موارد عملیاتی شود چرا که هدف ما از وزیر تنها دادن کارت نیست.

انتهای پیام/



برای دریافت پیامک‌ها و اخبار باشگاه خبرنگاران جوان به کانال تلگرامی ما بپیوندید.














اشتراک گذاری

















۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن