تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804092446




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باید کمتر از دو سال دیگر به سازمان اقتصاد جهانی ملحق شویم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: باید کمتر از دو سال دیگر به سازمان اقتصاد جهانی ملحق شویم
وزیر صنعت، معدن و تجارت امشب 5 دی در برنامه نگاه یک به بررسی آخرین وضعیت ایران در پیوستن به سازمان جهانی تجارت و اقدامات و برنامه های صورت گرفته در این وزارتخانه پرداخت.
 به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت امشب 5 دی در برنامه نگاه یک به بررسی آخرین وضعیت ایران در پیوستن به سازمان جهانی تجارت و اقدامات و برنامه های صورت گرفته در این وزارتخانه پرداخت. 
وی در ابتد در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون سیاست های راهبردی صنعت، معدن و تجارت گفت: سه مولفه اصلی و اساسی در تولید ملی صنعت معدن و تجارت است. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه این سند کلان راهبردی در مرداد ماه منتشر شده و در اختیار عمومی قرار گرفته افزود: از همه صاحب نظران درخواست کرده ایم تا نظرات خود را در این رابطه بیان کنند.  

نعمت زاده با اشاره به اینکه در این سند سیاست های کلی و اهداف عمومی نیز مطرح شده است گفت: اهداف کمی در سه مقطع 2، 5 و 10 ساله نیز مورد طراحی قرار گرفته است. 

** صنعت، معدن و تجارت به عنوان پیشران اقتصاد کشور محسوب می شود 

وی با اشاره به اینکه صنعت، معدن و تجارت به عنوان پیشران اقتصاد کشور محسوب می شود ادامه داد: امیدواریم بتوانیم تا آخر برنامه و اهداف در نظر گرفته شده مان در زمره کشورهای نوظهور قرار بگیریم 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه باید یک درصد ارزش افزوده صنعت جهانی را حفظ کنیم افزود: باید سهم کشورمان را به یک درصد جهانی در ارزش افزوده صنعتی برسانیم. 

نعمت زاده با اشاره به اینکه صادرات غیرنفتی در سال گذشته 63 میلیارد دلار بود خاطر نشان کرد: باید در آخر برنامه ششم توسعه این سهم به 130 میلیارد دلار و در چشم انداز به 180 میلیارد دلار برسد. 

وی با اشاره به اینکه صادرات صنعتی و معدنی 32 میلیارد دلار بود گفت: صادرات غیرنفتی در اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت است به طوری که در بخش معدن سهم ارزش افزوده در کل اقتصاد ملی 1.3 درصد است و باید در چشم انداز به 2.5 درصد برسد. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ارزش افزوده کشورمان در بخش صنعت 16.5 درصد است که در چشم انداز باید به 18.5 درصد برسد. 

نعمت زاده با اشاره به اینکه سال گذشته رتبه کشورمان در فضای کسب و کار 130 و امسال به 118 رسیده است اظهار داشت: باید در چشم انداز رتبه مان در فضای کسب و کار به 60 و یا کمتر برسد. 

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون پیوستن ایران به سازمان اقتصاد جهانی گفت: سازمان تجارت جهانی در ارتقای تولید و تجارت حائز اهمیت است. 


**آمریکا علاقه مند به پیوستن ایران در سازمان تجارت جهانی نیست 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه سازمان تجارت جهانی 20 سال پیش پایه گذاری شده است گفت: برای عضویت تمام اعضا باید رای دهند اما آمریکا علاقه مند عضویت ایران در این سازمان نیست. 

نعمت زاده افزود: رئیس یک کشور به عنوان رئیس کارگروه باید توسط سازمان تجاری باید تعیین شود که در نهایت سوئیس اعلام آمادگی کرد که در نهایت آمریکا مخالفت خود را اعلام کرد.  

وی با اشاره به اینکه با 20 کشور مذاکره داشتیم تا از ایران حمایت کنند افزود: طی مذاکراتی که با دبیر کل سازمان اقتصادی جهانی داشتیم شاهد برخورد مثبت ایشان بودیم.  

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید براینکه سیستم تجاری کشورمان را به روز کرده ایم و آماده انجام مقدمات گفتگوهای دو جانبه هستیم بیان کرد: پیوستن به سازمان تجارت جهانی ملزومت خاص خود را دارد. 

نعمت زاده با اشاره به اینکه سال گذشته با وجود تحریم در کالاهای صنعتی 20 درصد رشد داشتیم گفت: در توافقی که پس از الحاق خواهیم کرد یک سری مستثنیات وجود دارد. 

وی با اشاره به اینکه باید بتوانیم در کمتر از دو سال به سازمان اقتصاد جهانی ملحق شویم ادامه داد: باید در سال 95 شاهد حرکت های خوبی در کل زمینه های اقتصادی باشیم لذا این دولت کار خود را به خوبی آغاز کرده است. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ستاد اقتصادی دولت در کنار تقویت تولید به تحریک تقاضا پرداخته است.
 
 















اشتراک گذاری

















۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن