تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813173238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تماس اشتباهی یک فضانورد با زمین!


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: تیم پیکه، فضانورد انگلیس حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی در تجربه‌ای عجیب و جالب، اشتباهی با یکی از افراد روی زمین از فضا تماس تلفنی برقرار کرد.

به گزارش تراز ، فضانوردان پیش از سفر به فضا باید چندین سال تمرینات سخت را در همه زمینه‌ها از مکانیک مداری و تجربیات علمی گرفته تا روش‌های پزشکی و عملکرد ایستگاه فضایی، پشت سر بگذارند؛ اما بنظر می‌رسد که تیم پیکه حداقل در نحوه شماره‌گیری تلفن تمرینات لازم را نداشته است.

وی در تماسی که قرار بود با خانواده‌اش صحبت کند، بطور اشتباه به تلفن فرد دیگری زنگ زده و گفته بود: الو آنجا زمین است؟

این فضانورد زمانی که متوجه اشتباه خود شد، در پیامی بر روی توئیترش نوشت: من از خانمی که اشتباهی با وی تماس گرفتم عذر میخواهم. این یک مزاحمت تلفنی نبوده و تنها شماره اشتباه گرفته شده بود.

البته تماس‌ها تنها از ایستگاه با زمین نبوده و گاهی از زمین نیز با فضانوردان تماس گرفته می‌شود.

پیکه نزدیک به دو هفته پیش به عنوان اولین فضانورد انگلیسی به ایستگاه فضایی وارد شده و قرار است شش ماه در آنجا به زندگی و انجام آزمایشات علمی بپردازد.

ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال حاضر محل اقامت شش فضانورد شامل فرمانده اسکات کلی (آمریکا)، سرگئی وولکوف (اوکراین)، میخائیل کورنینکو (روسیه)، تیموتی کوپرا (آمریکا)، یوری مالنچنکو (اوکراین) و تیم پیکه (انگلیس) است.

پیکه همچنین قرار است سال آینده همزمان با برنامه دوی ماراتن لندن در فضا بدود.


منبع: ایسنا



زمانبندی انتشار: 5 دى 1394 - 12:34





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن