تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819410924




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت الله جنتی: آنهایی که در فتنه سکوت کردند از مردم نیستند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آیت الله جنتی: آنهایی که در فتنه سکوت کردند از مردم نیستند


خطیب نماز جمعه تهران، افزایش تعداد داوطلبین انتخابات را ابهام انگیز خواند. آنهایی که در فتنه سکوت کردند و یا با عناوین مختلف از آنان حمایت و دفاع کردند، از مردم نیستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسامی شبکه خبر، آیت الله احمد جنتی در خطبه دوم نماز جمعه تهران ضمن تبریک میلاد حضرت رسول (ص) و تولد حضرت عیسی (ع) گفت: امیدوارم پیروان آن حضرت به دستورات او عمل کنند و ضمن کمک به بیچاره ها به کسی ظلم نکنند.
وی افزود: پنجم دی، سی و یکمین سالگرد حضور سپاه در فرودگاه های کشور به دستور امام خمینی (ره) است که آن را گرامی می داریم.
خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به مسئله حجاب و عفاف تاکید کرد: خداوند به برادران ناجا که قاطعانه در مقابل هتک حرمت حجاب ایستاده اند خیر و برکت دهد.
آیت الله جنتی ضمن تبریک هفته وحدت خاطر نشان کرد: این هفته مبارکی است که بین برادران اهل سنت و تشیع ارتباط برقرار می کند و آثار و برکات زیادی دارد.
وی گفت: اگر خدا هر عذابی به روسای کشورهای اسلامی نازل کند حقشان است و آنها باید بلایی را بکشند که اگر در دنیا نشد در آخرت آن را متحمل می شوند.
خطیب نماز جمعه تهران افزود: یک جمعیت 1/5 میلیاردی با این فرهنگ، سابقه تمدن ، تجربه تاریخی و حضور مسلمین در فضاهای استراتژیک و همچنین ذخایر عظیم نفت و گاز هستند که اگر این ذخایر مصرف مردم شود دیگر گرسنه ای باقی نمی ماند و بهره گیری از این ذخایر همگی منوط به داشتن وحدت است.
آیت الله جنتی تصریح کرد: اگر جوامع اسلامی با هم باشند امکان ندارد دشمن به آنها چپ نگاه کند و یا یک مسلمان را بکشد و در جایی اموال مسلمین را غارت کند ولی می بینیم که برخی از سران کشورهای اسلامی یک ساز دیگر می زنند و تسلیم قدرت های استکباری هستند.
وی گفت: این حرف ها درخصوص سران کشورهای اسلامی آب در هاون کوبیدن است و آنها نمی خواهند صدای اسلام، خدا و پیامبر را بشنوند.
آیت الله جنتی با اشاره به مسئله وحدت در داخل کشور افزود: به برکت امام بزرگوار بین شیعه و سنی در داخل کشور هیچ مسئله ای نداریم و همه در کنار هم زندگی می کنند و همه برادرند.
وی گفت: باید اختلافات دیگر را کنار بگذاریم و دسته بندی های سیاسی نباید مطرح شود و باید همه بر سر مسئله فتنه با هم باشیم و آن را محکوم کنیم.
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به حماسه 9 دی و وحدت مردم در آن روز افزود: حضور شما در یک نصفه روز توانست کار فتنه را خاتمه دهد و آن را خاموش کند اما چرا یک سری از افراد سکوت و گاهی از عوامل فتنه دفاع کردند.
آیت الله جنتی گفت: از آنها می خواهیم از مردم جدا نشوند چرا که این مسئله به صلاح کشور نیست.
وی افزود: 9 دی باید ادامه داشته باشد و این همبستگی تداوم یابد و هر جایی فتنه بخواهد برپا شود باید شما مردم در صحنه حضور داشته باشید و آن را خاموش کنید.
خطیب نمازجمعه تهران درخصوص مسئله انتخابات و اهمیت آن گفت: انتخابات عزت اسلام و مسلمین است و این افتخار ماست که در این انتخابات سالم و گسترده همه شرکت می کنند.
آیت الله جنتی افزود: ما مشکل نا امنی نداریم و انتخابات آزاد است و هر کس که بخواهد رأی می دهد.
وی با اشاره به آمار بالای ثبت نام کنندگان در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی ها نمی توانند عبارت عربی را درست بخوانند پس چرا می آیند یک چنین زحماتی را درست می کنند.
خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به مطرح شدن برخی تردیدها درخصوص تأیید صلاحیت ها از سوی مردم افزود: مگر ما قانون  و شورای نگهبان نداریم که این مسائل مطرح می شود مسئله ای که در هیچ جای جهان مرسوم نیست.
آیت الله جنتی گفت: برخی با استناد به سخنان رهبری درخصوص حق الناس بودن تأیید صلاحیت ها آن را اسباب دستشان گرفتند و یک چنین مسائلی را مطرح می کنند.
وی افزود: حق مردم باید رعایت شود و همان طور که مردم انتظار دارند باید افراد خدمتگزار وارد مجلس شوند.
خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به سوابق نوکویاما پژوهشگر ژاپنی تابع آمریکا گفت: این فرد به آمریکایی ها می‌گوید شما باید ولایت فقیه را بزنید و راه آن قانون اساسی است و آنچه که در قوام و دوام ولایت فقیه است شورای نگهبان است که اگر بتوان این رکن را حذف کرد ولایت فقیه را هم در یک رفراندوم می توان از بین برد.
آیت الله جنتی افزود: این پژوهشگر در ادامه می گوید شورای نگهبان هم جز با رد نظارت استصوابی از بین نمی‌رود حالا ببینید آنها که این نظارت را زیر سوال می برند آب به آسیاب چه کسی می ریزند.
وی با اشاره به انتخابات 88 گفت: آنها که می گویند حق الناس در سال 88 از بین رفت در آن سال 40 میلیون رأی دادند و شورای نگهبان و رهبری این حق را حفظ کرد.
خطیب جمعه تهران افزود: شمایی که دلتان می خواهد بروید و در میدان آمریکا بازی کنید روز 22 بهمن مردم جواب شما را خواهند داد.
آیت الله جنتی گفت: به صلاح شما نیست که از مردم جدا شوید و ساز دیگری بزنید و خواهید دید روز 22 بهمن سرتاسر مملکت فریاد مرگ بر آمریکا را بلند سر خواهند داد.
وی افزود: در انتخابات، ما قانون را رعایت می کنیم و متکی به قانون هستیم و اگر در جایی از قانون تجاوز کردیم شما به ما بگویید.   خطبه های اول نماز جمعه   آیت الله جنتی خطیب جمعه تهران در خطبه اول نماز با توصیه خود و دیگران به تقوای الهی سالروز تولد نبی اکرم (ص) را به همه مسلمانان جهان تبریک و تهنیت گفت. امام جمعه موقت تهران با برشمردن برخی از ویژگی‌ها، سنت‌ها و شرایط زندگی اعراب پیش از اسلام گفت: پیامبر اکرم (ص) پس از رسالت خود موجب دگرگونی در جامعه جاهلیت اعراب آن زمان شد. آیت الله جنتی افزود: اعراب جاهلیت در بدترین و سخت‌ترین مکان ها زندگی می‌کردند، آب های گندیده گودال ها را می‌نوشیدند، در میان مارها و حیوانات سمی زندگی می‌کردند، خون های یکدیگر را ریخته و قطع‌ صله رحم می‌کردند، بت پرست بودند و قساوت دل داشتند بطوریکه دختران خود را زنده به گور می‌کردند و در وحشی‌گری محض زندگی می‌کردند. آیت الله جنتی گفت:‌ اما پس از ظهور اسلام و پیامبری پیامبر اسلام این جامعه متحول شد و از آن همه تاریکی به سعادت رسید و این تحول از شق و القمر هم با ارزش تر بود چرا که همان اعراب پس از اسلام دگرگون شدند و خداوند رحمان و رحیم را بجای بت های دست‌ساز خودشان پرستیدند. امام جمعه موقت تهران با شمردن برخی از ویژگی‌های اعراب پس از اسلام گفت:‌ مسلمانان به تبعیت از آموزش های پیامبر، ایثار، بخشش و احترام را در زندگی خود پیاده کردند بطوریکه غذا و آب خود را به نیازمندان انفاق می کردند و علاوه بر انسان ها عدالت در حق حیوانات هم اجرا می‌کردند. او افزود:‌ عرب جاهلیت به برکت پیامبر اسلام به جایی رسید که در جامعه آن زمان نه تنها به انسان ها ظلم نمی‌شد و حتی برای حیوانات هم حق و حقوق هم قائل می‌شدند. خطیب جمعه تهران در پایان خطبه اول نماز با روایت حدیثی از امیر المومنین علی (ع) گفت: ‌حضرت علی (ع) به تازه مسلمانان گفت خداوند پیامبران را فرستاد تا به انسان ها راه هدایت را نشان دهد اما با مبعوث کردن پیامبر اسلام در اصل هدایت کننده به همه عالم را فرو فرستاد.
   


جمعه ۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن