تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819873345




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آلودگی هوای اصفهان در پایان این هفته رفع می شود!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آلودگی هوای اصفهان در پایان این هفته رفع می شود!
مدیرکل هواشناسی استان اصفهان گفت: امروز- چهارشنبه از نظر آلودگی هوا، اصفهان وضعیت خوبی ندارد اما با ورود سیستم بارش زا در روزهای پنجشنبه و جمعه این مشکل مرتفع می شود.
مجید بیجندی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت پیش بینی هواشناسی و وظایف ذاتی این مجموعه در بحث حمل و نقل، اظهار داشت: با انتقاد براینکه متاسفانه هنوز در بخش هواشناسی جاده ای به خوبی عمل نکردیم، گفت: در حال حاضر 3 ایستگاه هواشناسی جاده ای در راه های استان مستقر است. مدیرکل هواشناسی استان اصفهان یادآور شد: هیچ پروازی بدون اطلاعات هواشناسی انجام نمی شود و همچنین هواشناسی جاده ای نیز در بخش جاده ها مورد توجه است.
بیجندی با اشاره به اینکه سه نوع پیش بینی هواشناسی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داریم، بیان کرد: هر چه بازه زمانی پیش بینی ها زیادتر باشد خطا آن بیشتر و هر چه دامنه پیش بینی ها کوتاه تر باشد ضریب خطا، کمتر است.
به گفته وی صحت پیش بینی های کوتاه مدت تا 90 درصد و پیش بینی های فصلی بین 65 تا 70 درصد است.
مدیرکل هواشناسی استان اصفهان درخصوص وضعیت دما نیز، تاکید کرد: در اسفندماه نیز سامانه شمالی سرد از منطقه گذر خواهد کرد اما ماندگار نیست و شرایط کاهش دما یک درجه سانتی گراد نسبت به میانگین بلند مدت در نواحی شمال و شمال غرب استان در ماه های دی و بهمن را شاهد خواهیم بود اما هر چه به اسفند ماه نزدیک می شویم دمای هوا افزایش می یابد.
به گفته وی، سرمای ماندگار برای زمستان امسال پیش بینی نمی کنیم اما شاهد سرمای کوتاه مدت چند روزه در استان هستیم و آلودگی هوا نیز به شدت در اصفهان خواهیم داشت.
بیجندی با اشاره به تغییر اقلیم هوا به که موجب وقوع سیل در تابستان گرمی و آلودگی هوا در زمستان شده، گفت: از ابتدای مهرماه تا 30 آذر ماه 94 میانگین وزنی بارش باران 44.5 میلیمتر بوده که مشابه سال گذشته است.
به گفته وی بیشترین بارش ها در فریدون شهرو کمترین بارندگی ها در ورزنه بوده و متاسفامه در کوهرنگ نیز بارش ها به صورت باران بوده است.
مدیرکل هواشناسی استان اصفهان افزود: میزان بارش ثبت شده کوهرنگ 399 میلیمتر است که نسبت به میانگین بلندمدت 4 درصد و نسبت به سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشتر مناطق استان اصفهان از جمله مناطق مرکزی و جنوب شرقی استان تا آخر آبان ماه تحت تاثیر خشکسالی بودند، اظهار کرد: ۶۰ درصد مناطق استان اصفهان درگیر خشکسالی متوسط و ۱۱ درصد مناطق درگیر دچار خشکسالی شدید هستند همچنین از بُعد جمعیت، ۶۵ درصد جمعیت تحت تاثیر خشکسالی متوسط و ۱۷ درصد دچار خشکسالی شدید و ۱۱ درصد در خشکسالی نرمال قرار دارند.
وی همچنین به پیش بینی بارش های استان در زمستان اشاره کرد و گفت: میزان بارش ها در دی ماه نرمال و یا کمتر از نرمال خواهد بود اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش خواهد داشت.
بیجندی ادامه داد: میزان بارش ها در بهمن و اسفند ماه و همچنین میانگین بلندمدت و سال گذشته نیز کمتر از حد نرمال خواهد بود.




منبع : جوان آنلاين















تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن