تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820860214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سردار سلامي: قدرت موشكي را بر اساس قطعنامه‌ها تنظيم نمي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سردار سلامي: قدرت موشكي را بر اساس قطعنامه‌ها تنظيم نمي‌كنيم
جانشين فرمانده كل سپاه با بيان اينكه توسعه قدرت دفاعي و موشكي را بر اساس پاراگراف‌هاي انشا شده قدرت‌ها قرار نمي‌دهيم، تأكيد كرد: توسعه قدرت دفاعي سپاه تصميمي مستقل و ملي است و ربطي به قطعنامه‌هاي صادر شده ندارد.
جانشين فرمانده كل سپاه با بيان اينكه توسعه قدرت دفاعي و موشكي را بر اساس پاراگراف‌هاي انشا شده قدرت‌ها قرار نمي‌دهيم، تأكيد كرد: توسعه قدرت دفاعي سپاه تصميمي مستقل و ملي است و ربطي به قطعنامه‌هاي صادر شده ندارد.
به گزارش فارس، سردار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در خصوص ورود سپاه به حوزه‌هاي جديد در مبارزه با دشمن مي‌گويد: حوزه‌هاي رسالت و مأموريت سپاه براي دفاع از انقلاب اسلامي فراتر از دفاع نظامي است و ما انقلاب اسلامي را در جبهه و پهنه‌اي بسيار گسترده هم در جغرافيا و هم در نوع جنگ مي‌بينيم.
وي تأكيد كرد: ما بايد بتوانيم نبردها را در جغرافيا، مسافت و اعماق طولاني مديريت كنيم، يعني بايد در اتفاقات، تحولات و بحران‌هايي كه به عنوان مثال در شرق مديترانه وجود دارد، ايفاي نقش كنيم و اين نيازمند قدرت بازيگري است.
جانشين فرمانده كل سپاه گفت: اگر نتوانيم حوادث را در دوردست كنترل كنيم، در مسافت‌هاي نزديك نيز گرفتار خواهيم بود و همه اين موارد باعث مي‌شود پنجره‌هاي سپاه به دانش‌هاي نوين باز و زواياي نگاه سپاه به صحنه‌هاي جديد كاملاً عريض و گسترده شود. وي ادامه داد: در دنياي امروز اگر در رقابت قدرت موفق نباشيم، با مشكل مواجه خواهيم شد، لذا سپاه مجبور است مدام به نوسازي قدرت و توسعه دانش در حد دستيابي به لبه‌ها و خطوط مقدم دانش‌هاي نوين عمل كند. سپاه با تركيب تجربه و انديشه‌هاي مقام معظم رهبري و دانش‌هاي نوين جهان بايد انديشه برترسازي را براي انجام مأموريت‌هاي خود ايجاد كند.
   سپاه در نبردهاي سايبري «آفندي» عمل خواهد كرد
جانشين فرمانده كل سپاه در ادامه اين گفت‌وگو با اشاره به نحوه عملكرد سپاه در نبرد سايبري گفت: دانش سايبري دانشي نيست كه پدافند آن از آفند قابل تفكيك باشد، يعني براي اينكه بتوانيم به خوبي پدافند كنيم بايد به دانش‌آفندي مجهز باشيم. سلامي گفت: عمليات سايبري بيش از آنكه فناورانه باشد به هوشمندي، ‌زيركي و ابتكار عمل انسان متكي است، لذا وقتي ما زيرساخت‌هاي انساني و فناورانه اين جنگ را طراحي و ايجاد مي‌كنيم، به طور طبيعي به هر دو دانش آفندي (هجومي) و پدافندي دست پيدا كرده‌ايم. وي با بيان اينكه عمليات رواني جزء پيوسته‌اي از جنگ نظامي است، گفت: سپاه در زمينه عمليات رواني وسيع و گسترده هم تجربيات گرانقدري دارد و هم موفقيت‌هاي بزرگي به دست آورده و به دانش و بينش اين حوزه دست يافته است. جانشين فرمانده كل سپاه تأكيد كرد: سپاه در عين حال كه بر اصول و قواعد اخلاقي خود پايبند است، عمليات‌هاي رواني را در هر سطحي كه اقتضا مي‌كند هم به شكل عمليات به روز لحظه‌اي، كوتاه مدت و موردي و هم عمليات رواني راهبردي انجام مي‌دهد. سپاه در مقابله با تهاجم سنگين عمليات رواني دشمن داراي موفقيت‌هاي بزرگي است.
   نيروهاي سپاه در سوريه كم نشده است
سلامي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص ادعاي برخي رسانه‌هاي غربي مبني بر كاهش حضور نيروهاي سپاه در محور مقاومت و سوريه گفت: كم و زياد شدن نيرو در هر صحنه‌اي يك امر طبيعي است ولي راهبرد ما در اين زمينه و نقش‌هاي ما در ميدان و عرصه سياست به هيچ عنوان كاهش پيدا نكرده و همچنان بر خطوط، اصول، اهداف و استراتژي‌هاي گذشته خودمان متكي و مستحكم هستيم و نقش‌هاي خودمان را متناسب با نيازهاي صحنه ايفا مي‌كنيم. وي تأكيد كرد: اينكه تعداد حضور مشاوران سپاه در سوريه كم يا زياد مي‌شود، موضوع لحظه‌اي است و ربطي به راهبردهاي دفاعي ندارد، ضمن اينكه كاهشي هم در اين خصوص وجود ندارد.
   قدرت موشكي را بر اساس پاراگراف قطعنامه‌ها
تنظيم نمي‌كنيم
جانشين فرمانده كل سپاه در بخش ديگري از گفت‌وگو با فارس با اشاره به موضوع محدود كردن توان موشكي ايران در توافقنامه‌ها و قطعنامه‌ها گفت: سپاه توسعه قدرت دفاعي خود را بر اساس پاراگراف‌هاي موجود روي كاغذهايي كه توسط قدرت‌ها انشا مي‌شود، قرار نمي‌دهد. توسعه قدرت دفاعي و بازدارنده سپاه بر اساس نيازهاي دفاعي ماست و اين يك تصميم مستقل و كاملاً ملي است و هيچ ربطي به قطعنامه‌هاي صادر شده ندارد. سلامي تأكيد كرد: وظيفه ما توليد قدرت است و در اين زمينه هرگز قطعنامه‌ها را مطالعه نمي‌كنيم و هيچ وقت هم قرار نيست چند پاراگراف، حركت پرشتاب ما را براي توليد و قدرت دفاعي‌مان محدود كند.

منبع : روزنامه جوان















تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن