تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):علم ما به شما احاطه دارد و چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نیست
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820455418




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاد دانشگاه صدا و سیما: مخاطبان امروز رسانه‌ها به خودمختاری رسیده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: استاد دانشگاه صدا و سیما:
مخاطبان امروز رسانه‌ها به خودمختاری رسیده‌اند
استاد دانشگاه صدا و سیما گفت: امروز مخاطبان رسانه‌ها به درجه خودمختاری رسیده‌اند و با ظهور رسانه‌های جدید٬ هر فردی توانایی فرستادن و دریافت خبر و پیام را دارد.

خبرگزاری فارس: مخاطبان امروز رسانه‌ها به خودمختاری رسیده‌اند



به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین٬ محمدقلی میناوند در همایش آینده نگاری تمدن نوین اسلامی که امشب در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین برگزار شد با اشاره به نقش سواد رسانه‌ای در توسعه تمدن اسلامی اظهار کرد: سواد رسانه‌ای شامل بخش‌های مختلفی همچون سواد دیجیتالی است.
وی به بیان روند تغییرات تمدن اسلامی پرداخت و افزود: در دوره‌ای از تاریخ که مرحله اوج گیری و شکل گیری تمدن اسلامی در آن قرار دارد، تمدن‌های برجسته بسیاری در آن زمان و دوره تاریخی مشاهده نمی‌شود.
استادیار دانشگاه صدا و سیما ادامه داد: در دنیای امروز در کنار ترویچ تمدن٬ با یک تهاجم و رویکرد فرهنگی و ظهور اشکال جدید رسانه روبه رو هستیم که این رویکرد در غرب به سمت امور دنیا است.
میناوند عنوان کرد: در روند جامعه امروز امواج عمیق رسانه‌ای همراه است که در چنین فصایی تحقق تمدن اسلامی و ایرانی در راستای تولید قدرت و ثروت امکان پذیر نیست.
وی با بیان اینکه تمدن غرب با مشکلاتی روبه رو شده است که در این راستا در عرصه رسانه‌ای تهاجم فرهنگی از سوی دشمنان وجود دارد٬ بیان کرد: تمدن اسلامی باید در بین اکثریت مردم مورد قبول باشد تا اثرگذاری خود را نشان دهد و جریان‌ساز باشد.
استادیار دانشگاه صدا و سیما اضافه کرد: باید آگاهی و علم چگونگی توانمندسازی مسلمانان عادی در برابر تهاجم فرهنگی را به مخاطبان آموزش داد که سواد رسانه‌ای در این راستا نقش بسیار مهی را ایفا می‌کند.
میناوند تصریح کرد: توانایی و ارزیابی برای نقد و بررسی فضای رسانه‌ای یکی از ضروریت‌های این بخش است و شهروندان مورد نظر یک رسانه باید فصای رقابتی را در این حوزه درک کنند.
وی در بخش دیگری از سخنرانی‌اش در این همایش یک روزه به گسترش فضای رسانه‌ای در دنیای امروز اشاره و اظهار کرد: امروز مخاطبان رسانه‌ها به درجه خودمختاری رسیده‌اند و با ظهور رسانه‌های جدید٬ هر فردی توانایی فرستادن و دریافت خبر و پیام را دارد که معنی استقلال مخاطب در مفهوم امروزی به عنوان مخاطب فعال نیز مطرح می‌شود.
استادیار دانشگاه صدا و سیما مطرح کرد: علم و آگاهی مخاطب یکی از ابزارهای مهم و مورد نیاز پایه‌ریزی و ظهور یک تمدن جدید است. انتهای پیام/77018/ج۳۰

http://fna.ir/HNYJYF





94/09/30 - 23:02





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن