تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804303010




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شمخانی: مصوبه اخیر کنگره آمریکا موجب افزایش سوء تفاهم و بی اعتمادی است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: شمخانی: مصوبه اخیر کنگره آمریکا موجب افزایش سوء تفاهم و بی اعتمادی است


دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار رئیس مجلس سنای فرانسه در تهران تاکید کرد: مصوبه اخیر کنگره آمریکا بر روند اجرای تعهدات متقابل ایران در اجرای برجام تاثیر خواهد گذاشت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبربه نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی در دیدار ژرار لارشه، رئیس مجلس سنای فرانسه،  فضای پسابرجام را زمینه ای مناسب برای جایگزینی گفتگو و مفاهمه به جای خصومت و منازعه عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت صیانت طرفین مذاکره از  دستاورد های آن اظهار داشت: برخی اقدامات و تصمیماتی که اخیر نمونه ای از آن در مصوبه کنگره آمریکا بروز و ظهور یافت به طور قطع موجب افزایش سوء تفاهم و بی اعتمادی می شود و می  تواند تاثیرات جبران ناپذیری را بر روند اجرای تعهدات متقابل در اجرای برجام به دنبال داشته باشد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار رئیس مجلس سنای فرانسه
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به آغاز فصل نوینی در روابط همه‌ جانبه میان دو کشور در فضای پساتحریم اظهار داشت:‌ برداشتن گام‌های مشترک و سازنده برای بازسازی و تقویت اعتماد،‌ سرآغاز شکل‌گیری مناسبات جدید بر پایه احترام متقابل و تأمین منافع  دو ملت است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین با ابراز تاسف از سکوت مجامع جهانی در قبال اعمال خشونت افسارگسیخته ازجانب رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین و همچنین کشتار بیرحمانه مردم مظلوم یمن به دست عمال عربستان سعودی تصریح کرد: نمی‌توان از مبارزه با تروریسم سخن گفت و در قبال رفتارهای غیرانسانی بزرگ‌ ترین مظهر تروریسم دولتی یعنی رژیم صهیونیستی بی‌ تفاوت بود. وی با اشاره به بحران سوریه و اولویت مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات به منظور پیگیری فرایندهای سیاسی در این کشور افزود: حمایت جهانی از دولت قانونی و نیروهای مسلح سوریه برای بازگرداندن امنیت به این کشور مقدمه شکل‌گیری فرایندهای سیاسی مبتنی بر خواست و اراده مردم سوریه است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با ابراز تاسف و همدردی به خاطر کشته شدن جمع زیادی از شهروندان فرانسه در جریان حوادث تروریستی اخیر در پاریس افزود: مقابله با تروریسم که امروز آثار مخرب آن در اروپا، امریکا، منطقه غرب آسیا و بخشی از افریقا، امنیت، ثبات و صلح را به چالش کشیده، نیازمند مشارکتی فراگیر، واقعی و اثرگذار در سطح بین‌المللی است.
شمخانی با انتقاد از برخی کشورها که با اتخاذ سیاست های نادرست و استفاده ابزاری از خشونت علیه دولت‌های قانونی، موجب شکل‌گیری و توسعه گروه‌های تروریستی خطرناک شدند گفت:‌ از میان بردن ریشه‌های شکل‌گیری تروریسم و عوامل تقویت‌کننده و پشتیبان آن اصلی‌ترین اقدام در مسیر از میان بردن تهدید فزاینده تروریسم است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به سوابق همکاری و ظرفیت‌های گسترده دو کشور برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری گفت: آماده همکاری با فرانسه و سایر کشورهای اروپایی در زمینه تبادل اطلاعات و تجربیات در حوزه مبارزه با تروریسم هستیم.
آقای شمخانی، با انتقاد از  پایبند نبودن شرکت‌های فرانسوی به تعهداتشان در گذشته، تجربه‌ اندوزی را لازمه تکرار نشدن موضوعاتی از این دست دانست و اظهار داشت: دو کشور می‌ توانند با بهره‌ گیری هوشمندانه از فضای جدید همکاری، ضمن نوسازی مناسبات اقتصادی موجود، فرصت‌های اقتصادی جدیدی را براساس نیازمندی‌های مشترک تعریف و فعال کنند.
ژرار لارشه، رئیس مجلس سنای فرانسه نیز در این دیدار با تقدیر از پیام همدردی ملت ایران با مردم فرانسه در خصوص حوادث تروریستی اخیر این کشور، گفت: با صراحت اعلام می‌کنم که جمهوری اسلامی ایران مرکز ثبات و تعادل در منطقه غرب آسیاست.
وی با اشاره به تاثیر حوادث پاریس بر افزایش نگاه واقع‌بینانه در دولت و مجلس فرانسه برای استفاده از مجموعه ظرفیت‌های قابل فعال‌سازی در مبارزه با تروریسم افزود: تجربیات و موفقیت‌های ارزنده جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم می‌تواند محور جدیدی برای همکاری‌های سیاسی و امنیتی میان دو کشور باشد.
رئیس مجلس سنای فرانسه با اشاره به اراده سران دو کشور برای توسعه روابط اقتصادی تهران - پاریس و ضرورت تلاش مشترک برای ایجاد زمینه‌های جدید در مناسبات گفت:‌ امیدواریم در سفر رئیس جمهور ایران به پاریس شاهد پایه‌گذاری فصلی جدید در توسعه همکاری‌ها و مناسبات همه‌جانبه میان دو کشور باشیم.


دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن