تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805694189




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجله اروپا و آمریکا/ قطعنامه ۲۲۵۴ می تواند برای سوریه صلح به ارمغان آورد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: مجله اروپا و آمریکا/ قطعنامه ۲۲۵۴ می تواند برای سوریه صلح به ارمغان آورد


عسگرخانی گفت: لابی صهیونیست در هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات آمریکا به یک اندازه سرمایه گذاری می کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نظر سنجی ها در آمریکا نشان می دهد که دونالد ترامپ از حزب جمهوری خواه و هیلاری کلینتون از حزب دموکرات پیشرو انتخابات است.  دکتر عسگرخانی با حضور در برنامه مجله اروپا و آمریکا به پرسش های شبکه خبر در خصوص انتخابات آینده آمریکا و موضع گیری های نامزدهای احزاب آمریکایی پاسخ داد. عسگرخانی در خصوص موضع گیری های ترامپ از حزب جمهوری خواه آمریکا گفت: ترامپ یک ساختار شکن است. این فرد خواسته از منظومه انتخابات آمریکا خارج شود. اگر دقت کنید تمام نمایندگان جمهوری خواه همگی یا سناتور هستند و یا با بروکراسی رسمی آمریکا در ارتباط هستند، اما ترامپ با توجه به اینکه یک تاجر است، از جاده زده بیرون زده است. مثلا خیلی بی پروا الگوهای انتخاباتی را کنار می زند. در مورد قوانین مهاجرت حرف هایی می زند که خودش را با ارزش های آمریکایی درگیر می کند.  
عسگرخانی
  این استاد دانشگاه افزود: این حاکمیت ها هستند که اشخاص را عوض می کنند. از زمان کلینتون، دموکرات ها یکجانبه گرایی را شروع کردند و در زمان جورج بوش ویترین را کامل کردند. خود جورج بوش، شروع کرد به جورج بوش زدایی و او بود که کالین پاول، کاندولیزا رایس را عوض کرد. به همین خاطر این ساختار است که خود را بر اشخاص و افراد تحمیل می کنند. عسگرخانی افزود: سال ها در آمریکا یک چهره مصنوعی و نامناسب از اسلام ارائه کردند. لذا در آینده اگر دیدید چیزی مثل بوکوحرام یا داعش در اندونزی و یا مالزی بوجود آمد، نباید تعجب کنید. نظام آمریکا دوقطبی عمل می کند. یک قطب، یک استراتژی را برای جامعه ترویج می کند و یک حزب، استراتژی دیگری را پیگیری می کند، در نتیجه اجازه نمی دهد جناح سومی به وجود بیاید. آمریکا استراتژی هایی دارد در خصوص استمرار سیاست ها و یک سری استراتژی دارد در خصوص تغییر. استاد دانشگاه تهران در خصوص رئوس برنامه های انتخاباتی این دو حزب آمریکایی نیز گفت: جمهوری خواهان بیشتر بر ممنوعیتی که برای مسلمانان گذاشته اند متمرکز هستند. دموکرات ها بیشتر در بعد اقتصادی و حقوق بشر تکیه خواهند کرد. در بعد اقتصادی با حزب جمهوری خواه چالش دارند. حزب جمهوری خواهان معتقدند که شرکت های چند ملیتی باید باز باشند، مالیات کمتر بدهند و باید شرکت ها ثروت انباشت شده ای داشته باشند و از این شرکت ها، ثروت به سوی جامعه سرازیر شود. اما دموکرات ها درست برعکس این هستند، می گویند ما باید بیشتر از شرکت ها بگیریم. لذا ما می بینیم که شرکت های چند ملیتی همواره از جمهوری خواهان حمایت خواهند کرد. نکته جالب این است که هر دو با یک دیدگاه رئالیستی می آیند، اما در عمل لیبرالی عمل می کنند.   عسگرخانی در پاسخ به این سئوال که در این انتخابات لابی صهیونیست بیشتر از کدام حزب بیشتر حمایت می کنند؟ نیز توضیح داد: اگر سابقه انتخابات را نگاه بکنید، فقط یک رییس جمهور آمریکا بوده که وصیت نامه جورج واشنگتن تبعیت نکرده است. این وصیت نامه این بوده که از هیچ ملتی نفرت نداشته باشید و دیوانه وار هیچ ملتی را دوست نداشته باشید. هر دو حزب از لابی صهیونیست ها تأثیر می پذیرند.   در قسمت دوم مجله اروپا و آمریکا نیز در خصوص سوریه بحث و گفتگو شد.   همه اعضای شورای امنیت بامداد شنبه به وقت تهران به قطعنامه 2254 که گفته می شود، هدفش برقراری صلح در سوریه است، رای مثبت دادند. تعیین یک جدول زمانی برای تعیین یک قانون اساسی جدید در سوریه از اهداف این قطعنامه بوده است. مرادی کارشناس مسایل خاورمیانه در خصوص این قطعنامه و پیامدهای آن به این برنامه توضیحاتی را ارائه کرد.   مرادی در خصوص تفاوت های این قعطنامه با بیانیه های ژنو و وین در خصوص سوریه گفت: مهمترین تفاوتی که قطعنامه 2254 با نشست های پیش از این دارد، در خصوص سرنوشت بشار اسد است. در بیانیه های قبلی یکی از خواست ها رفتن بشار اسد بود ، در حالی که در قطعنامه از این مطلب سخنی گفته نشد. در بیانیه های قبلی در خصوص لیست گروه های تروریستی در سوریه صحبتی به میان نیامده بود اما در قطعنامه شورای امنیت قرار بر این شد که لیستی از گروه های تروریستی با همکاری کشورها انجام شود. این کارشناس مسایل سیاسی در خصوص علت تغییر دیدگاه های برخی کشورها در خصوص سوریه گفت: با حضور ایران، روسیه و نیروهای حزب الله در صحنه میدانی ورق به نفع بشار اسد برگشت.  در حال حاضر پیروزی های ارتش در عرصه میدانی تأثیرات خود را بر مذاکرات سیاسی گذاشت. لذا قطعنامه در خصوص رفتن بشار اسد سکوت کرد.
مرادی تأکید کرد: صحبت از این است که آیا برقراری آتش بس با حضور دو گروه داعش و جبهه النصره امکان پذیر است. باید ترکیه و کشورهای عربی حمایت خود را از این دو گروه قطع کنند. با ادامه حمایت ها امکان دستیابی به صلح و آتش بس بسیار سخت است.
جبهه روسیه، ایران و مقاومت در تلاش هستند در نظم جدید نقش بیشتری داشته باشند. کشورهای غربی به این نتیجه رسیدند که با حمایت از بی نظمی ها و جنگ نقشی در آینده این نظم جدید نخواهند داشت و به پای میز مذاکره آمدند.   لذا می توان گفت بر روی کاغذ قطعنامه نکات مثبت زیادی دارد و می تواند صلح را برای سوریه رقم بزند، اما در عرصه عمل تردیدهای جدی در این زمینه وجود دارد.  
دانلود
 

لینک را کپی کنید


یک شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن