تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): آيا به شما بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، كمك مالى به برادر (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820255129




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس از عنبرآباد گزارش می‌دهد منجلاب زباله‌ها شاهکار شهرداری مردهک + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس از عنبرآباد گزارش می‌دهد
منجلاب زباله‌ها شاهکار شهرداری مردهک + تصاویر
در مدت 12 سال گذشته شهرداری مردهک در شهرستان عنبرآباد چندین نقطه از دشت زیبای روستای نورک را به منجلاب زباله‌ها تبدیل کرده و مسئولان چشم خود را به روی بزرگ‌ترین معضل زیست‌محیطی شهرستان بسته‌اند.

خبرگزاری فارس: منجلاب زباله‌ها شاهکار شهرداری مردهک + تصاویر



به گزارش خبرگزاری فارس از عنبرآباد، در سال 82 روستای بزرگ مردهک تبدیل به شهر شد و در مدت 12 سال گذشته شهرداری مردهک چندین نقطه از دشت زیبای روستای نورک را به منجلاب زباله‌ها تبدیل کرده است.

وقتی سخن از گرفتن پروانه یک واحد گلخانه به میان می‌آید، شهرداری مردهک و محیط زیست شهرستان عنبرآباد اجازه پروانه گرفتن به گلخانه‌های کم‌آلاینده را نمی‌دهند و کشاورزان بی‌شماری در این زمینه قادر به گرفتن مجوزهای تأسیس و بهره‌برداری نشده‌اند و بهانه، آلاینده بودن گلخانه‌ها است، اما 12 سال است، چشم خود را به روی بزرگ‌ترین معضل زیست‌محیطی شهرستان بسته‌اند. محل تلاقی زباله‌ها و آب فراوان برکه مصنوعی در یک مکان از آنجایی که شهر مردهک در حال توسعه به سمت روستای نورک است و باید این توسعه در چشم‌انداز 25 ساله در نظر گرفته شود، زباله‌های شهرداری مردهک در جهت توسعه شهر به حال خود رها شده و هر روز بیشتر می‌شوند.

خاک‌برداری زمینی به بزرگی بیش از دو هکتار برای جاده‌سازی مکانی را به وجود آورده است که با بارندگی‌های خوب پاییز 94 تبدیل به برکه‌ای مملو از آب شده است و جالب‌تر اینکه این مکان محل تلاقی زباله‌ها و آب فراوان برکه مصنوعی شده و روی زون آبی شهر مردهک قرار دارد که تمام آلودگی‌های ممکن را به آب‌های زیرزمینی شهر وارد می‌کند.

با توجه به اینکه 6 ماه از سال این مکان آب دارد، حیوانات وحشی و اهلی نیز این مکان را به‌عنوان آبشخور خود انتخاب کرده‌اند و آب‌های آلوده را وارد چرخه خوراکی حیوانات و در نهایت وارد چرخه غذایی انسان‌ها می‌کنند که بدون شک بیماری‌های عفونی خطرناکی زیست‌بوم‌های منطقه را با این شرایط تهدید خواهد کرد. انتخاب مکان دفن زباله‌های شهری کاری زمان‌بر است  توجه به بهداشت و سلامت عمومی، فاصله شهر تا محل دفن، سطح زمین مورد نیاز، توپوگرافی منطقه، مطالعات هیدرولوژی و زمین‌شناسی جایگاه، قابلیت دسترسی به خاک پوششی مناسب، رعایت جهت بادهای غالب، زهکشی محل دفن، هزینه‌ها و استفاده‌های آتی از زمین شهری و توجه خاص هر طرح جامع توسعه از جمله فاکتورهای مورد توجه در دفن زباله است. و همچنین اداراتی که باید در انتخاب این مکان‌ها صاحبنظر باشند، شامل حفاظت محیط زیست، بهداشت محیط، سازمان آب منطقه‌ای، سرجنگل‌داری، کشاورزی و منابع طبیعی و نیز با تشریک مساعی شهرداری‌ها است.

حال این سئوال باقی است که کدام یک از ادارات فوق اصلی‌ترین عامل ارزش‌گزاری به طبیعت و محیط زیست و در نهایت سلامتی شهروندان مردهکی و حیوانات منطقه، انتخاب مکان مناسب برای دفن زباله‌های شهر مردهک را مهم دانسته و در طول 12 سال اقدامی در این زمینه انجام داده‌اند. رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عنبرآباد در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: انتخاب مکان دفن زباله‌های شهری کاری زمان‌بر است و یک اکیپ ویژه در حال پیگیری این مهم است تا مکان مناسب برای آن انتخاب شود.

اما با توجه به اهمیت این موضوع هیچ‌گونه بهانه‌ای در مدت زمان 12 سال پذیرفته نیست و هنوز زباله‌های شهر مردهک به صورت سنتی سوخته می‌شود و دود حاصل از آن برای ساعت‌ها دشت روستای نورک و مردهک را مملو از آلودگی‌های تنفسی می‌کند. انتهای پیام/80007/ک20/

http://fna.ir/2BCGYX





94/09/29 - 10:19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن