تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى‏خواهد خداوند او را از زبانيه (فرشتگان عذاب) نوزده‏گانه برهاند، بسم الل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802452505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طلاق عامل 26 درصد از مراجعان به کمیته امداد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: طلاق عامل 26 درصد از مراجعان به کمیته امداد
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران گفت: از هر مراجعه به کمیته امداد 4 مورد آن به علت طلاق است که درنتیجه 26 درصد مددجویان کمیته امداد را تشکیل می‌دهد.


به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن ولیئی رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران در پنجمین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی استان تهران که امروز( شنبه) در محل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: با گذشت 38 سال از تشکیل کمیته امداد شاهد بروز پدیده‌های اجتماعی مانند زنان سرپرست خانواده و کارتن‌خواب هستیم.


وی افزود: رسیدگی به محرومان و نیازمندان مبانی زیادی دارد و در تمام ادیان به آن اشاره شده است چرا که فقر و جلوه‌های آن بسیار ناخوشایند است و در 7 بند قانون اساسی نیز رسیدگی به نیازمندان تاکید شده است.


رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با اشاره به این که ریشه‌کنی فقر از راهبردهای اصلی کمیته امداد است بیان کرد: در این راستا هم در داخل و هم خارج از کشور در حال فعالیت هستیم و کمیته امداد به این منظور در 7 کشور جهان از جمله لبنان، عراق، تاجیکستان، افغانستان دارای دفتر است.


ولیئی گفت: الزاماتی برای ریشه‌کنی فقر وجود دارد که نیازمند مشارکت‌های اجتماعی است و دوام و بقای هر حکومتی بر پایه عدالت بنا شده است.


وی با اشاره به اینکه در تعیین عوامل موثر در بروز فقر هیچ دستگاهی وارد کار نشده است، گفت: علی‌رغم این‌که این وظیفه برعهده وزارت کار است ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.


رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران افزود: خیلی از افراد سوال می‌کنند که چرا کمیته امداد در حال توسعه است که باید پاسخ داد این نهاد هیچ نقشی در تولید فقر ندارد و کم‌کاری دستگاه‌های دیگر است که تولید فقر می کند.


ولیئی تصریح کرد: از هر مراجعه به کمیته امداد 4 مورد آن به علت طلاق است که درنتیجه 26 درصد مددجویان کمیته امداد را تشکیل می‌دهد.


وی افزود: کمیته امداد بزرگ‌ترین نهاد حمایتی در جهان اسلام است که 60 درصد اعتبارات آن دولتی و بقیه آن از فعالیت‌های اقتصادی و کمک‌های مردمی تامین می‌شود.


رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با بیان این که در تلاش هستیم کمک‌ها از پرداخت مستقیم پول به دریافت خدمات تصویب شود، بیان کرد: از جمله حمایت‌های کمیته امداد حمایت‌های کالایی، بیمه و خدمات درمانی است و سعی داریم کمک‌ها رابه صورت نقدی کاهش دهیم.


ولیئی گفت: از جمله انتقاد‌هایی که به کمیته امداد می‌شود مربوط به صندوق‌های صدقات سطح شهر است که این صندوق‌ها مربوط به 20 سال گذشته است اما امروزه خیرین می توانند از طریق دستگاه‌های زیر پل، کارت‌خوان‌ها و شماره تلفن 7355 در استان تهران صدقاتشان را پرداخت کنند.


وی ادامه داد: در استان تهران 83 هزار خانواده از خدمات موردی کمیته امداد در 6 ماهه نخست سال استفاده کرده‌اند و 70 هزار خانواده که شامل 133 هزار نفر می‌شوند از مددجویان دائم این نهاد حمایتی را شامل می‌شوند.


رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران گفت: 52 هزار سرپرست زن خانواده و 8 هزار کودک یتیم مددجوی این نهاد هستند که 60 هزار خیر به آن‌ها کمک می‌کنند و ماهیانه حدود 3ونیم میلیارد تومان به حساب مددجویان واریز می‌کند .


ولیئی با اشاره به این‌که 670 هزار صندوق صدقه در استان تهران وجود دارد ،افزود: خیرین طی 6 ماه نخست سال 20 میلیارد تومان در این صندوق‌ها پول واریز کرده‌اند.


وی اضافه کرد: بودجه کمیته امداد 42 میلیارد تومان است که 372 میلیارد تومان از فعالیت های اقتصادی، 118 میلیارد تومان از طریق دولت و 106 میلیارد تومان از طریق بانک‌ها تامین شده است.


رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با اشاره به این‌که یک و هشت دهم از جمعیت استان تهران تحت پوشش کمیته استان تهران هستند، گفت: 45 درصد از مددجویان این نهاد به علت فوت سرپرست و  26 درصد به علت طلاق مددجوی کمیته امداد شده‌اند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام / 





اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

300 دختر یتیم لباس عروس به تن می‌کنند
سايه تكدی‌گری بر تصوير روشن پايتخت/ درآمدهای میلیونی و محرمانه گدایان!
فتاح: کار کمیته امداد رسیدگی به اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی نیست
با امداد رسانی حقوقی می توان از شمار مددجویان امداد کاست
باهنر: شاخص‌های آسیب‌های اجتماعی در جامعه در نقطه بحرانی قرار دارد
جو ناآرام بهزیستی و کمیته‌ امداد؛ آیا توان‌بخشی تنها نگرانی بهزیستی است؟
رمز موفقیت کمیته امداد در کاهش نرخ طلاق چیست؟
کمیته ای که فقط یک درصد از ازدواج ها به جدایی منجر می‌شود
10درصد مددجویان کمیته امداد را خانواده های طلاق تشکیل می دهند





۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن