تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820356267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفر غیرمترقبه وزیر دفاع آمریکا به افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سفر غیرمترقبه وزیر دفاع آمریکا به افغانستان
کد خبر: ۵۵۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰ - 18 December 2015


اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در سفری از پیش اعلام نشده وارد افغانستان شد و پس از ورود به این کشور به پایگاه نیروهای آمریکایی در بگرام رفت.


به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، وی برای بررسی اوضاع امنیتی شکننده امنیتی به افغانستان سفر کرده و پیش از سفر به این کشور، توقفی در بغداد نیز داشته است.


وزارت دفاع آمریکا دو روز قبل، گزارشی از وضعیت امنیتی افغانستان به کنگره ارایه کرد و گفت که مقاومت و انعطاف ناپذیری طالبان، وضعیت امنیتی در این کشور را شکننده کرده است.


در گزارش وزارت دفاع آمریکا آمده است که امنیت افغانستان از ناحیه گروه های طالبان، القاعده و داعش مورد تهدید قرار گرفته است.


وزارت دفاع آمریکا در این گزارش مدعی شده که با کاهش نقش نظامیان آمریکا و نیروهای خارجی در افغانستان، طالبان جسورتر شده و راهبرد حمله به نظامیان افغان را برای کسب موقعیت های بهتر، انتخاب کرده اند.


گروه طالبان نیز با انتشار گزارشی از وضعیت امنیتی افغانستان در ماه نوامبر میلادی مدعی شد که این گروه در این ماه توانسته چندین شهرستان در استان های مختلف را تصرف کند.


این گروه در روزهای گذشته با حمله گسترده به استان هلمند واقع در جنوب افغانستان، قصد تصرف این استان را داشت، اما نیروهای امریکایی برخلاف توافق نامه امنیتی که می بایست در نبردها تنها نقش مشورت به نظامیان افغان را ایفا کنند، وارد جنگ شد و مانع تصرف طالبان شد.


احتمال می رود سفر وزیر دفاع امریکا به افغانستان در ارتباط با حضور دوباره نیروهای امریکایی در نبردها صورت گرفته باشد.























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن