محبوبترینها
مزایای آستر مدول الیاف سرامیکی یا زد بلوک
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1854208507
آیت الله العظمی وحید خراسانی: در عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) افراط معنا ندارد
واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: آیت الله العظمی حسین وحید خراسانی در جمع خادمان فاطمی در دفتر ایشان اظهار داشتند : مردم را به عظمت عاشورا آشنا کنید. سید الشهدا (ع) را آنچنان که در بیان رسول خدا هست، به مردم معرفی کنید، تا یک عده عوام نگویند که این ها افراط درعزاداری است. آنچه مردم در عزاداری برای او انجام بدهند، همه تفریط است. این عزا افراط ندارد. ایشان افزودند:فقیه، میرزای نائینی است. او کسی است که اساطین فقها بر کلمه به کلمه رساله " لباس مشکوک" او دقت می کنند، همچو کسی صریح فتوایش این است " اگر در عزای حسین بن علی به سینه زنجیر و تیغ بزنند و خون بیاید، هیچ اشکالی ندارد. عظمت مصیبت چنان است که بکی علیه ما یری وما لا یری، بنابراین زنجیر زدن من و سیاه شدن تن من، کجا به گرد این مصیبت می رسد. الهی! به خون پاک آن حضرت به ما معرفت بده. به گزارش دفتر آیت الله العظمی وحید خراسانی،ایشان افزودند:هر کسی به کاری که مشغول است، باید آن کار را بشناسد. شناخت، کار ساده ای نیست . هم مبدأ هم منتهی هم وسط باید کاملا شناخته بشود. هر چه هست در قرآن است. " أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا کَلِمَهً طَیِّبَهً کَشَجَرَهٍ طَیِّبَهٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ ، تُؤْتِی أُکُلَهَا کُلَّ حِینٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا ". این آیه طریق معرفت را بیان می کند. درخت وقتی شناخته می شود که هم اصل، هم فرع، هم ریشه، هم تنه و شاخه و هم ثمر و میوه روشن بشود. آقایان شغلشان تبلیغ است. این کلمه باید کاملا تعریف بشود. مبلغ یعنی چه؟ تبلیغ یعنی چه؟ قاعده این است: در معرفت هم باید اصل را شناخت هم فرع را هم ثمر را. اصل تبلیغ، فرع تبلیغ، میوه تبلیغ باید معلوم بشود، بعد هر کسی کار خودش را بشناسد. قضیه عاشورا قابل بیان و ادراک نیست آیت الله العظمی وحید خراسانی افزودند:بعضی قضایا هم قابل درک است هم قابل بیان و بعضی قابل درک هست اما بیان، قاصر است؛ بعضی قضایا لا یدرک و لا یوصف، نه قابل درک است، نه قابل وصف است. آن قضیه ای که لا یدرک ولا یوصف، اگر مدرک جبرئیل امین باشد، بیان، بیان امین وحی خدا باشد، هم قاصر است از درک، هم عاجز است از وصف؛ و آن قضیه سید الشهدا است، لا تدرک ولا توصف. حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است این مرجع تقلید در ادامه خاطرنشان کردند:بهت انگیز است! ما هرگز نرسیدیم، بفهمیم، درک کنیم عظمت مطلب را. معراج به قدری مهم است که خدا یک سوره در قرآن به نام سوره اسرا نازل کرده. این دقایق باید ملاحظه بشود: هرجا در طلیعه کلام خدا، سبحان است، آنجا باید عقل متمرکز بشود. این سوره مصدر است به سبحان. " سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى ". بعد از مسجد اقصی تا کجا؟ تا جایی که دَنَا فَتَدَلَّى، رسید به قَابَ قَوْسَیْنِ أَوْ أَدْنَى؛ بعد آنجا سربلند کرد، دید دو کلمه نوشته شده. عقل اینجا مات است: شب معراج، آن هم مقام قَابَ قَوْسَیْنِ أَوْ أَدْنَى که جبرئیل فرو ماند و او رفت، آنچه دید این بود: إن الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه. این دو کلمه بر عرش بود. آیت الله العظمی وحید خراسانی افزودند:اولا مصباح الهدی یعنی چه؟ هدایت را باید فهمید، بعد مصباح آن هدی. آیه نور را بخوان: مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکَاهٍ فِیهَا مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ فِی زُجَاجَهٍ. در آیه نور یک مشکات است، در آن مشکات دو مصباح است: یک مصباح بی الف و لام، یک مصباح با الف و لام. باطن آن مشکات کیست؟ صدیقه کبری فاطمه زهرا. مصباح اول حسن بن علی است، مصباح دوم حسین بن علی. ان الحسین مصباح الهدی ریشه اش در آیه نور است. این قضیه لا تدرک و لا توصف. روز اول که به دنیا آمد. چه کرد؟ رفت قنداقه به عرش. روز اولش این بود؛ روز آخر چه کرد؟ رفت با سر تا حرم کبریا. آنجایی که ارجعی إلی ربک راضیه مرضیه. این است که لا تدرک ولا توصف. زیارت سیدالشهدا آرزوی انبیا و فرشتگان است ایشان تصریح کردند:یک روایت است این روایت سندش صحیح است. روایتی که سند، صحیح باشد، آن هم تصحیح دو قسم است: تصحیح متأخرین، تصحیح قدما. اگر روایت سندش به تصحیح دو نفر: یکی شیخ طوسی- شیخ الطائفه در فهرست- یکی نجاشی در رجال؛ آن حدیث کاری می کند که مثل شیخ انصاری فقیهی، دست از احتیاط فقهی بردارد، فتوای صریح بدهد. اهل فن می دانند، دو اصل احتیاط است: یکی اصاله الاحتیاط اصولی: " قف عند الشبهه فإن الوقوف عند الشبهات خیر من الاقتحام فی الهلکات". یکی احتیاط فقهی در نفوس، در اعراض. مثل شیخ با این سند دست از احتیاط فقهی در فتوا بر می دارد، آن حدیث صحیح السندی که کتابی لازم است در شرحش، آن هم بعد از کتاب، باز لا تدرک عمقش، متن حدیث این است: ما من ملک مقرب و لا نبی مرسل...- شما اهل فضل اید خوب دقت کنید- "ما من ملک مقرب": جبرئیل، میکائیل، اسرافیل، "و لا نبی مرسل": موسی بن عمران کلیم الله ، عیسی بن مریم روح الله ، ابراهیم خلیل الله... الا این که حاجتشان به درگاه خدا این است... حالا فکر کنید حاجت ابراهیم!! کیست ابراهیم ؟ ابراهیم را می شناسید. وَإِذِ ابْتَلَى إِبْرَاهِیمَ رَبُّهُ بِکَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّی جَاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِمَامًا. ابراهیم این است. آن وقت حاجتش این است که خدا به او اذن بدهد، برود به زیارت قبر حسین بن علی. این جاست که کمیت فقه فقها، عقل حکما لنگ است. مگر تحت آن قبه چه خبر است؟ هر چه هست آنجاست. چه کرد؟ کاری کرد که کلید درگاه خدا فقط زبان اوست. این مرجع تقلید افزودند :ابوحمزه ثمالی...- این قضیه را دقت کنید - ابوحمزه ثمالی از حواریون حضرت زین العابدین است، از ارکان فقه و روایت است، خود معرفت این رجُل در نهایت دقت است . در حکومت آل مروان که ممنوع بود زیارت قبر آن حضرت؛ شبها بار سفر می بست، روزها مخفی می کرد خودش را. رسید به کربلا. نیمه شب عازم شد برای تشرف. تا خواست وارد بشود، یکی دست گذاشت به سینه اش، گفت: حق ورود تا اذان صبح نداری. بعد رفت مدتی، باز برگشت، همان شخص پیدا شد، گفت: احدی از جن و انس امشب حق ورود به این آستانه را ندارد. گفت تو که هستی که مانع من شدی آن هم در این خوف و خشیت؟ گفت: من از ملائکه موکّل بر این قبرم. پرسید: چرا نمی گذاری من مشرف بشوم؟ من از اصحاب خاص امام زین العابدین ام. گفت: می شناسم، می دانم ولی آنچه ما اطلاع داریم... - اینها عقل را مبهوت می کند، قرآن را بخوانید، ببینید موسی بن عمران کیست؟ "وَنَادَیْنَاهُ مِنْ جَانِبِ الطُّورِ الْأَیْمَنِ وَقَرَّبْنَاهُ نَجِیًّا"... "وَکَلَّمَ اللَّهُ مُوسَى تَکْلِیمًا "." کَلَّمَ اللَّهُ مُوسَى" اما " تَکْلِیمًا". این مفعول مطلق تمام مفسرین را متحیر کرده. "کَلَّمَ اللَّهُ مُوسَى تَکْلِیمًا"- گفت: امشب این حرم قرق موسی بن عمران است، سالهاست موسی حاجتی دارد، امشب خدا اجازه داده، کنار این قبر بیتوته کند، حاجتش برآورده بشود. کیست سیدالشهدا؟ عرشیان و خلائق از آنچه بر سیدالشهدا علیه السلام رفت، لرزیدند و گریستند ایشان اظهار داشتند:صدوق در من لا یحضر... من لا یحضر کتابی است که صدوق با مسلک شیخش، ابن ولید، در حدیث، می گوید: آنچه در این کتاب است بین من و خدا حجت است. در من لا یحضر خود شیخ صدوق، رأس المحدثین، محمد بن علی بن بابویه، نص کلامش این است: من اکتفا می کنم به این زیارت چون اصح زیارات است. آن وقت زیارت چیست؟ أشهد... أشهد... شهادت می دهم برای خون تو اقشعرت... اقشعرار حالت خاصی است. اقشعرت أظلة العرش مع أظله الخلائق. الخلائق جمع محلی به ال است. اظله تمام آفریدگان خدا با اظله عرش، برای خون تو اقشعرت. بعد جمله دوم که محیر العقول است: بکی علیه ما یری وما لا یری. آنچه دیده می شود آنچه دیده نمی شود، قابل دیدن نیست، همه برای تو گریه کردند. این قضیه لا تدرک ولا توصف. کجا قابل وصف است؟ شبی که بین راه خطبه خواند، جمله ای که فرمود، این است: من کان فینا باذلا مهجته ، موطنا على لقاء الله نفسه فلیرحل معنا فإنی راحل مصبحا إن شاء الله. آن کس که در ما خون دلش را می بازد و برای ملاقات خدا، خود را آماده کرده با ما حرکت کند. روز عاشورا دعایی خواند: بِحَقِّ یسَّ وَالقُرآنِ الَکریم وبحق طه وَالقُرآنِ الَعَظیمِ یا مَنْ یَقْدِرُ عَلى حَوائِجِ السّائِلینَ یا مَنْ یَعْلَمُ ما فی الضَّمیرِ یا مُنَفِّسا عَنْ المَکْروبینَ یا مُفَرَجاً عَنْ المَغْمومینَ ، یا راحِمَ الشَیْخِ الکَبیرِ یا رازِقَ الطِفْلِ الصَغیرِ. بعد روز چه کرد؟ کاری کرد که آن کار جز خدا احدی نمی تواند به کنه کار برسد الا آن کسی که مأموریتی یافت، خدا یک قاروره به او داد، او کیست؟ ام سلمه گفت : عصر روز عاشورا خواب دیدم رسول خدا را ، هم سر برهنه، هم پا برهنه. قلب عالم امکان، اشرف کائنات، سر برهنه، پا برهنه، غبارآلوده، گرد و خاک بر سر و صورتش نشسته. یک شیشه خون به دستش بود، پرسیدم :یا رسول الله! چه خبر است؟ فرمود: خدا این قاروره را به من داد، رفتم کنار گودال قتلگاه ...- از این روایت روشن می شود: آن وقتی که سر بریده شد، پیغمبر کنار آن سر بریده بود- آن خون گلو را گرفتم، الان می برم به عرش. امام ششم فرمود: آن قاروره را، آن شیشه خون را، برد، به طاق عرش گذاشت. تا قیامت کبری آن طاق می لرزد. این است خون او. در عزاداری بر سیدالشهدا افراط معنا ندارد مردم را به عظمت عاشورا آشنا کنید. سید الشهدا را آنچنان که در بیان رسول خدا هست، به مردم معرفی کنید، تا یک عده عوام نگویند: این ها افراط در عزاداری است. آنچه مردم انجام بدهند، همه تفریط است. این عزا افراط ندارد. فقیه میرزای نائینی است. میرزا کیست؟ رساله لباس مشکوک میرزا را اساطین فقها کلمه به کلمه رویش کار می کنند. نص فتوای او این است که برای حسین بن علی اگر بزنند به سینه زنجیر، تیغ، خون بیاید هیچ اشکال ندارد. فقیه این است. عظمت مصیبت این است: کسی که بکی علیه ما یری وما لا یری، زنجیر زدن به پشت من و تو، سیاه بشود، کجا به گرد این مصیبت می رسد. الهی به خون پاک آن حضرت به ما معرفت بده. کیست او؟ آن کسی که... خاتمه محشر چیست؟ آن روزی که تمام انبیا، همه می گویند: وانفسا! آن روزی که یک نفر می گوید: وا أمّتاه. بقیه پیغمبران فریاد وانفسا می زنند. خاتمه محشر چیست؟ خاتمه محشر یک کلمه است، آن کلمه این است:- حدیث صحیح السند است- صدیقه کبری سر از قبر برمی دارد، آن وقتی که تمام اهل محشر گرفتارند، می رود تا پای قائمه عرش خدا. بعد که آنجا رسید، یک پیراهن پاره، خون آلوده، روی سرش گرفته. جبرئیل نازل می شود، می گوید: یا فاطمه! خدا به تو سلام می کند، می گوید: این پیراهن را از روی سر بردار، آنچه می خواهی بخواه. این است پیراهن او. اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه، فی هذه الساعة وفی کل ساعة ولیا وحافظا وقائدا وناصرا ودلیلا وعینا حتی تسکنه أرضک طوعا وتمتعه فیها طویلا. اللهم لا تفرق بییننا و بینه أبدا وأصلح کل فاسد من امورا لمسلمین پرهیز از تحریک احساسات سایر اقوام و مذاهب درادامه این همایش، حجت الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات با قرائت حدیث: رحم الله من أحیی أمرنا (خداوند هرکسی که امر ما اهل بیت را احیاء می کند رحمت نماید ) تأکید کرد : جاذبه، در کلام اهل بیت (ع) است و حرکت دینی زمانی مؤثر است که با حکمت، عقلانیت و موعظه حسنه باشد. وی با تأکید بر لزوم پرهیز از تحریک احساسات سایر اقوام و مذاهب، سخنان حضرت زهرا (س) را آموزنده دانست و افزود: هنگامی که ام سلمه از حضرت زهرا می پرسند: چگونه صبح کردید؟ پاسخ دادند: اصبحت بین کمد و کرب فقد النبی و ظلم الوصی(در میان رنج و سختی صبح کردم، پیامبر از دست رفت و به وصی او ستم شد) و در خطبه فدکیه، امامت اهل بیت را مانع تفرقه بیان فرمودند. وزیر اطلاعات با گرامیداشت یاد علامه امینی، دفاع علمی و منطقی ایشان از امیرالمؤمنین و زهرای اطهر (س) را برای همگان ، درس آموز دانست. دسته های عزاداری ایام فاطمیه درحال رشد است همچنین حجت الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با ارائه گزارشی از فعالیت هیات های مذهبی و گستردگی آن در سطح کشور، تأکید کرد: اگر با رعایت ضوابط بیان شده از سوی اهل بیت (ع) مسائل دینی و حتی مباحث مورد اختلاف بیان شود، موجب اقناع مخالفان مذهب خواهد شد. وی بااشاره به این که سال ها قبل از حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی پرچم عزاداری فاطمیه را دریافت کردم که در هیات های کشور توزیع شد، افزود: امروز پس از چند سال، رشد و عمق یافتن دسته های عزاداری ایام فاطمیه را شاهد هستیم . دراین همایش، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و حضرات آیات و حجج اسلام حسن صافی گلپایگانی، رضا استادی، احمد مروی نماینده دفتر مقام معظم رهبری، علوی بروجردی، سیدجواد شهرستانی، محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس، سیدعلی غروی، جعفر تبریزی و جمعی از شخصیت ها و مسئولان و فضلای حوزه علمیه قم حضور داشتند.
چهارشنبه ، ۲۵آذر۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]
صفحات پیشنهادی
گزارش تصویری(15) حضور دکتر لاریجانی در مراسم عزاداری بیت حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی
دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم عزاداری بیت حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی حضور یافت عکس محسن نوروزی فردمتن خبر نداردشنبه ۲۱آذر۱۳۹۴جلسه هماهنگی ایام فاطمیه در بیت آیتالله وحید خراسانی
جلسه هماهنگی ایام فاطمیه در بیت آیتالله وحید خراسانی شب گذشته نشست هماهنگی برگزاری ایام فاطمیه س در حسینه آیت الله وحید خراسانی با میزبانی این مرجع تقلید برگزار شد به گزارش سرویس دینی جام نیـوز نشست هماهنگی برگزاری ایام فاطمیه س شب گذشته با حضور علی لاریجانی سیدمحمودهمایش فاطمیه با سخنرانی آیتالله وحید خراسانی برگزار شد
با حضور لاریجانی همایش فاطمیه با سخنرانی آیتالله وحید خراسانی برگزار شد شناسهٔ خبر 3001152 - چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸ ۴۶ استانها > قم قم - همایش فاطمیه با سخنرانی آیتالله العظمی وحید خراسانی و حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و شخصیتهای کشوری و حوزوی در قم برگزار شد به گزارشحضور دکتر لاریجانی در مراسم عزاداری 28 صفر بیت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی
به گزارش خبرگزاری خانه ملت دکتر علی لاریجانی که به قم سفر کرده است امشب پنجشنبه 19 آذر در مراسم عزاداری و روضه خوانی بیت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید که به مناسبت سالروز رحلت حضرت محمد ص و سالروز شهادت امام حسن مجتبی ع برگزار شد حضور یافت پایان پیجلسه ویژه برخی مقامات نظام در بیت آیتالله وحید خراسانی
جلسه ویژه برخی مقامات نظام در بیت آیتالله وحید خراسانیتاریخ انتشار چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱ ۲۴ همایش فاطمیه با سخنرانی آیتالله وحید خراسانی و حضور رئیس مجلس شورای اسلامی وزیر اطلاعات رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و شخصیتهای کشوری و حوزوی در قم برگزار شد به گزارشحضور لاریجانی در مراسم عزاداری 28 صفر بیت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی
خبرگزاری میزان - رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم عزاداری و روضه خوانی بیت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی حضور یافت به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از خانه ملت علی لاریجانی که به قم سفر کرده است امشب پنجشنبه 19 آذر در مراسم عزاداری و روضه خوانی بیت آیت الله العظمی صاهمایش فاطمیه با سخنرانی آیت الله وحید خراسانی برگزار شد
قم - همایش فاطمیه با سخنرانی آیت الله العظمی وحید خراسانی و حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و شخصیت های کشوری و حوزوی در قم برگزار شد به گزارش خبرنگار مهر در همایش فاطمیه که شامگاه سه شنبه در حسینیه آیت الله العظمی حسین وحید خراسانی برگزار شد علاوه بر سخنرانی این مرجع تقلید حجت ااختتامیه همایش فاطمیه با سخنرانی آیت الله وحید خراسانی در قم برگزار شد
همایش فاطمیه با سخنرانی آیت الله وحید خراسانی و حضور رئیس مجلس شورای اسلامی وزیر اطلاعات رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و شخصیت های کشوری و حوزوی در قم برگزار شد به گزارش شیعه نیوز همایش فاطمیه با حضور آیت الله وحید خراسانی مرجع تقلید شیعیان علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامیحضور لاریجانی در مراسم عزاداری حسینیه آیتالله مکارم شیرازی
جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲ ۳۹ رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم عزاداری و روضهخوانی حسینی آیتالله العظمی مکارم شیرازی و آیتالله الهی حضور یافت به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا دکتر علی لاریجانی که به قم سفر کرده است صبح روز جمعه 20 آذر در مراسم روضهخوانی وگفتوگو با مولف کتاب «روایتی از زندگی و زمانه حضرت آیتالله سید علی خامنهای»/1 برخی در کتاب رهبری د
گفتوگو با مولف کتاب روایتی از زندگی و زمانه حضرت آیتالله سید علی خامنهای 1برخی در کتاب رهبری دنبال عکس خودشان هستند دعا میکنم کتاب دچار نگاه بولتنی نشود توصیه رهبری به حزباللهیها قبل از انتخابات92خیلی مقامات میآیند این کار را میبینند میروند دنبال عکسهای خودشان میگوید-
گوناگون
پربازدیدترینها