تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820864630




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گفتمان اعتدال، ضرورت فردای ایران اسلامی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، گفتمان اعتدال، ضرورت فردای ایران اسلامی است رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، گفت: گفتمان اعتدال نیاز امروز و ضرورت فردای ایران اسلامی است.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۵ آذر ساعت 14:13

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار پانا از ایلام، دکتر سید رضا صالحی امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، صبح امروز(25 آذر) در همایش گفتمان اعتدال در دانشگاه ایلام، اظهار کرد: گفتمان اعتدال، مطابق با اصول انقلابی، اسلامی و انسانی است.   وی، افزود: چند سال گذشته، کشور در عرصه سیاسی به بن‌بست رسیده بوده و در عرصه اقتصادی نیز بدترین وضعیت در کشور شکل‌گرفته بود و در عرصه بین‌الملل با بی‌تدبیری و عدم آگاهی با فنون مذاکره، تمام دنیا در مقابل ایران اسلامی قرارگرفته بود.   رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، تصریح کرد: برای برون‌رفت از شرایط خاصی که کشور گرفتارشده بود باتدبیر  دکتر روحانی، یک گفتمان جدید وارد عرصه سیاسی کشور برای عبور از بحران‌ها وارد شد که درنهایت مجموعه این اندیشه‌ها در الگوی توسعه به گفتمانی رسیدم که از آن به‌عنوان گفتمان اعتدال یاد می‌شود.   دکتر صالحی امیری،  ابراز کرد: این گفتمان خارج از گذشته‌هایی که در مبانی دینی و اخلاقی ما دارد، به‌عنوان یک الگو در نظام تاریخی ما هم وجود داشته است و تنها راه برون‌رفت از شرایطی که دچار آن شده بودیم همین گفتمان اعتدال بوده است.وی،  با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی 5 گفتمان داشتیم که ذیل گفتمان انقلاب اسلامی تعریف‌شده است، ابراز کرد: گفتمان اعتدال بر اساس یک مطالعه و آگاهی بوده و جامعه پس از سه دهه تحمل شرایط سخت نیازمند یک فضای ثبات و آرامش داشت.   رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، یادآور شد: گفتمان اعتدال نیاز امروز و ضرورت فردای ایران اسلامی است و جای تقدیر دارد که اولین همایش ملی در استان ایلام برگزار می‌شود، دبیرخانه دائمی گفتمان اعتدال در تهران قرار دارد و  تاکنون در استان‌ها همایش‌های استانی و محلی برگزارشده است.   دکتر صالحی امیری،  ابراز کرد: اعتدال یک فضیلت است و انسان‌های اعتدال‌گرا فضیلت مدار هستند و  باید به‌عنوان یک فضیلت کلان در عرصه‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی دنبال شود، اعتدال یک ثروت اخلاقی است و جامعه نیازمند یک ثبات و آرامش برای پیشرفت است و یک ضرورت عقلانی است.   وی، بیان کرد: خاستگاه اعتدال یک امر درونی و فطری است و اعتدال یک‌راه نجات‌بخش انسان است که می‌شود مسیر زندگی را آرام و روان کند که این امر نیز با مبانی دینی و اسلامی ما سازگار است، در اندیشه دینی و اسلامی ما در گفتمان انقلاب اسلامی، این گفتمان یک ضرورت است.   رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، خاطرنشان کرد: گفتمان اعتدال، یک نیاز اجتماعی است که جامعه ایران اسلامی به وحدت و همدلی نیاز دارد و اعتدال یک از عناصر اصلی برای ارتقای سرمایه اجتماعی بوده و به تداوم همدلی و همنوایی ملی کمک  می‌کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن