تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820857354




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشگیری از وقوع، زمینه‌ساز ارتقای زیست شهری و تامین امنیت مدنی


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پیشگیری از وقوع، زمینه‌ساز ارتقای زیست شهری و تامین امنیت مدنی
رییس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی گفت: دستگاه‌های اجرایی به همراه دستگاه قضایی، به درک مهمی از ضرورت پیشگیری از وقوع جرم رسیده‌اند که زمینه‌ساز ارتقای زیست شهری و تامین امنیت مدنی خواهد بود.


حجت‌الاسلام مظفری در همایش ملی شهرسازی، امنیت و پیشگیری از وقوع جرم در فضاهای شهری با بیان این مطلب اظهار داشت: هر چه گستره حضور مردم در اجتماع بیشتر باشد، طبعاً عوامل بروز ناهنجاری هم افزایش می‌یابد که وقوع جرم هم یکی از آن‌ها است. وی با اشاره به روایتی از پیامبر اعظم(ص) خاطرنشان کرد: انسان فطرتاً بر مبنای پاکی، به دنیا می‌آید اما امر  وراثت و محیط در آلودگی او در آلودگی او تاثیرگذار است. مظفری اضافه کرد: بر این اساس، اسلام عزیز، تربیت دینی و اخلاق‌مدارانه را به والدین توصیه می‌کند. این امر از بدو مراحل ازدواج، روزهای تولد کودک و حتی بعد از آن، در خدمت پیشگیری اخلاق مدارانه است. رییس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: محیط، موضوعی است که شاکله اجتماعی را تشکیل می‌دهد و در متون دینی نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مظفری افزود: توجه به پرونده شخصیت افراد یک امر ضروری است و جامعه‌شناسان و عالمان فقه بر آن تاکید دارند، به همین منظور، همایش شهرسازی و امنیت، با نگاهی نو در پی تاثیرگذاری و تاثیرپذیری محیط  در طبع و فطرت انسان‌ها است. وی با اشاره به این‌که حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ، در حال تحمیل برخی ناهنجاری‌ها است، اظهار داشت: بر اساس قانون اساسی، بحث پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه با فساد، از تکالیف مهم قوای قضائیه و مجریه شمرده شده است. رییس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی متذکر شد: بحث پیشگیری در حال رسیدن به جایگاه حقیقی خود است. در کنار مباحث محیطی، بحث امنیت هم از حیث شرعی و  هم از نقطه‌نظر قانونی، مورد توجه است. مظفری تمشیت امور جامعه از وظایف مهم حاکمیت خواند و گفت: مداخله تمشیت‌گونه حتی در مسایل خصوصی افراد مثل روابط تجاری و اجتماعی افراد از وظایف حاکمیت است. از این رو،  بسترهای لازم برای روان‌سازی حقوق مردم باید فراهم باشد. وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این‌که هنوز فرهنگ آپارتمان‌نشینی و ساخت واحدهای آپارتمانی هنوز مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: خوشبختانه آیین‌نامه قانون‌ آپارتمان‌نشینی، تکمیل شده و به این ترتیب، اولین شناسنامه فنی، در شهر تبریز اجرا می‌شود. رییس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی ضرورت پیشگیری از وقوع جرم در زمینه خرید و فروش و روابط مالی افراد را یادآور شد و افزود: بیش از 80 درصد پرونده های حقوقی و جزایی سیستم قضایی، نشان می‌دهد جامعه به یک مریضی واگیر دچار شده است، روابط تجاری است که باید مورد پیشگیری واقع شود. وی یادآور شد: طبق قانون باید همه معاملات مربوط به اموال منقول و غیرمنقول در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود اما در عمل متاسفانه این قانون اثرگذاری خود را از دست داده است. نجفی اظهار داشت: اسلام به مالکیت خصوصی افراد احترام قایل است اما در عین حال، نظم‌بخشی به اموال خصوصی را هم ضروری می‌داند.










تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن